{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.906 visninger | Oprettet:

Gipslofter {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad er mest normal når man renovere.. og sætter gips lofter op...

Har et gammelt 2 plans hus med kælder.. og skal ha sat gips op i "stuen".. skal man sætte 1 lag eller 2 lag op...

Hvad gør folk mest der??? det spare jo en hel omgang gips hvis jeg nøjes med 1 lag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt under hæk 650 kr.
  • lægning i fliser ca 3,2 kvm 1.030 kr.
  • Mindre ophængsopgaver på væg 1.000 kr.
  • Nedtagning af køkken 1.000 kr.
  • Hænge to sengeborde op 350 kr.
  • Rette / støbe stolpe til komposit hegn 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gipslofter
  • kasper j
    kasper j Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #1   25. jul 2010 jeg ville nøjes med 1lag normalt bruger man 2 lags til vægge men det er kun pga brand sikkerheden men 1 lag er fint til loft

• Martin l
    Martin l Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #2   25. jul 2010 jeg har brugt 1 lag i hele huset vil dog anbfale dig at skrue godt i alle samlinger også på den side der er 90 eller 120 cm alt efter hvilke plader du bruger

• #3   25. jul 2010 vi har et lag i loftet, vores venner har 2 lag..

vi har valgt at have en spån og en gips på væggen..

ang. skruer fik jeg afvide at man skal sætte en skrue ca. hver 30. cm smiley

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #4   25. jul 2010 Gipsplader skal i første lag skrues pr 60 i samlinger og 80 cm i midten af pladen med 25mm skruer. I andet lag bruges 35mm skruer og de skal skrues pr 20 cm i samlinger og 30 cm i midten..
    Var det mig der skulle sætte nyt gipsloft valgte jeg 2 lag..

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   25. jul 2010 tæt forskalning og et lag ville jeg bruge .
    Linda: spånplade er forbudt at bruge til vægge og lofter i beboelse ,pga risiko for udvikling af giftige dampe , så det er nok ikke anbefalelsesværdigt.

• michaelmaler .
    michaelmaler . Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 48
    #6   25. jul 2010 Af en eller anden mærkelig årsag,er det nemmere at spartle samlingerne,når der er 2 lag gips.

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #7   26. jul 2010 Michael.. Er du sikker på at du har ret i det?

• #8   26. jul 2010 michael.. sjovt nok du siger det smiley men både tømrer og forsikring har godkendt det smiley

• #9   26. jul 2010 fandt lige det her:

(klasse 2-beklædning) kan være en af følgende beklædninger:

* 21 mm sammenpløjede brædder med en rumvægt på mindst 400 kg/m3
    * 15 mm sammenpløjede brædder med en rumvægt på mindst 400 kg/m3 og med højst 25 mm bagvedliggende hulrum
    * 9 mm spånplader med en rumvægt på mindst 600 kg/m3
    * 9 mm træfiberplader med en rumvægt på mindst 600 kg/m3
    * 9 mm krydsfinerplader med en rumvægt på mindst 500 kg/m3

• michaelmaler .
    michaelmaler . Tilmeldt:
    feb 2009

#10   26. jul 2010 Att. Nicklas A

Det er min erfaring med det,har lige lavet et hus,hvor der var 2 lag gips på væggene og 1 lag gips på lofterne.
    Lofterne skulle spartles 3 gange før at samlingerne var fyldt ud og væggene 2 gange.
    Jeg har prøvet det en del gange efterhånden,da jeg har stødt på problemet flere gange end jeg kan tælle,gennem de sidst 18år.
    Det bedste resultat få man ved 2 lag gips,2 gange spartling af samlinger og en efterfølgende fuldspartling,med min. lagtykkelse på 1mm.

• Martin l
    Martin l Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #11   26. jul 2010 lyder som om der er en maler der ved hvordan tingene skal laves så de er i orden smiley

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#12   26. jul 2010 Michael maler.. Mit spørgsmål var faktisk til Michael B.. hehe..

Men ja kan kun give dig ret.. Er selv igang med at renovere min hytte og har sat gips over det hele.. Men i min antre kunne jeg kun få plads til et lag gips og her efter et halvt år kan man faktisk se samlingerne, lidt trist.. Men tror det er træet der arbejder og når man så har 2 lag gips på, så har træet svære ved at vride sig..

Og nu hvor jeg har fat på dig, når du spartler, bruger du så papir efter første lag spartling? Og hvor bred spartel bruger du?

• michaelmaler .
    michaelmaler . Tilmeldt:
    feb 2009

#13   26. jul 2010 Sorry... Det er oså min teori at 2 lag giver en mere stabil samling.

Papiret skal i den våde spartelmasse,jeg fortrækker at bruge en 25cm spartel til det.
    Til 2 gang fortrækker jeg bruge en 35cm spartel,den bruger jeg også til fuldspartling.

Jeg kan anbefale denne spartelmasse til fuldspartling (link fjernet)
    Den kan rulles på og er virkelig nem at arbejde med.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#14   26. jul 2010 nicklas og linda ; ja jeg var ret sikker ! om jeg så har ret er en anden sag smiley
    men nu vil jeg da lige prøve at tjekke op på det ,

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

#15   26. jul 2010 Michael maler.. Ja okay, tak for tippet.. smiley

Michael B.. Hvis du har ret, med at man ikke må bruge spånplade, så hva med et køkken? Det er jo også lavet af spånplade, spånplade gulv, sofaer er tit lavet med spånplade, ja der er jo helt vildt mange ting..

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#16   26. jul 2010 der er forskel på behandlet og ubehandlet spånplade , og det handler en del om formalhyd ,mener jeg , men jeg kommer tilbage når jeg har fundet noget om det (også hvis jeg tager fejl smiley

• #17   27. jul 2010 michael B: ja det er jo så det.. om du har ret eller ej smiley
    men alle de steder jeg har googlet der har jeg læst at man stadig bruger spånplader smiley nogen bruger også til gulvet (selvom jeg ikke forstår de ikke bruger rigtig gulvspån)

men når en tømremester siger ok så går jeg stærkt udfra det er ok smiley plus det han sagde er blevet sagt af en anden tømrer vi har snakket med også smiley

Kommentér på:
Gipslofter

Annonce