{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.226 visninger | Oprettet:

beregning af forbrug til sokkel beton {{forumTopicSubject}}

skal have lavet sokkel til min nye garage/værksted og skal i den forbindelse bruge noget sokkel beton.. syns sku det er pænt dyrt og få færdigt så vil undersøge hva jeg kan lave det for selv.

men jeg ved ikke hvor meget sand grus og beton der skal til. skal have 9 kubik meter

og ja jeg ved godt det er meget arbejde i og blande det selv men har intet imod og tage fat hvis jeg kan spare et par tusnind eller flere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  beregning af forbrug til sokkel beton
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   31. maj 2010 hej nicolai

Prøv her:
    http://www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=2&i=100

Ellers har samme website en guide med en tabel hvor du selv kan regne det ud.....det ligger som pdf til download altsammen med komplette lister for hvad du skal bruge

/A

• Anders T

#2   31. maj 2010 (jeg er selv igang med samme men da jeg skal bruge ganske mange rummeter får jeg det leveret så vi ikke skal bruge 1 hel arb dag på at mixe beton selv..... når mine render er kravet kommer beton kanonen og fylder dem og så kan jeg sætte blokke på i den våde beton

Men du har ret, det er billigere at mixe selv

Køb støbemix, så skal du bare blande cement og vand i....super let !

/A

• Anders T

#3   31. maj 2010 http://www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=2&i=187

Brochure med tabeller til beregning af beton:

(link fjernet)

• #4   31. maj 2010 tak skal du have.. har lige fået et tilbud på 1500 for 8 meter støbemix hvilket er det jeg skal bruge. så skal jeg bare finde ud af hvor mange sække cemnet jeg skal have

• Anders T

#5   31. maj 2010 det kan du beregne udfra tabellerne i det dokument jeg linker til....

• #6   31. maj 2010 har jeg set nu. tak for det. så skal jeg bare have fundet et sted med billig cement pulver

• Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #7   31. maj 2010 hvis jeg var dig ville jeg ringe til et par forskellige tømmerhandler i nærheden og snakke med dem om prisen. du skal jo nok bruge en masse andre matrialer på en garage, og de kan sagtens presses i pris.
    nu er jeg selv murer og når vi kommer rundt til ´kunder der selv har skaffet matrialer, mange af dem har sparet mange penge

• #8   31. maj 2010 husk på den billige cement som regl ikke har den styrke man kender for aalborg portland cement og du derfor skal bruge en del emre så det går ud på det samme. men jeg regner altid 180 kg pr m3 beton til fundament.

9 x 180 = 1620 kg / 25 = 65 poser. cement.

35 kr posen * 65 = 2275 + moms. + 1500 for støbemix

ikke så slemt taget i i betragtning af færdig beton let kan koste 6-7000 kr inden man er færdig med miljøtillæg,kørsel,bånd mm.

Mvh Casper

• #9   31. maj 2010 ud fra den beregner har jeg fundet frem til 175kg pr peton men køber lidt ekstra alligevel så jeg har for vil ikke stå og mangle

ang det og hente samlede tilbud er det ikke noget jeg har gode erfaringer med.. var ude et sted og få lavet samlet tilbud og der var bla en dør med som kostede 1000 kr mere end jeg havde set de havde den på tilbud til sååå min fremgang er nu at jeg finder ting på tilbud og rest partier og det spare jeg meget meget mere ved

Kommentér på:
beregning af forbrug til sokkel beton

Annonce