{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Salg af ejendom uden om mægler
  • #2   14. feb 2018 Mogens. tak. Men hvordan sælger man sin egen bolig. tænker på hvilke sider man markedsfører den?

  • #4   14. feb 2018 Jeg solgte min gamle lejlighed ved at oprette en annonce på den blå avis, og lagde mange og tydelige billeder, og en meget beskrivende tekst. Lidt ligesom de proff. boligannoncer.
    Og da der så kom en seriøs køber så ringede jeg til en advokat og fik ham til at gør resten. Han tog 4.000 for at lave en kontrakt (standard og hentes fra ejendomsmæglerforeningen) og sætte gang i skødet, det er nok lidt dyre når der er tale om et hus.
    Men det er stadig intet sammenlignet med en ejendomsmægler der vil have mindst 30.000,- for det.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   15. feb 2018 Annoncering må du jo prøve dig frem alle de steder du kan tænke på.....en seddel op nede i den lokale brugs/supermarked kan også være en mulighed men ellers de online boligportaler er det bare at gå i gang med. En mægler står typisk for annoncering, skøde, tilstandsrapport/energirapport, BBR udskrift, fremvisning, fotografering osv.
    Du kan sagtens selv stå for meget af det men selve skøde samt tinglysning skal du få en advokat til.
    Det vil være useriøst at gætte på hvad en mægler tager...... der må du kontakte et par mæglere i dit lokal område og høre dem, der er kæmpe forskel om vi snakker hovedstaden eller et mindre sted i det mørke Jylland.


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #6   20. feb 2018 For mig at se er det største problem ved salg uden om mægler, at du ikke kommer på www.boligsiden.dk (jeg har skrevet lidt om det på på min blog https://bluelobster.dk/ ). Boliga.dk virker ikke til at være nær så besøgt som Boligsiden.dk . De erfaringer jeg kender til med selvsalg.dk og annoncering på boliga.dk er ikke særlig imponerende...


  • #7   21. feb 2018 en mægler opkræver et sted mellem 1% - 6% af den totale solgte pris. Hvis du selv kan finde ud af vise folk rundt i huset, forstår hvad en boligadvokat siger og kan udarbejde diverse rapporter selv, GO FOR IT.
    Her en ordbog med diverse begreber der findes i boligjuraen:
    https://www.boligadvokat24.dk/wiki/
    Der står blandt andet om tinglysning, tilstandsrapport, ejerskifteforsikring mv.


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #8   21. feb 2018 Det ændre ikke på at, at annoncering via mægler m.v. tilsyneladende er eneste adgang til eksponering på en af Danmarks største boligportaler.

Kommentér på:
Salg af ejendom uden om mægler

Annonce