{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.558 visninger | Oprettet:

Overvejer at udleje vores ejendom!! {{forumTopicSubject}}

Vi går i tanker om at udleje vores ejendom, da vi synes det er ved at blive ret træls at køre 55 km * 2 hver dag.
vi vil gerne gøre det på den helt rigtige måde, men hvordan gør vi det, når ejendommen også er til salg samtidig.???
Og hvordan finder man ud af huslejen ??

Nogen der kan hjælpe her??

Mvh Marc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at udleje vores ejendom!!
  • #1   7. sep 2010 Huslejen skal du får din bank til at ordne! Du skulle ikke gerne miste penge på at have det udlejet. Dog kan du ikke bare udleje det til en overdrevet pris.
    Husk at få udfyldt en lejekontrakt og HUSK det skal være den nyeste udgave nemlig udgave 8. Der står også i den kontrakt en ekstra paragraf hvor du kan stille specielle krav.
    Sidst, men ikke mindst, sørg for at få ordenlige udlejere. Snak med deres tidligere udlejer. Spørg indtil hvad de laver i deres hverdag! Kig evt. diskret på den bil de kommer i. ligner den en svinesti så har du en ide om hvordan deres leve standard er. Siger ikke du skal bedømme dem på deres bil, men det her er gode råd fra en gammel udlejer jeg kender.
    Tillad ALDRIG husdyr, der er MANGE som ikke kan håndtere dem, som så kan ses på dit hus bagefter. Man skal være lidt af en menneske kender for at få nogle ordenlige lejer.
    Huslejen SKAL falde til senest d.4 i en ny måned og lad være med at hoppe på deres undskyldninger når betalingen ikke falder til tiden.
    Du skal så også huske at være en god lejer. Sørg for tingene er iorden og alt virker og når der opstår problemer så få det løst med det samme.
    Jeg har lejet mit hus ud på de her betingelser og det fungere perfekt.


  • #2   7. sep 2010 http://www.holtehus.dk/Lejekontrakt.PDF
    Værsgo lejekontrakt!
    Lav 2 stk med underskrifter på.
    1 til dig og 1 til lejer


  • #3   7. sep 2010 Wow, 1000 tak for de gode råd, tager i mod dem med kys hånd.

    Har læst mig til herinde, at det ville være en god ide at tage fat i kommunens huslejenævn mht huslejen. for at den er rigtig. Og som du skriver ikke for høj.


  • #4   7. sep 2010 Charlotte&Jesper;

    lige et spørgsmål mere, vi har jo ejendommen til salg samtidig med det lejes ud, du skulle vel ikke vide hvordan den kringles?


  • #5   7. sep 2010 Er ikke 100 på det her, men der er en ekstra paragraf i den lejekontrakt hvor du udfylder de ekstra betingelser som du har. Dem skal lejer så gøres ekstra opmærksomme på.


  • #6   7. sep 2010 Okay super. og mange tak skal du/i have for hjælpen. Prøver at arbejde lidt videre med det.

  • #7   7. sep 2010 Ingen årsag!
    Det er Jesper som skriver her. Damen er ikke meget inde i det her udlejning. Huset er også mit smiley
    Du kan bare skrive hvis du har flere spørgsmål evt. med udfyldning af kontrakten.
    Det er vigtigt det bliver gjort rigtigt, så både lejer og udlejer er enige om det hele. Jeg plejer at bede den kommende lejer om at tage hjem og læse den igennem INDEN de underskriver og de kan altid ringe hvis der er spørgsmål.


  • #8   7. sep 2010 Og det var derfor jeg købte, fremfor at leje et hus:)

    Min bil ligner lort indvendig, flyder med alt fra McD poser bagi, til et stort udvalg i parkeringssedler foran, kan knap se speedometeret for bare støv, mit hjem derimod er nu ganske rent, men ikke klinisk.

    Min hund er vigtig, fælder, gør, og er uterlig. Så godt jeg ikke er lejer ved dig Charlotte&Jesper


  • #9   7. sep 2010 Jack B
    Vidste der kom nogen og brokkede sig over det jeg skrev.
    Men læs nu hvad jeg skriver.
    Han skal IKKE bedømme folk på deres biler! Det kunne bare være et fingerpeg. Man skal være lidt af en menneske kender.
    Det er husdyr er du så et godt eks. på som kan splitte et hus af.
    Mit hus er TOTAL renoveret og det har været pænt dyrt og har kostet mange timer. Det vil jeg ikke have ødelagt af nogen udulige lejer.
    Derfor skal man sikre sig.
    Du burde og kunne se det som husejer selv.. Man kan komme i stor økonomisk krise hvis man ikke passer på.


  • #10   8. sep 2010 Charlotte&Jesper:

    <i>Det er husdyr er du så et godt eks. på som kan splitte et hus af.</i>
    Siger du at min hund splitter hjemmet ad? På hvilken baggrund drager du den konklusion?

    For det 1. ville jeg så aldrig købe et hus for at leje det ud, for det 2. ville jeg bruge min intuition til at vurdere mennesker, og ikke afskærme dem fra noget så livsberigende som hund/kæledyr.

    Og umiddelbart ser det da ud til du selv har/haft hund på dine billeder!

    Du skriver "man" skal kigge diskret på bilen, fordi det kan give et fingerpeg på hvordan kommende lejer lever, men samtidig at man ikke skal bedømme dem på bilen, det er lidt misvisende, det må du undskylde mig.

    Men somsagt så er jeg glad for jeg ikke er din lejer Jesper, at blive kontrolleret/overvåget på den måde er jeg vidst for gammel og egenrådig til.


  • #11   8. sep 2010 Jeg er HELT enig med Jesper, man skal virkelig passe på.. og undersøge alt man kan også omkring evt nye lejere..
    Det kan ende i et helvede smiley
    og faktisk for begge parter hvis man ikke er en god udlejer også..

    En i vores vennekreds udlejede hans ene hus da han boede i det andet han var flyttet i med sin nye kæreste.

    Desværre var han et værre svin ham som huset blev udlejet til.
    han betalte ikke husleje til tiden, han vedlige holdte ingen ting så alt lignede lort specielt haven - husk at snak om at haven skal holdes osv evt.
    Han havde dyr der havde kradset væggene i stykker og pisset på gulvene så alt skulle laves nyt smiley
    Da han fik ham ud måtte han kæmpe en lang kamp med at få husleje osv..

    Han var bare godtroende og tænkte ikke over nogle ville behandle andres egendom på den måde så han havde ikke sat nogle kriterier..

    Jeg synes også det er en god ide at ikke udleje til nogle med husdyr.. og hvad er der galt i det? det der da mange boligselskaber der også gør. eller siger max et dyr fx..

    Det kan hurtigt tage overhånd. nogle gider ikke passe deres dyr, lufte dem osv.. andre lader dem ødelægge ting osv..

    Det rammer selvføgelig dem der har husdyr på en god måde men i sidste ende er det ejeren af egendommen det rammer hårdest når han står overfor at skal renovere huset bagefter.. det er ikke det hele værd.

    husk ved huslejen at den ikke kun lige skal være så den passer der skal også være iregnet lidt til renovering, altså når wc, ruder osv går i stykker- du kan ikke være sikker på lejeren har en indbos forsikring og får det lavet med mindre du har opstillet disse som krav..

    Men lyder bestemt som en god ide at få det lejet ud når det ikke er solgt.. så man ikke mister for meget..



  • #12   8. sep 2010 Jeg er som da enig i man skal undersøge/vurdere lejer, så det er jeg da enig med Jesper(og mopsejer), men jeg mener også der bør være en grænse, feks. at tage kontakt til tidligere "udlejer"(hvis der altså er sådan en), undersøge bil, etc. det overtræder hvertfald min grænse for privatlivets fred.

    Og vedr. husdyr, så syntes jeg også det er groft at afskærme folk fra det, medmindre man har en bestyrket mistanke om misligholdelse af lejemålet, og altså ikke "partout" nej til husdyr, mange almene boligselskaber er faktisk begyndt at revurdere deres holdning til hund/kat, men en af grundene til nej til den slags, er jo også at et eks. 5 etagers boligbyggeri, uden nævneværdig natur/grønne områder, jo ikke ligefrem appelerer til husdyr, samt støjgenerne ved eks. 7 hunde i en opgang der skal hyle i kor, så det er ikke KUN pga. risiko for ædelagte ting, for så ville de også forbyde børn/teenagere:)


  • #13   8. sep 2010 Jack B
    Jeg var nok hurtig. Selvfølgelig vil jeg ikke bedømme din hund på nogen måde.
    Jack B
    Du læser stadig ikke det jeg skriver. man skal IKKE bedømme en lejer efter hans bil kun, men man skal være en menneske kender for at bedømme folk.
    Og hvis man har sit bagland i orden kan jeg ikke se noget problem i at tjekke op omkring personerne ved tidligere udlejer. Man vil kort sagt bare vide om de har betalt deres leje.
    Folk der ser en bolig annonce og som har husdyr kontakter mig ikke da jeg ikke vil have dem ind i mit hus. Ja jeg har selv hund, men det er også mit eget hus. Den er desuden ved at være gammel så sover meget af dagen.
    Desuden hører mine lejer ikke fra mig medmindre betalingen ikke falder eller der er nogen problemer med huset. Så jeg overvåger ingen. Bor også i Århus og grunden til huset blev lejet ud var at jeg skulle igang med en videregående uddannelse og tiderne for hussalg kender du vel!
    Så jack der er INTET i vejen med at jeg tjekke op på hvem der flytter ind i mit hus.


  • #14   8. sep 2010 Jeg har blevet nødt til at sætte min standarder på udlejning for at sikre mig det hele ikke bliver ramponeret og skal bruge en formue (SU kun) på at lave mit hus igen.
    Min fætter var simpelthen ved at gå konkurs med sit firma pga. 4 dårlige lejer der havde ødelagt deres lejemål. Det var vanvittigt at se hvad de alt kan få ødelagt. Derefter fik fløjten en anden lyd.


  • #15   8. sep 2010 Jesper:

    Jeg læser skam hvad du skriver, og det er at rod i sin bil, kan indikere at man også er en ødeland i hjemmet, og det prøver jeg bare at argumentere imod, da de 2 ting ikke nødvendigvis hænger sammen.

    Dit hus/dine regler, jeg anfægter blot at jeg er uenig i den måde at undersøge/overvåge andre, det er min ret at være uenig i det.

    Selvom man har sit på det tørre, er det heller ikke ensbetydende med at man ønsker politiet rendende hver anden dag, eller PET til at aflytte/læse ens telefon, jeg værner meget om min privatesfære, og ønsker ikke at blive kontrolleret i hoved og hale, det er jeg som skrevet tidligere, for egenrådig til, men heller ikke et issue, for ønsker ikke at leje hverken dit, eller TOs bolig:)

    Så det var sidste ord herfra.


  • #16   8. sep 2010 husk også at du skal betale skat af indtægten fra lejen du får ind, ellers risikerer du et skattesmæk.

  • #17   8. sep 2010 Jeg giver altså charlotte&jesper ret i det de skriver.
    Jeg vil ikke ruineres fordi jeg ikke har tjekket lejere ordentlig efter i sømmene. Ligesom jeg hellere ikke vil leje ud til folk der står i RKI. det er ligesom også et finger peg. vi acceptere ingen dyr i vores hjem pånær vores egne, men de kommer aldrig, i køkkenet stuen osv. De har deres pladser i bryggerset.
    Vi har bare tænkt over at gøre det, da vores hus ikke er solgt endnu, efter 2 år.
    Når man som lejer skal ud og leje et hus, har jeg selv den indstillingen at man skal passe på det som var det ens eget. Det er der bare nogen som ikke forstår og det er det vi helst vil undgå.


  • #18   8. sep 2010 Melanie0: Jeps det er vi godt klar over. smiley tak alligevel.

  • #19   8. sep 2010 Når man ejer, så behandler man altid tingene bedre og med større omtanke, end hvis man lejer. Grov generalisering måske, men når folk ejer noget, så betyder det mere for dem, så enkelt er det.
    Skulle jeg leje noget ud, så ville jeg gøre ligesom Jesper, og lede længe inden jeg sagde ja til en lejer..


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #20   8. sep 2010 har ikke læst alle indlæggene så ved ikke om det allerede er skrevet, men husk for guds skyld at oplyse skat at i lejer ud ellers får i en kæmpe regning fra dem smiley

  • #21   8. sep 2010 Jack B
    Du kan sgu da ikke sammenligne det med PET?? hvad er nu det for noget??
    Jeg skriver at hvis bilen ligner et rod KAN det være et finger peg om hvordan de lever. Alle de små ting tæller.
    Og hvor har du det overvågning fra?? Jeg tjekker blot op på om de har gæld ved tidligere udlejer og om de har efterladt lejemålet i dårlig stand.
    Jeg går ikke og lejer Politimand. De får bare et nej til at leje huset.
    Nu gider jeg ikke diskutere det mere.


  • #22   8. sep 2010 Den er da meget god, den med bilen. Hvis alt sejler i bilen, så siger det da rigtig meget om ejerne.

  • #23   8. sep 2010 Marquis Peyror
    Den har da passet ved 2 mulige lejer ud 6 da jeg skulle leje ud..
    Men man skal dog passe på med at bedømme folk på deres biler.


  • #24   8. sep 2010 Det er vel heller ikke bilerne som sådan, men mere hvordan de ser ud indvendigt. Du har jo helt ret i at hvis det flyder helt vildt i en bil, så siger det meget om ejeren. Lidt små rod gør ingen skade, men virkelig svineri så bør advarselslamperne blinke smiley

  • #25   8. sep 2010 Det er jo lige det! Gode råd er dyrer

  • #26   9. sep 2010 Altså - at nogle udlejere vælger ikke at ville tillade husdyr, kan jeg godt forstå. Man hører jo alt for tit om, at lejemåle er ødelagt. Og det koster boksen at inddrive dem + man ikke kan vide om vedkommende er i stand til at betale for skaderne. Man kan ikke trække håret af en skaldet - så har lejer ødelagt lejemålet og ikke har nogen penge, så kan det tage år før man får dem, hvis man nogensinde gør.

    Man kan selvfølgelig ikke skære alle over én kam, men Jack B, det slider bare anderledes på et hjem, at der f.eks. er hund(e), uanset om hunden er opdraget eller ej.
    Jeg er også hundeejer, og brænder for den race jeg har - men jeg respekterer også, at nogen mennesker bare ikke syntes det er fedt at vi andre har hund.


  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #27   10. sep 2010 En ridset, møg beskidt, KAMP rodet møgæske af en en bil siger ALT om ejeren, færdig basta.
    Generalisering?? Ja fandme ja.
    Men faktum er bare at folk er nogle svin, især når det drejer sig om ting de ikke ejer.

    Kan følge Jesper og Co 120% i deres påstande, og er der nogen der synes det er for groft, så er det jo bare ikke dem som skal leje hytten;o)


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #28   10. sep 2010 Gider ikke deltage i debatten omkring dyr, generalisering, bil contra hjem osv. da jeg kan se der allerede er rigelig der gør det.

    MEN! Vil tilføje at hvis jeg var jer, ville jeg overveje sagen grundig, inden i vælger at leje ud, da i også har ejendommen til salg!
    Husk bl.a. at I hurtight kan miste et salg af ejendommen, hvis køber står og har brug for en hurtig overtagelse, da I jo skal overholde gældende regler for opsigelse over for jeres lejer.
    Samtidig skal I også huske på at det ved en fremvisning er jeres lejeres indretning og stil der repræsentere jeres hjem, og kan jo være den er meget anderledes i forhold til huset, idet lejere jo somregel ikke køber møbler efter en lejet bolig. Derfor kan i risikere at det indtryk en evt. køber får bliver helt forkert i forhold til hvis det vare jeres egne ting der var "udstillet"

    Blot min mening.


  • #29   11. sep 2010 Det med bilen passer faktisk ikke helt..

    Min gamle bil var altid rodet, jeg havde alt jeg brugte til min søn, mit job, på kører ture osv, boede nærmest i min bil da jeg arbejde en del..
    men mit hjem er næsten altid flot ryddet op og jeg passer meget på mine ting..
    - alt for meget endda nogle gange tiih...

    Nu har jeg fået en helt ny bil for et år siden snart og den er næsten pinlig ren , men min søn er blevet større- jeg har fået nyt job , vi kører ikke så tit ture osv..

    Så helt sammen hænger det ikke, men man kan jo kikke på alle de ting og få sig et samlet overblik over hvordan folk måske er smiley

    Jeg ville altså også forbyde usdyr simpelthen fordi det slider mere på hjemmet og du står og skal sælge det- og du skal jo ikke ret gerne miste penge fordi du skal slibe gulve osv inden det kan overtages af køber fx..



  • nina o
    nina o Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #30   29. okt 2010 anja nu kan jeg ikke lade vær med at spørger hvad står jeres hus til?? og hvad vil huslejen evt være


  • #31   29. okt 2010 og hvor ligger huset?

  • #32   30. okt 2010 Vores hus står til 1.1 mill men vurderet til 1.5 mill. dvs 400 tusind har vi allerede taget af prisen for at få det solgt hurtigt, men nada sker.
    huslejen vil ligge mellem 4-5 tusind.
    Det ligger i Tønder kommune.


  • #33   30. okt 2010 Ps:

    Efter lange overvejelser, blev vi enige om ikke at leje det ud. Så vi må blive her lidt endnu. smiley


Kommentér på:
Overvejer at udleje vores ejendom!!

Annonce