{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.822 visninger | Oprettet:

Katja !
Katja !
Tilmeldt:
13. dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Skal flytte i lejlighed! {{forumTopicSubject}}

Og det er aller første gang, skal heldigvis flytte sammen med kæresten såskal ikke stå med det hele selv, men glæder mig vildt meget til at komme ud og stå lidt på egne ben.

Men det jeg egentlig ville spørge om var om der er nogle der har nogle gode råd til en førstegangsudflytter eller noget som i selv lærte på den hårde måde, eller sådan noget?

Virker som en total dum tråd, men jeg er bare meget spændt og ny i det og sådan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal flytte i lejlighed!
  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #1   14. dec 2009 Jeg flyttede for alvor hjemmefra for første gang, for 4 år siden. Dengang flyttede jeg sammen med en daværende kæreste og boede sammen med hende i et lille års tid.

    Det var dejligt at være to om nogle ting - Rengøring, madlavningen, oprydning m.m. Det var også dejligt at have selskab fra den man elskede.

    Når det er sagt, så var der også ofte til sidst, hvor vi begge var død trætte af at komme hjem, og ikke kunne få ordentlig luft fra hinanden.

    Generelt lærte jeg ud af det år i samme lejlighed, at vi skulle have fokuseret mere på hver vores hverdag. Vi skulle også have brugt mere krudt på at gå til sport eller dyrke vores hobbyer og fritidsinteresser. Det glemmer man hurtigt, når man er ung, nyforelsket og lige er flyttet sammen. Vi har talt om det så sent som for et halvt år siden hvad der gik galt, og vi var overraskende enige om ovennævnte.

    Nå. Det var nok mere den "kærlighedsmæssige" del af det smiley

    I dag bor jeg selv og har gjort det i 1½ års tid. I starten gik det som en leg at få gjort rent, ryddet op og ordnet det praktiske. Men efter et par mdr. tabte jeg tråden lidt igen.

    Men jeg har fået rytme i min hverdag nu, og det tror jeg kan være kunsten for unge der flytter hjemmefra. Kunne stå op om morgenen, passe sin skole eller sit arbejde, få vasket op, ordnet tøjet, ryddet op, komme i seng til rimelig tid, osv. osv. smiley (håber ikke jeg lyder alt for gammelklog nu!! )

    En god ting kan være, at I skriver op hvor mange penge hver især betaler til de forskellige ting, i tilfælde af at i en dag går fra hinanden. Hvem betaler indskud? Hvem ejer hvilke ting i lejligheden? Hvem køber hvad? Og hvem har betalt hvilke regninger? Evt. lav en husholdningskasse (pung), hvor I smider x antal kr. i hver mdr. til den første og derefter kører jeres madbudget ud fra den. Det kan også være en mulighed, at skrive nogle ting ned i en bog af og til.

    Du har gjort dig nogle overvejelser i forbindelse med at flytte sammen med din kæreste, og hatten af for det. Jeg håber det lykkes for jer smiley


  • Katja !
    Katja ! Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   14. dec 2009 Mark B
    Tak for dit indløg!

    Det var faktisk rigtig brugbart!
    Mig og kæresten har kommet sammen i et år nu og kender hinanden rigtig godt efterhånden, lige præcis den med at komme ud og dyrke nogle hobbyer har jeg faktisk tænkt rigtig meget på at gøre, for selvom jeg har travlt på min læreplads, mangler jeg et eller andet og har ikke mulighed for det hvor ejg bor nu da det - uden pis - ligger midt i en skov smiley

    Har allerede tænkt på hvad jeg vil gøre der i starten for at holde øje med økonimien, i hvert fald min del af den, for det bliver jo lidt noget andet at komme ud og skule overholde et bugdet smiley


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #3   15. dec 2009 Hej Katja,

    Det var godt at høre! smiley Jeg vil alligevel tilføje lidt til dit andet indlæg.

    Det er super hvis du selv har tænkt tankerne, men husk, at de også skal føres ud i livet. Jeg vil mene at man skal gøre det hurtigt, eftersom at man hurtigt sætter sig i en "vane". Man kommer hjem til hinanden efter en lang dag og mange timer fra hinanden, og pludselig vil man hellere være sammen med den anden frem for at tage til (eksempelvis!) håndbold med vennerne og dermed se noget andet.

    Du skriver også at du selv har tænkt på det. Men har din kæreste også? Hvis ikke, synes jeg at du skal forsøge at vække hans interesse eller presse ham i starten til at lave nogle ting om aftenen, som ikke har med jer at gøre.

    Et budget kan være svært at overholde i starten, og det mener jeg ærlig talt også, at den rigtige bank har fuld forståelse for. Naturligvis indenfor rimelighedens grænse smiley

    Det er en sjov og spændende tid I går i møde, men husk også at der skal arbejdes lidt på tingene, hvis i ønsker at det skal holde fremover smiley


  • Katja !
    Katja ! Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   15. dec 2009 Jeg tvivler så emre på min kæreste har, han dyrker nemlig ikke rigtig nogle hobbies, og forskelligt hvor meget han har at arbejde med, i skolen jo, jeg har overvejet at starte til dans eller bare tage nogle aftentimer i et eller andet.

    Nu er jeg heldigvis rigtig god til at sætte mig i hovedet hvad jeg vil bruge af penge og overholde det, så jeg tror at jeg kommer til at k lare det okay, men det må jo komme an på en prøve smiley Og har lige så sent som idag været igang med at sørge for at afmelde et par ting som jeg ikke er sikker på der er råd til i starten, så kan jeg jo altid tilføje det senere hvis det er smiley


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #5   15. dec 2009 Det lyder helt sikkert fornuftigt! smiley

    Hvad man ikke dør af, gør én stærkere smiley


Kommentér på:
Skal flytte i lejlighed!

Annonce