{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.713 visninger | Oprettet:

Gulvvarme på 1. sal med sporplader ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har prøvet at lægge gulvspånplader med spor til varmerør ?
Se evt http://www.gronsedt.dk/product_info.php?cPath=140_128_168&products_id=2277&osCsid=011ab514480dcc4bb197b55fb2670c50

Når jeg nu har lagt dem ud, skal der så lægges noget oven på, inden man lægger fliser ? Altså gulvgips eller ligende ? Jeg har hørt at man skulle kunne lægge et 4 mm lag mørtel direkte på og så fliser. Kan det passe ?

Mvh Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulvvarme på 1. sal med sporplader ?
  • andré k
    andré k Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 22
    #3   9. nov 2009 du kan eventuelt lige svalehale plader , gulvarme . og så lige lige beton , og så klinker på .. det dur bare , nemt og den rigtige løsning

muren8600

• #4   10. nov 2009 André K: Jeps det er den rigtige løsning, men bestemt også den tungeste. Man skal være meget sikker på at bjælkerne kan holde til lasten, da der som minimum skal 50mm beton OVEN på svalehalerne + det beton der går ned i pladerne. Jeg har valgt denne løsning i min entré, men jeg har måttet forstærke mit bjælkelag med stålbjælker for at det ikke blev noget gyngende juks. Et andet minus er at Konstruktionen med svalehalepladerne fylder ca det dobbelte af den forespurgte konstruktion.
    MVH Frank

• #5   11. nov 2009 Min mening var også at ligge svalehaleplader, men grunden til at jeg hælder lidt mere til sporplader, er den mindre niveau forskel.
    Jegg har godt nok læst at man skal ligge en gipsplade oven på, men har talt med en murer der har lavet det uden.
    Jeg ville egentlig gerne høre fra nogen der havde prøvet det ?

• andré k
    andré k Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 22
    #6   12. nov 2009 frank g . det betyder jo ikke meget lige at forstærke , med enten jern eller tømmer . og når det er på 1. sal skulle der da være rigelig at give af i højden , ik ? du kan jo få flere forskelling former for plader hvor lagtygelsen af beton er forskellig. de fleste bære sig selv ! når de er støbt

• simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #7   12. nov 2009 du kan ikke ligge mørtel direkte oven på de spor plader. der skal for det første varme fordelings plader i de spor plader inden du ligger slangen i og hvis du bare hælder mørten direkte oven på ville de to lag overhovedet ikke hænge sammen det bliver da noget rigtig klamp??? nej tag nu og lig svale hals plader som der blev nævnt. ellers er roth begyndt med et nyt gulv som faktisk kun fylder helt ned til 17mm.. det er plastik plader som du ligger ud og derefter hælder roths spievielle mørdel oven på det er bare super men selv også halv dyrt. der ligger du 10,5mm slanger med 7,5 cm mellemrum!!! tænk over den

mvh simon vvseren

Kommentér på:
Gulvvarme på 1. sal med sporplader ?

Annonce