6.957 visninger
|
Oprettet:
gulvvarme i lejlighed {{forumTopicSubject}}
Vi har uden held søgt på nette omkring gulvvarme i lejligheder...
Vi vil naturligvis gerne have elgulvvarm installeret, men er der nogen der har erfaring med dette, og kan forklare lidt om hvad man skal være opmærksom på og hvordan man eventuelt kan lægge det? tænker her på underlaget.
Det skal lige tilføjes at vi har laminat klikgulv. og bor på 1 sal
okt 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
Jeg har også tænkt mig at lave gulvvarme i min lejlighed men kun i badeværelset... Du skriver EL-gulvvarme, tænkte på vil det ikke være dyrt i el, sted for alm gulvvarme eller hva???
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
Det du snakker om er det gulvvarme på net, der er klister på bagsiden.
Det skal selvfølgelig under trægulvet, der under er vel spånplader, eller gamle gulvbrædder som du kan lime det på. Der næst er det bedst at trække en gang spatel hen over inden du ligger et gulv, som naturligvis kan holde til gulvvarmen.
Jeg kan godt se problemet med fjernvarme, da du jo så skulle ha støbt beton gulve, ikke altid nemt i en lejlighed.
Men el-varmen er jo en del dyrere i drift
jun 2008
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
ja vi kan ike godt støbe beton, da vi bor i en gl. kbh lejlighed med sivmåtter der isolere ned til stuen.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Næste mulighed er at støbve et betondæk på et underlag af ståltrapezplader, her skal du søge på "svalehaleplader" af mærket "Lewis" . Ved denne løsning skal du dog skære bjælkelaget 5-10 ned i dimension og formentligt forstærke med nogle stålbjælker i stedet, da det er en noget tungere konstruktion end det ovenfor beskrevne. Jeg har denne konstruktion i vores entré og det virker også til UG.
Hold dig fra elgulvvarme, med mindre det er i små bade rum hvor det er for omstændeligt at lave gulvvarme med vand. (min mening)
MVH Frank
apr 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 8 Svar: 152
gulvvarme i lejlighed