{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.630 visninger | Oprettet:

Køb/lån lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber nogen kan hjælpe. Jeg har en løn på 24650kr før skat om måneden, udbetalt cirka 16700kr. stiger snart 9000kr om året. Og stiger om cirka 2 år igen 9000 om året. Jeg er blevet forelsket i en lejlighed til 2,4mil og ejerudgifter er 2178kr om måneden. jeg har cirka 6¬700000 kr i opsparing mit spørgsmål er om det overhovedet kan lad sig gøre og om banken gir mig lov? Er alene. Jeg har ingen gæld eller bil. God søndag smiley


Boliglån - en guide
Læs alt om kreditforeningslån her. Du finder bl.a. gode råd fra eksperterne og relevant info om boliglån m.m.
Kommentarer på:  Køb/lån lejlighed
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   17. jul 2017 Det bliver ikke let at få bank og kreditforening med på men du bliver nødt til at henvende dig hos din bank og kreditforening. Du skal ca. låne 1.9 mil hvilket du burde kunne med den lave rente vi har nu. Til gengæld er bankernes krav til rådighedsbeløb rimelig strenge så du må prøve. Jeg tror desværre at det bliver svært at få lov til.

    Enten kan du bede dem lave et lånebevis udfra din økonomi. Derved vil du få et præcist tal for hvor meget du er "god for" og så kan du kigge rundt efter boliger indenfor denne værdi.
    Alternativt sender du boligopslaget til dem og beder dem lave en boligberegning for om du kan sidde i den lejlighed med dit rådighedsbeløb. Jeg vil opfordre dig til at få et tilbud både fra din egen bank og fra 1-2 andre banker så du har noget at sammenligne med.

    Typisk vil beløbet på et boligbevis være lidt lavere end det faktiske beløb du kan låne for hvorfor jeg klart anbefaler at kontakte banken og bede dem lave en boligberegning udfra et opslag.


  • #2   19. jul 2017 Jeg tror du vil få svært, ved at låne penge nok. jeg tastede lige efter dine tal på Brf kredit. de skriver du kan, med dine tal nok købe for 1.5 million.
    Årsløn: 318.000
    Udbetaling 600.000

    DU skriver ikke om du flytter hjemme fra første gang, eller du har alt hvad der skal bruges. tallet vil unægteligt blive højere hvis du kan ligge 100.000 kr mere i udbetaling.

    Jeg stod selv i sammen situation sidste år.
    jeg havde selv 600.000
    og en forventet årsløn på mellem 300 og 350.000kr.
    Jeg skulle have bil samtidigt med. så det ændrer også noget.
    men de fleste banker sagde at jeg ikke skulle låne ret meget mere end 7-800.000 kr. da jeg ellers vil komme til at sidde meget, stramt i det.
    men jeg vil også anbefale dig at snakke med din bank, og 2-3 mere. så er de tit mere medgørlige. held og lykke.


  • Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   12. aug 2017 Tommelfingerregelen siger, at du kan købe hus, for hvad der svarer til 5x årsløn før skat .. dvs 1.5mill.
    Da du ingen andel gæld har samt kan lægge 700.000,- har du både til 5% egenbetaling samt de 15% banklån(de fleste tager) =480.000,- Så er der 80 % kreditforeningslån tilbage.. 2.400.000-480.000=1.920.000,- .. så har du stadig 240.000,- ag opsparingen tilbage.. 1.920.000-240.000=1.680.000,- så det er ikke helt håbløst.


  • Amanda G
    Amanda G Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Svar: 1
    #4   15. sep 2017 Hej


    Har selv stået i samme situation, så forstår godt det er svært. Boliglån er en stor beslutning som vil påvirke dit liv mange år fremover, så vil kraftigt anbefale at du skaber dig et godt overblik INDEN du forhandler med banken.

    har selv læst en hel guide ( https://www.mikonomi.dk/penge/boliglaan) som virkelig hjalp inden jeg selv skulle ned til møde i banken. Der var mange overraskende (og behjælpelige) informationer, hvis man ikke lige er den store bolighaj i forvejen. F.eks. vidste jeg ikke at man kan 'presse' renten lidt hvis man nævner at man har fået tilbud fra en anden bank. (Skal være legit self)

    Vh

    Amanda


  • Bettina M
    Bettina M Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 3 Svar: 1
    #5   21. aug 2018 Hej, du kan overveje at kontakte Bomae ( https://www.bomae.dk/) som er et køberrådgivningsvirksomhed. Min fætter har brugt dem, og han siger, at de kan hjælpe dig med at vurdere, om din økonomi hænger sammen med dine boligdrømme. Bomae kan også hjælpe dig med at tale med banken, hvis I finder frem til, at du har råd til boligen, og de forhandler også gerne med banken på dine vegne.

Kommentér på:
Køb/lån lejlighed

Annonce