{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.145 visninger | Oprettet:

Jesper `
Jesper `
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46

bygning af garage - skel mv. ?? {{forumTopicSubject}}

Ja kender alle reglerne med bygning af garager i skel til naboer mv.... du må bygge max. 2.5 meter i højden og 12 meter i længden i skel til nabo, og skal ha bygge tilladelse over 50kvm, ellers er det en godkendelse når det er under.

sagen er den jeg havde faktisk fået godkendt et bygge projekt på en garage (udvidelse) men er kommet frem til at jeg vil bygge helt ny garage, og ligge den nuværende til huset.

men den nye garage kommer til at ligge på en hjørnegrund, hvor mit skel går til offentelig vej, og 1 nabo - nabo har jeg forhørt mig ved og er ok med det, desuden er der 1 meters niveau forskel på min og nabos grund, så jeg ligger noget lavere, hvilket gør det lidt nemmere at få det godkendt.

men hvordan skal jeg ligge til offentelig vej ? - der er ingen fortov - men heller ikke indkørsel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bygning af garage - skel mv. ??
  • #1   11. okt 2009 Der er noget der hedder et højdegrænseplan, som måles til vejmidten. Der er en formel som jeg ikke lige husker. Ydermere kan der være nogle lokale regler i lokalplanen. Uanset hvad skal du have fat i kommunen. Når du bygger garagen sammen med huset, så skal der søges byggetilladelse også selvom du er under 50kvm,
    MVH Frank

• Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

#2   11. okt 2009 yes ved godt , men det med garage og hus tilbygning er på sigt, ... så muligheden er der om nogen år, ..

men primært var det at få garagen placeret et andet sted.

• Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

#3   11. okt 2009 men må på kommunen en af dagene, har sat min Tekniker i tegnestuen smiley

• Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

#4   11. okt 2009 Frank en anden ting, du måske ved.. er der ikke noget ang. bebyggelses % på grunden i forhold til Kvm ?

• #5   11. okt 2009 jo klart du må ikke overstige bebyggelsesprocenten. Den er fornyligt ændret, men om det kun gælder nye udstykninger eller også gælder gamle grunde ved jeg ikke. den var før 25% nu er 30%.

• #6   12. okt 2009 Byggeprocenten holder ikke her hos os, da er den noget mere. Vi har fået at vide, hvis vi vil bygge til, skal det være på 1. sal.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   12. okt 2009 Susanne>> Korrekt er der forskel på bebyggelsesprocenter afhængigt af om man er i byzone eller landzone men mig bekendt er den højeste byggeprocent 30% i byzone...? Nogen der kan be/afkræfte dette?

Jesper>> jeg ville helt klart høre teknisk forvaltning om de vil køre forbi din grund en dag og på baggrund af besøget skitsere hvordan du må bygge....husk at få det på skrift smiley

• #8   12. okt 2009 Vores huse her på gaden er fra starten af 1900-tallet. Da havde man vist ikke byggeprocenter?

Kommentér på:
bygning af garage - skel mv. ??

Annonce