10.284 visninger
|
Oprettet:
Bygge i skel og højde på legetårn {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig med et svar.
Hvor højt må man bygge et legetårn?
Vores naboer er igang med et MEGET højt tårn så vi ikke kan gå nogen steder i vores have uden de kan glo ind på os er det lovligt?
Derudover har de bygget til på deres garage som ligger i skel ikke som meget som en ½ meter fra skel.
Er det lovligt?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
Mht. legetårnet, så er det ikke heeeelt lovligt.
De skal ansøge om at bygge sådan noget på deres grund, og da vil i få et brev om i godkender det.
Mine forældres naboer har lige været det samme igennem.
Så sådan et tårn skal der ansøges om, når det er så stort.
jun 2008
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2008
Hvordan ved i, at der ikke er søgt om tilladelse til den tilbygning ?
Men jeg mener ikke, at i kan klage over den, hvis den tidligere ejer af JERES hus, har accepteret den garage bygget i skel.
Man river jo hellere ikke hus ned, som ikke opfylder de nye byggekrav
Så få snakket med naboen, og kan i ikke blive enige, så bare gå hjem igen, og ring til kommunen.
Begynd endelig ikke at diskutere eller blive uvenner med naboen, det er det værste der findes. -Sådan nogle naboer som hele tiden gør alt for at irritere en, puha det er træls.
jun 2008
jun 2008
................................................................................................................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
jun 2008
Det bliver godtnok noget af en manifest set fra jeres grund af, men så er i da sikker på, at de ikke kigger ind
Snak med naboen om de problemer, det kan jeg ikke hjælpe med.
Hvis man ikke siger sin mening her i livet, så er det svært for andre at vide hva du mener og har af holdninge.
Du er nød til at markere, og fortælle hva du synes er iorden og ikke er iorden.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Ang legetårnet, så må det max være 2,5m højt, så længe der ikke er søgt om tilladelse til tårnet. Hvis der bliver søgt om tilladelse skal tårnet holde sig under det skrå højdegrænseplan.
Der kan selvfølgelig være nogle lokale regler og lokalplaner der siger noget andet.
MVH Frank
jun 2008
jun 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
men ellers 2,5 meter fra skel, må du overstige 2.5 meter i højden.
Bygge i skel og højde på legetårn