{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.284 visninger | Oprettet:

nana t
nana t
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Bygge i skel og højde på legetårn {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig med et svar.

Hvor højt må man bygge et legetårn?
Vores naboer er igang med et MEGET højt tårn så vi ikke kan gå nogen steder i vores have uden de kan glo ind på os er det lovligt?

Derudover har de bygget til på deres garage som ligger i skel ikke som meget som en ½ meter fra skel.
Er det lovligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge i skel og højde på legetårn
  • #1   14. jul 2009 Hvis de har fået en tilladelse, til at bygge i skel hos den tidligere ejer, så TROR jeg at de har rent mel i posen smiley

Mht. legetårnet, så er det ikke heeeelt lovligt.
    De skal ansøge om at bygge sådan noget på deres grund, og da vil i få et brev om i godkender det.

Mine forældres naboer har lige været det samme igennem.
    Så sådan et tårn skal der ansøges om, når det er så stort.

• #2   14. jul 2009 det samme med en gittermast, den må du hellere ikke BARE lige sætte op på din grund smiley

• nana t
    nana t Tilmeldt:
    jun 2008

#3   14. jul 2009 Men garagen er bygget før vores tid men tilbygning på den er kommet til efter og den er der ikke spurgt om tilladelse til og den er ikke lukket af så der vælter isolering fra taget ned på vores grund og der vor ind i mellem rotter derinde som kommer ud til os :S

• #4   14. jul 2009 øhm... Nu ved jeg ikke hvilket forhold i har til jeres nabo, men snak med dem om det. Fortæl at det genere jer, og at i gerne vil have en løsning på det.

Hvordan ved i, at der ikke er søgt om tilladelse til den tilbygning ?
    Men jeg mener ikke, at i kan klage over den, hvis den tidligere ejer af JERES hus, har accepteret den garage bygget i skel.

Man river jo hellere ikke hus ned, som ikke opfylder de nye byggekrav smiley

Så få snakket med naboen, og kan i ikke blive enige, så bare gå hjem igen, og ring til kommunen.
    Begynd endelig ikke at diskutere eller blive uvenner med naboen, det er det værste der findes. -Sådan nogle naboer som hele tiden gør alt for at irritere en, puha det er træls.

• nana t
    nana t Tilmeldt:
    jun 2008

#5   14. jul 2009 Problemet er egentlig at vi nyder at være i fred i vores have (2 meter højt hegn) og vores hunde hader at blive kigget på så står de og gør men naboen har ingen pli overhovedet og da grunden er højere på deres side kan de lige stikke armen op over og stå og glo ind og blande sig i hvad vi laver og vise vores hunde frem til deres gæster og lign smiley

• #6   14. jul 2009 du får lige en håndfuld punktummer og kommaer, så må du lige få dem placeret. Det er lidt svært at læse hva du skrive smiley

................................................................................................................
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• #7   14. jul 2009 hmm... i kan jo bare være frække, og sætte et hegn op, så det svarer til at det er 1.80 over på deres side.

Det bliver godtnok noget af en manifest set fra jeres grund af, men så er i da sikker på, at de ikke kigger ind smiley

Snak med naboen om de problemer, det kan jeg ikke hjælpe med.
    Hvis man ikke siger sin mening her i livet, så er det svært for andre at vide hva du mener og har af holdninge.
    Du er nød til at markere, og fortælle hva du synes er iorden og ikke er iorden.

• #8   14. jul 2009 Det er 100% lovligt at bygge helt til skel! Dog må højden ikke være over 2,5m, men selvfølgelig skal der være en byggetilladelse, ellers er det ulovligt.

Ang legetårnet, så må det max være 2,5m højt, så længe der ikke er søgt om tilladelse til tårnet. Hvis der bliver søgt om tilladelse skal tårnet holde sig under det skrå højdegrænseplan.

Der kan selvfølgelig være nogle lokale regler og lokalplaner der siger noget andet.

MVH Frank

• nana t
    nana t Tilmeldt:
    jun 2008

#9   14. jul 2009 Tårnet er 4 meter højt synes det er lidt voldsomt i en parcel hus have smiley

• Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #10   14. jul 2009 2,5 meter høj i skel, og 12meter lang er max str på bygning og max 50kvm uden hørring... men med bygge anmeldelse.. bygge godkendelse er over 50kvm.. har nemlig selv lige fået en godkendelse, .. og har fået dispetation til at overskride de 2,5 meter i skel da nabogrund er 1 meter højre i start af bygning, og 1½ meter højre i slut, dvs. jeg kan ikke tage udsyn, eller genere for nabo, derfor er den godkendt uden nabohørring.

men ellers 2,5 meter fra skel, må du overstige 2.5 meter i højden.

Kommentér på:
Bygge i skel og højde på legetårn

Annonce