{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.643 visninger | Oprettet:

P R
P R
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32

Gulv problem? {{forumTopicSubject}}

Vi bor i en lejlighed og da vi skulle igang med renovering af køkken skulle der også lægges flise gulv.
Køkkenet blev sammenlagt med en lille gang, hvor der også skulle lægges fliser.
Tog kontagt til en tømmer/ mure som kom ud og kiggede på det. Han forslog at der blev lagt nogle træplader henover spæerne, da det ville være meget omfattende at skulle hen og støbe et gulv.
Var dog selv lidt bekymret over at lægge fliser på et trægulv, men efter en søgning på nettet fandt jeg ud af det kunne sagtens lade sig gøre.
Jeg sagde tak til tilbudet og gulvet blev brækket op og der blev lagt træplader (2x 1,5cm mener jeg) ovenpå spæerne og derefter klinker.
Men kort tid efter begyndte gulvet at knirke nogle steder (ikke meget). Tog kontagt til firmaet som havde lavet det og han kom ud og kiggede. Mente ikke det ville gi mig nogle problemer og sagde at han syntes vil skulle se tiden an. For mig var det logisk nok da træ mange gange lige skal arbejde sig på plads, så det var ok med mig.
Nu her ca 8 mdr senere knirker gulvet stadigvæk (stadigvæk ikke meget) men nok til at gøre mig nervøs. Så tog endnu enagng kontakt til firmaet, men de eksistere ikke mere smiley
Mit spørgsmål er så om det er helt normalt at det godt kan knirke lidt og om det nok skal holde. Der er ingen revner i fliser eller fuger, men jeg har dog en bange anenelse om at en enkelt flise ligger lidt løst. Men når der ikke er revner i fliser eller fuger, er det så ikke et ok godt tegn, for ville gulvet gi sig bare lidt ville fugen vel revne?
Er det muligt at styrke gulvet på en eller anden måde uden at brække hele gulvet op?

Jeg har ikke i sinde at gå rettens vej for at få lavet mit gulv (jeg orker det ikke) min forsikring dækker heller ikke.
Jeg kan godt leve med at gulvet knirker lidt, vist bare det holder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulv problem?
  • #1   8. jul 2009 Man kan godt ligge fliser på et trægulv, det er bare sjældent at det holder i længden. Man kan bare håbe at du har været heldig at det ikke revner eller fliserne løsner sig. Der er ikke andet at gøre end at vente og se hvad der sker. Hvis du skal afstive gulvet uden at brække gulvet op, så skal du gøre det nedefra, men så koster det et nyt loft hos underboen!
    Personligt ville jeg aldrig lægge fliser på et trægulv, i vores entré har vi valgt at bide i det sure æble og støbe et gulv på trapezplader.
    Du KAN ikke gå rettens vej, da firmaet ikke eksisterer mere, så nemt er det.
    MVH Frank

• P R
    P R Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 32
    #2   8. jul 2009 frank G.

Så som jeg lige ser det har jeg følgende muligheder.
    1. Håbe på at gulvet holder og at fliserne ikke knækker eller løsner sig.
    2. Brække alle fliser op og lægge et linoliumgulv fx.
    3 Brække hele gulvet op få støbt et betongulv og så fliser på.

Nu er det et ikea køkken som er at op og står derfor ikke på sokkel, men fødder som kan fjernes. Ville det måske være muligt at tømme alle køkkenskabe (så de ikke vejer så meget. fjerne benene, brække gulvet op og så få en murer ud og støbe betongulv, selvom skabene hænger over gulvet?

• #3   9. jul 2009 Nu hvor du selv skal betale ombygningen, da firmaet ikke eksisterer mere, så vil jeg helt sikkert vente og se om fliserne løsner sig med tiden eller om de skulle begynde at revne. Det er jo slet ikke sikkert at der er et problem, måske kan det holde i 50år, man kan jo have lov at håbe at firmaet der har lavet arbejdet, trods alt har lavet det godt nok. Jeg vil mene at gulvet godt kan knirke en anelse uden at det nødvendigvis begynder at revne. Jeg ville vente og se tiden an. Hvis der så er en flise eller to som løsner sig med årene, så få den lagt om til den tid. En god idé var måske at købe en ekstra pakke fliser her og nu, så du har nogle at reparere med når/hvis det en gang skulle blive aktuelt. Om 3-5-10år er det ikke sikkert at du kan få fat i samme flise.

Håber at det kunne bruges
    Frank

• kim j
    kim j Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #4   9. jul 2009 Hvis det på fyn, så sig til så ska jeg støbe et nyt gulv til dig..
    Bar smid selvnivelerende flyde spartel ud, gerne alfix mix 20 giver et flot resultat.. Er gulvlægger, så bar sig til..

• Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #5   9. jul 2009 eller så kunne du pille det hele op og ligge svalehalksplader og støbe oven på dem og derefter fliser, men det er et stort arbejde.
    men hvis det ikke er mere end at du kan leve med det ville jeg da helt klart lade det ligge. der vil højst sandsyneligt gå nogle år før at de bliver så skruk at de ødelægger fugerne.

• #6   10. jul 2009 Kim J: Hvad skulle selvnivillerende spartel hjælpe mod? Det er konstruktionen under der er problemet. Som Ulrik N skriver, så villde den sikreste metode have været at starte forfra med Svalehaleplader (det er dem jeg kalder trapezplader i mit første indlæg) og beton.
    Bare at spartle oven på trægulvet giver da ingen mening, overhovedet!

MVH Frank

• kim j
    kim j Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #7   10. jul 2009 FRANK G : Hentydede selvfølgelig os til de blev pillede af troede jeg han hentydede til han ville og hvis han så gjorde det ku jeg støbe et nyt gulv til ham..!

Kommentér på:
Gulv problem?

Annonce