{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.130 visninger | Oprettet:

køb af mark til byg??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået og overvejet om nogen år når krisen vender og jeg igen kan sælge mit hus uden for stort tab at købe et stykke mark af en bonde, men må jeg så bygge her eller skal der først alt muligt til???

Det er jo så heller ikke et helt almindeligt hus jg vil bygge... Det skal være et halmhus med lerpudsning på yder og inderside. skellettet bygget i ren træ (store runde træstammer) og jeg villle helst have en septitank på grunden også så alt spildevand ryger fra den over i et stort bassing under et drivhus så det kan gøde og give næring til grøntsager og den slags.

Alt overskudsvand og regnvand skal gå i et pilletræs bed rundet om grunden..

Så der skal faktisk kun ligges vand og el ind og jeg har dog også en ide til at lave sit eget genbrug af regnvand til det daglige forbrug af vand til toilet og bad og vask af tøj...

Der skal selvfølgelig være masseovn til opvarmning af huset og opvarmning af vand til gulvvarme. det skal være så energi rigtig et hus som muligt og alt skal komme fra naturen og kunne gå i naturen igen når det engang skal rives ned igen. alle byggeprocesser skal holdes nede pismæssigt så et stort hus vil unne laves for 3-400.000 kr... og for at spare på grund omkostninger vil jeg købe en grund af en bonde som ikke skal bruge de ca. 2000 kvm grund og som vil sælge den billigt...

men kan det lade sig gøre at få lov at lave septitank og at kunne bygge på en mark man lige har købt...

mvh

X


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af mark til byg???
  • Henrik I
    Henrik I Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #1   18. mar 2009 Det er jo noget kommunen bestemmer, nogle steder bliver der jo udstykket marker til nybyg. Men det er meget langt fra alle steder du kan få lov til det.

    Så tror jeg at mange bønder, sad og klappede i deres hænder. Hvis de bare kunne udstykke til byggegrunde.


  • tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 49
    #2   20. mar 2009 vi har prøvet at søge på om vi kunne bygge på vores egen mark vi har et stykke der ligger mellem 2 huse på en vej hvor der er huse på begge sider, så der mangler ligesom et hus der. men nej hvis kommunen har andre grunde til salg skal de sælges først og det er landbrugsjord det er næsten håbløs at få lov til medmindre det er kommunen selv der køber det og udstykker det ¨å er det en anden snak!

Kommentér på:
køb af mark til byg???

Annonce