{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.315 visninger | Oprettet:

Max V
Max V
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 5 Svar: 201

Vedr. køb af jord fra nabo {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Vi går med nogle tanker om at udvide vores grund med måske 700 kvm jord fra naboens mark, han er ikke afvisende for at sælge.
Vores grund er på 707 kvm i forvejen, men hvordan er reglerne?
Må naboen sælge sådan et stykke fra uden byggemodning, må han sælge i det hele taget, skal han betale skat af pengene?
Så skal jeg jo også have en landmåler til at klare formalia, men hvad koster det, og hvad skal der til?
Hvordan finder jeg ud af hvilke regler der gælder, gratis?

Pfh tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. køb af jord fra nabo
  • #1   15. mar 2009 grunden vi snakker om er mark nu.

• #2   15. mar 2009 jeg havde gået på kommunen og hørt.

det er vist lidt forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vil have det.

Mvh Casper

• Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #3   15. mar 2009 Ja han skal betale skat af salget! Men det skulle han også hvis det var landbrugsjord, så det er ikke den store forskel for ham! Jeg har oplevede lignende eksempler og der skulle ikke være nogle problemer i det!

Det du skal være MEGET opmærksom på, er at din grund nu bliver >1400kvm og derved kan du komme til at betale avanceskat ved et salg! (altså når du sælger dit hus). De nøjagtige skatteregler skal du have fat i en revisor for at regne ud!
    Du vil dog kun blive beskattet ved salg hvis din grund er >1400 kvm og der er mulighed for at udstykke en selvstændig grund! Det kan godt være der ikke er det nu, men om nogle kan det være en mulighed (afhængig af hvor i bor). Men hvis det bliver en mulighed at udstykke fra jeres grund, vil den også blive mere værd!
    Se evt. ejendomsavancebeskatningslovens §8!

Mit råd ville være at trække skellet lidt ind til dig så den samlede nye grund bliver under 1400 kvm. det er vel bare et spørgsmål om at lave grunden 10 kvm mindre!

• #4   15. mar 2009 Det lyder rigtigt Christian, så kan man vel sige til landmåleren at han skal lave skellet hvor vi så får totalt 1390 kvm oder so.

Hvor meget bliver naboen beskattiget?

• #6   15. mar 2009 Hvad kunne egentlig være en fornuftig pris for et stykke på små 700 kvm?

• #8   15. mar 2009 koster landmåleren ikke omkring 25-30.000

• #10   15. mar 2009 hmm meget svært at svare på hvad 700kvm kan koste hvis det ligger i nord norge så vil det nok kunne fås for 5000-10000 hvis det ligger i kbh c koster det nok nærmere 1.000.000.

så hvad er post nummeret det kan hjælpe lidt

• #11   15. mar 2009 8752 og det er inden for bygrænsen

• #12   15. mar 2009 så koster det vil maks 200.000

• #13   15. mar 2009 kommer lidt an på om ham bondemanden eller kunne få lov at udstykke til grunde

• Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

#14   16. mar 2009 Efter som det ligger inden for bygrænse og udstykning derfor næsten helt sikkert ville være en mulighed, ville jeg holde mig under de 1400 kvm som du selv skriver.

Da landmanden du køber jorden af, altid vil blive beskattiget af jord han sælger, er det for hans vedkomne lige meget og det kan udstykkes eller ej. Jeg kan ikke huske hvad beskatningen er, men det burde han selv vide!
    Hvad prisen på jorden skulle være er meget svært at sige. Da landmanden højest sandsynligt at mulighed for at udstykke det til byggegrunde kunne man forestille sig at det har en højere værdi end hvis det skulle sælges til landbrugsjord.
    Som landbrugsjord ville værdien ca. være 20-30 kr. pr. kvm....

• pipedane
    pipedane Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 4
    #15   17. mar 2009 Da jeg fik udstykket min grund på 3.000m2 fra et nedlagt industrikompleks skulle landmåleren have 15.000 +moms(mener jeg) for det.

Prisen på markjorden du ønsker at købe burde ligge på 30 kr/ m2.

Der kunne sikkert komme noget med en tilslutningsafgift til kloaknettet / regnvand
    når jorden skifter status fra markjord til villa have. (30-50 kr/m2 kan ikke huske tallet her på Mors)

Hvad er avanceskat for noget? Skat af en evt avance ved salg? Hvis man vil blive boende i huset(på grunden) har det vel ikke noget at sige?

• Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

#16   17. mar 2009 Nej avance skattene r kun ved salg og hvor meget det bliver ved jeg ikke!
    Det er ikke engang sikkert der bliver en avance skat hvis grunden ikke kan udstykkes!

Kommentér på:
Vedr. køb af jord fra nabo

Annonce