21.315 visninger
|
Oprettet:
Vedr. køb af jord fra nabo {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Vi går med nogle tanker om at udvide vores grund med måske 700 kvm jord fra naboens mark, han er ikke afvisende for at sælge.
Vores grund er på 707 kvm i forvejen, men hvordan er reglerne?
Må naboen sælge sådan et stykke fra uden byggemodning, må han sælge i det hele taget, skal han betale skat af pengene?
Så skal jeg jo også have en landmåler til at klare formalia, men hvad koster det, og hvad skal der til?
Hvordan finder jeg ud af hvilke regler der gælder, gratis?
Pfh tak
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 5 Svar: 201
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 158
det er vist lidt forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vil have det.
Mvh Casper
jul 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
Det du skal være MEGET opmærksom på, er at din grund nu bliver >1400kvm og derved kan du komme til at betale avanceskat ved et salg! (altså når du sælger dit hus). De nøjagtige skatteregler skal du have fat i en revisor for at regne ud!
Du vil dog kun blive beskattet ved salg hvis din grund er >1400 kvm og der er mulighed for at udstykke en selvstændig grund! Det kan godt være der ikke er det nu, men om nogle kan det være en mulighed (afhængig af hvor i bor). Men hvis det bliver en mulighed at udstykke fra jeres grund, vil den også blive mere værd!
Se evt. ejendomsavancebeskatningslovens §8!
Mit råd ville være at trække skellet lidt ind til dig så den samlede nye grund bliver under 1400 kvm. det er vel bare et spørgsmål om at lave grunden 10 kvm mindre!
jun 2008
Hvor meget bliver naboen beskattiget?
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 136
så hvad er post nummeret det kan hjælpe lidt
jun 2008
jun 2008
jun 2008
jul 2008
Da landmanden du køber jorden af, altid vil blive beskattiget af jord han sælger, er det for hans vedkomne lige meget og det kan udstykkes eller ej. Jeg kan ikke huske hvad beskatningen er, men det burde han selv vide!
Hvad prisen på jorden skulle være er meget svært at sige. Da landmanden højest sandsynligt at mulighed for at udstykke det til byggegrunde kunne man forestille sig at det har en højere værdi end hvis det skulle sælges til landbrugsjord.
Som landbrugsjord ville værdien ca. være 20-30 kr. pr. kvm....
aug 2008
Følger: 1 Svar: 4
Prisen på markjorden du ønsker at købe burde ligge på 30 kr/ m2.
Der kunne sikkert komme noget med en tilslutningsafgift til kloaknettet / regnvand
når jorden skifter status fra markjord til villa have. (30-50 kr/m2 kan ikke huske tallet her på Mors)
Hvad er avanceskat for noget? Skat af en evt avance ved salg? Hvis man vil blive boende i huset(på grunden) har det vel ikke noget at sige?
jul 2008
Det er ikke engang sikkert der bliver en avance skat hvis grunden ikke kan udstykkes!
Vedr. køb af jord fra nabo