{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.129 visninger | Oprettet:

Rasmus N
Rasmus N
Tilmeldt:
19. jan 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Problemer med gulvvarme? {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem længere tid haft lidt problemer med min gulvvarme. Udgangstemperaturen er ca. 65 grader, indgangstemperaturen er ca. 35 grader. Jeg vil umiddelbart mene, at der burde være rigeligt med varme, med disse temperaturer. Dette er dog ikke tilfældet. Skruer jeg så en lille smule yderligere op, sker der for alvor noget. Dagen efter er det som en sauna. Jeg mistænker lidt cirkulationspumpen for at være defekt uden dog at have noget forstand på det. Jeg har adskillige gange luftet både pumpe og radiatorer i hele huset ud. Det hjalp til at starte med, men gik så i sig selv igen.
Nogen, der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med gulvvarme?
  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #1   19. jan 2009 prøv at montere en automatisk udlufter.

  • #2   19. jan 2009 Rasmus.. Når du siger udgangs temperaturen mener du så fremløb ? Fordi for mig bytter du lidt om på det... Men det nu ligemeget, ved hva du mener... Hvis jeg var dig ville jeg skrue ned på 40-45 graders fremløb på din shount, regner med du har en... 65 grader er ALT for meget... Køre pt 35-40 grader på mit anlæg derhjemme med glimrende resultat... Resten sq gerne indregulere på rumtermostaterne...

    Hvis du skruer op som du gør får du en meget forkert varmekurve, hvor dit rum vil blive ALT for varmt og vil slå termostarter fra, når så temp falder igen og termostart lukker vand ind, vil du igen få et for varmt resultat, igen pga varmekurven... Der går jo omkring 6-12 timer inden du får den ønskede temperatur i dit rum ? Det var lige en forklaring på hvorfor du skal skrue mere ned og ikk op for fremløb'en...

    Hvis jeg var dig ville jeg skylle mit anlæg igennem, for at få ALT luft ud... selvudluftere sidder på de fleste færdig shounter... Men der vil ALTID sidde noget luft i dit system hvis det ikk blev skylle igennem inden det blev taget i brug...

    //Benjamin
    //VVS- og energimontør


  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   19. jan 2009 Hej Benjamin. Tak for dit svar.
    Jeg har meget lidt forstand på VVS, så det er sikkert forkert, hvad jeg skriver. Som det står nu, er gulvet iskoldt. Skruer jeg så bare en lille smule op, bliver der knaldhedt til dagen efter. Kan du evt. linke til hvordan sådan en selvudlufter ser ud? Eller er det ikke noget, jeg selv skal rode med, når jeg nu ikke har forstand på det?


  • #4   19. jan 2009 i første omgang skal du skrue ned på shunten så dit fremløb ikke er så varmt .hvis du så stadig ikke kan regulere varmen kan det være termostaten der er defekt

  • #5   19. jan 2009 Rasmus N

    Det lyder som om et kald til en VVS mand ville være et godt forsøg.. :D..
    Men kunne godt lyde lidt som en defekt terrmostat... Som henrik skriver.. Når der kommer knald på når man skruer lidt op ...


  • #6   20. jan 2009 udover det som de andre skriver, så tænkte jeg på om du har husket at fylde vand på anlægget når du har luftet ud?

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #7   20. jan 2009 Problemet er løst nu. Det var en defekt ledning til cirkulationspumpen.

  • #8   20. jan 2009 det er som regel altid den mindste ubetydelige ting der er i vejen, når der er noget der ikke fungerer... man skal altid tjekke de mest åndssvage ting først, for det ender altid med at man bruger en masse tid på at reparere noget der ku ha været lavet på et par minutter...

Kommentér på:
Problemer med gulvvarme?

Annonce