{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.069 visninger | Oprettet:

Kasper K
Kasper K
Tilmeldt:
4. okt 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Hjælp til Wavin gulvvarme {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg har fået nogle problemer med mit Wavin gulvvarme system (5 rums tilslutninger).
Mit hus er på 110 m2 og jeg har store problemer med at varme det ordenlig op.
Gulvvarmen er støbt ned i betonen.
Fremløbs temperaturen er på 35 grader (jeg har trægulv)

Jeg tror mit anlæg trænger til en form for service, da der må være et eller andet galt.

Er der en VVS'er som kan hjælpe med at se det efter.
Gerne en som er omkring Vejle, hvor jeg bor.

Hilsen Kasper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Wavin gulvvarme
  • #1   6. feb 2012 Har du prøvet at lufte ud/skylle det igennem for luft/skidt?

    Har det virket før? eller er det et nyindstalleret anlæg?

    MVH frank


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #2   6. feb 2012 Hej Frank.
    Nej jeg har ikke selv pillet ved anlægget, da jeg ikke har forstand på det.
    Anlægget er 1,5 år gammelt.
    Jeg skal bare have en til at kigge på det, da jeg ikke har tiltro til at det er indstillet korrekt. Min tidligere VVS mand var ikke for skarp.

    Hilsen Kasper


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   6. feb 2012 Hej Kasper
    Er det alle dine rum du har problemer med?? eller er der nogen der er masser varme i??


  • #4   6. feb 2012 Nu er jeg ikke lige inde i det anlæg du har.
    Men er det vandbåret gulvvarme, så vil jeg da mene at 35 g er alt for lidt i fremløb. vi har gulvarme og træfyr, vores fremløb er på minimum 60 g. i varmer 140 m2 op og har altid en 22 g i huset.


  • #5   6. feb 2012 hvis der ligger trægulv må fremløbs temperaturen helts ikek overstige 37 grader da rigtige gulve ( lamel eller massiv ) gulve vil begynde og svinde! hvis det er laminat og klinker gør det lige knapt så meget dog burde 37 være rigeligt til gulv varme !

  • #6   7. feb 2012 puha, 60 grader i fremløbs temperatur vil slå næsten alt trægulv i hjel som Casper P skriver. vores ligger på 35-40gr og vi holder fint temperaturen omkring de 22gr.

    Anne K: Er du sikker på I kører med 60gr fremløb i gulvvarmen? Har I ikke en gulvvarmeshunt der drosler temperaturen ned? Vores fyr kører selvfølgelig også med en højere temperatur end de 35, men det er jo til varmt vand og til radiatorerne.

    Men tilbage til Kasper, så er det da bare at google sig frem til nærmeste VVs´er ;o)

    Alternativt kan du ringe til Ole fra Brædstrup VVS teknik, det er dem jeg selv har brugt
    MVH frank


  • #7   7. feb 2012 Jeb jeg er sikker, vores er sat op af en meget erfaren vvsér og shunten står på 60. vi har ingen problemer, med gulvarmen men har heller ikke rigtig trægulv.
    Kan ikke se han nævner trægulv nogen steder, men støbt i beton.


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #8   7. feb 2012 Hej alle.

    Nej jeg har ikke nogle rum som er ordenligt varme. Har trægulv på 80 m2 af huset cirka.

    Jeg er klar over reglen med max 35 grader i fremløb, når man har trægulv (hvilket jeg har).
    Lige pt er den sat til 35-40 grader i fremløbstemperatur, og imorges var der 19 grader i min stue.

    Så der må jo være et eller andet galt?
    Selve Walvin anlægget har virket tidligere, og har kunne lave en tilpas temp.

    Jeg må have fat i en VVS'er, evt Ole fra brædstrup lyder som en fin mulighed.

    /Kasper


  • #9   7. feb 2012 Øhhh i parentes står der (jeg har trægulv)....

    Jeg vil bare mene at en lav fremløbstemperatur giver bedre udnyttelse af varmen og en jævnere fordelt varme + at trægulve ikke har godt af en alt for høj fremløbs temperatur 35-40gr max.

    MVH Frank


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #10   7. feb 2012 Helt enig Frank G smiley

  • #11   7. feb 2012 sorry havde over set (**)

  • #12   7. feb 2012 Køre din pumpe? Tjekket det?

  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #13   8. feb 2012 Jep det gør den selvfølgelig smiley
    Men der er nu kommet mere varme på! Vil gætte på det har været luft i rørene eller noget i den stil!


  • Carsten L
    Carsten L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   11. feb 2012 hej kasper

    Hvor gammelt er jeres hus og hvor godt isoleret er det? Gulvvarme med lav fremløbs temp hænger ikke godt sammen dårlig isolering.

    Anne...Jeg er helt sikker på at i ikke har 60 grader i jeres gulve, for så ville i ikke kunne gå på dem uden at brænde fødderne smiley

    ..og med hensyn til fremløbs temp, så er det rigtigt at trægulve max må være 37 grader, men det er på oversiden af gulvet. For at få det kan det godt vlre at du er nød til at hæve fremløbs temp til 45. Prøv dig lidt frem, og husk små temperatur stigninger.

    Hyg dig

    Carsten


  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #15   12. feb 2012 hvis du har luft i systemet kan det som regl høres ude ved pumpen der er sådan en klukkene lyd. (hvis je skal det luftes ud)

    er ventiler åbne?

    tjek på din måler hvor mange liter/timen du får ind. kan det tænkes dit filter fra gaden er snavset?


  • Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #16   13. feb 2012 Hej igen.
    Huset er fra 1950, men vi satte det i stand sidste år.
    Gulvet er isoleret med 30 cm flamingo, så det burde være ok!

    Det er svært at blive klar over hvad folk mener med fremløbs temperatur. Har godt hørt fra nogle at det er oversiden af betongulvet, der må blive 37 grader.

    Men nu har jeg fået min varme op i huset på 21 grader, og fremløbs temperaturen er 35 grader.

    Så alt er godt igen smiley

    Jeg tror ikke der er mere luft i systemet, da det selv lufter ud via den lille plastik ventil i toppen.

    /Kasper



  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   17. dec 2016 Jeg kan godt se at tråden er gammel, men jeg prøver alligevel.
    Jeg har problemer med at få nok varme i min gulve på min førstesal.
    Fremølbstemperaturen fra fjernvarmeanlægget er 50 grader.
    Jeg kan mærke på rørene, der løber op til min gulvvarmekreds, at de også er varme, og radiatorerne der sidder på er også rigeligt varme.
    Desværre kan jeg ikke får varmen i gulvvarmekredsen op på over 30 ngrader, uanset, hvor højt jeg skruer termostaten (til gulvvarmen) op.
    Jeg kan mærke, at der er forskel på frem og tilbageløbs temperatur, men frem temperaturen i gulvkredsene er ikke i nærheden af den fremløbstemperatur, der bliver tilbudt til hele gulvvarmesystemet.
    Der er flow i kredsene, det kan jeg se på de små cylindre med stempler i.
    Jeg er i tvivl om flowhastighederne. Der er et badeværelse der ønskes 21 grader (ca 12 kvm), to værelser på hhv 10 og 25 kvm (ønskes 20,5 grader).

    Mvh.
    Peter


  • Allan N
    Allan N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   4. nov 2017 Har også haft problemet med for lav temp og da fremføringen sker over loftet til en tilbygning skal der ca 2 bar tryk på for at det varme vand kan komme frem så prøv det👍

    Allan


Kommentér på:
Hjælp til Wavin gulvvarme

Annonce