{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.633 visninger | Oprettet:

per r
per r
Tilmeldt:
27. aug 2008
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42

maling af bolig {{forumTopicSubject}}

tænkte på hvor tit maler folk deres huse / lejligheder for min udlejer snakkede om at man normalt malede hver 2 år men det har jeg ALDRIG nogen sinde hørt før.

for i soveværelset ser det ud som om der er løbet noget ned af væggen oppe fra loftet vi tror det er fugt men udlejer siger det er fordi der skal males hver 2 år så forsvinder det.
og oppe i hjørnet kommer der sådan en mørk/sort plet, udlejer har vasket det af men den kommer igen hvad kan det være?

han siger det er fordi væggen er varm inden for i huset og udenfor i carporten er den kold derfor kommer de skjolder men jeg tror ikke på det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maling af bolig
  • Clemen C
    Clemen C Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #1   2. maj 2013 Det sorte lyder som noget fugt.

  • per r
    per r Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42
    #2   2. maj 2013 ja det mener vi også det er. udlejer vaskede det af med noget så forsvandt det næsten men nu er det kommet tilbage igen.. han har også sagt vi lufter enten for meget eller for lidt ud lige meget hvad vi siger.

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   3. maj 2013 udlejer fylder dig med vrøvl smiley

    Der findes ikke for meget udluftning, kun for dyr en varmeregning. Men for lidt udluftning KAN give fugt men ikke på den måde som du beskriver.

    På ydervægge kan det skabe problemer hvis vægger er uisoleret og man har noget stående op af den....kolde ydervægge kan give skjolder og kondens hvis de bliver lukket til men at male bolig hvert 2. år er en løsning som skjuler det reelle problem istedet for at løse det smiley
    Spørg udlejer om han selv vil løse det eller du må bestille en håndværker på hans regning til at løse det.....så kan du håbe at der sker lidt. Ellers er LLO vejen frem.


  • per r
    per r Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 42
    #4   3. maj 2013 mange tak anders. vi mente også at male det bare vil dække for fejlene et stykke tid men så vil det jo igen komme tilbage.. normalt har vi en stue temperatur på de 18-20 grader har lige brugt for 5500 kr i varme for de sidste 3 mdr for vi føler ikke huset kan holde på varmen.

    udlejer mener heller ikke der er ret meget isolering i muren ind til soveværelset så jeg mener jo det er fugt/skimmelsvamp.. vi tog heldigvis billeder af huset løbende fra vi flyttede ind.

    venter svar fra en byggesagkyndig som evt skal komme ud og vurdere og det er fugt/skimmelsvamp for så har jeg mit på det rene...


  • Peder M
    Peder M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 27
    #5   3. maj 2013 Skimmelsvamp pga mulig kuldebro og for lidt udluftning. At vaske det af er kun en hurtig pynteløsning. Pudsen skal af og ny sættes op. Det er udlejers problem og han skal ordne det!

Kommentér på:
maling af bolig

Annonce