9.024 visninger
|
Oprettet:
At male sit køkken. {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg vil gerne male mit køkken i en anden farve.. det er et ældre vordingborg køkken men det fejler intet...
er det nemmest at gøre med pensel eller vil i anbefale spraymaling..?
og er det til at have med at gøre når det foregår indendørs da jeg ikke gider pille hele mit køkken ned... tager kun lågerne af og med ud... men ikke resten.
Mange tak for svar..
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 14 Svar: 188
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
hvis vi begynder at pille det ned skal vi brække det ned fra væggen og så er det ikke sikkert at det overlever. og vi har ikke lige råd til et nyt køkken så vi tager ikke den chance
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 14 Svar: 188
aug 2012
er helt ny indenfor det her renovering og har planer om at starte her i uge 7 når ungerne alligevel er på ferie hos bedsterne
jan 2012
Følger: 1 Svar: 10
Har du overvejet at ligge en folie udenpå ? Jeg tror at det kunne give et flot og holdbart resultat. Og udvalget af selvklæbende folie er jo imponerende.
jan 2012
Det blev et helt andet køkken at se på, og kostede næsten intet.
jan 2012
Hvis du skal lave en hurtig prøve, så ved jeg at Bilka også har forhandlet folie.
aug 2012
du har tilfældigvis ingen billeder af det gamle køkken.. så man kunne se før og efter ?
vi skal også have en ny bordplade og håndtag
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 428
Men husk få det vasket godt ned, og slib alle glatte flader, så hænger maligen bedre ved.
Jeg har selv engang malet et gl. fyrretræs køkken, låger og udvendige flader blev malet, med en lysegrå lak maling, der var en stor fyldning i hver låge, de fik tapet, som blev lakeret, det holdt flot i mange år.
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 55 Svar: 76
aug 2012
jan 2012
Skulle man ud i at male dem, så ville jeg slibe dem ned. Rense dem godt af med floren 37, og give dem en grunder, for så at male dem.
I dette tilfælde ville jeg forsøge mig med en lak-rulle i stedet for pensel.
jun 2011
Følger: 1 Svar: 6
Hvis i vælger at male det, så ville jeg vaske det godt ned og slibe det ned, grunde det og så vil jeg anbefale dig at male det med pensel fremfor rulle. Det bliver det pæneste resultat!
Tynd malingen, så kan du vælge at fordele malingen med en lille lak rulle, så det får et jævnt lag over det hele, og derefter trække igennem med en pensel...
God arbejdslyst..
// Maleren
aug 2012
okay tak... det var også sådan jeg havde nogenlunde fundet ud af det skulle gøres
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 143 Svar: 3.187
jun 2011
Følger: 1 Svar: 6
aug 2012
aug 2012
og af hvad jeg kan se er de helt glatte
http://www.boliggalleri.dk/fotoalbum/koekken/1648-mit_koekken_som_jeg_skal_have_shinet_op?status=1
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
jeg kender godt den tybe køkken hvor korpus er spånplade med en træliste som front og derefter malet det kan du bare male med en rulle/pensel
hvis du fik en ny bordplade på og nogle smartere håndtag vil det hjælpe gevaldigt
man kan også få noget maling der hedder plastik dip det er meget nemt at male med lidt ala flydende folie det skal ikke slibes bare sprøjte det på
det er noget man bruger til biler
det ser iøvrigt ud til at være et gammelt HTH køkken :O)
du kan også købe noget maling der hedder lady maling det flyder så godt at det ser ud som det er sprøjtet på når man stryger det på med en pensel
aug 2012
men vi valgte at brække køkken øen ned og så til sommer skal jeg male resten af køkkenet, købe ny bordplade, håndvask og håndtag
mar 2013
Følger: 3 Svar: 15
Eksempel Sigma S2U Nova Satin. Hvis du maler dine låger vandret har du mulighed
for at opnå et super resultat.
Mvh
DAN-PAINT
At male sit køkken.