{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.024 visninger | Oprettet:

At male sit køkken. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg vil gerne male mit køkken i en anden farve.. det er et ældre vordingborg køkken men det fejler intet...

er det nemmest at gøre med pensel eller vil i anbefale spraymaling..?

og er det til at have med at gøre når det foregår indendørs da jeg ikke gider pille hele mit køkken ned... tager kun lågerne af og med ud... men ikke resten.

Mange tak for svar.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.700 kr.
  • Reparation af el-kontakter 400 kr.
  • Ophængning 980 kr.
  • Rengøring af hele lejlighed 1.500 kr.
  • Oplukning af hængelås på skur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At male sit køkken.
  • #1   20. jan 2013 Få det sprøjtemalet istedet, meget pænere og mere holdbart

• #2   20. jan 2013 ja men det er desværre ikke bare lige at få pillet ned så det kan ikke lade sig gøre... for tvivler de kommer ud og sprøjtemaler det hos mig..

hvis vi begynder at pille det ned skal vi brække det ned fra væggen og så er det ikke sikkert at det overlever. og vi har ikke lige råd til et nyt køkken så vi tager ikke den chance smiley

• #3   20. jan 2013 du kan sagtens nøjes med at få sprøjtet selve lågen og skuffefronterne, er det langt de fleste får, når de får sprøjtemalet deres køkkener osv smiley

• #4   20. jan 2013 okay... men hvad med resten.. vil det være bedst med spray eller pensel..?
    er helt ny indenfor det her renovering og har planer om at starte her i uge 7 når ungerne alligevel er på ferie hos bedsterne smiley

• X3M X
    X3M X Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 10
    #5   20. jan 2013 En anden mulighed ....
    Har du overvejet at ligge en folie udenpå ? Jeg tror at det kunne give et flot og holdbart resultat. Og udvalget af selvklæbende folie er jo imponerende.

• X3M X
    X3M X Tilmeldt:
    jan 2012

#6   20. jan 2013 Da jeg købte mit første hus var der et ældre køkken med massive træ-låger. Her lagde jeg en hvid folie med "træ-struktur" på alle fronte. kørte den 2 cm fra kanten hele vejen rundt. Nye håndtag og bordplade samt vask.

Det blev et helt andet køkken at se på, og kostede næsten intet.

• X3M X
    X3M X Tilmeldt:
    jan 2012

#7   20. jan 2013 Eks. http://www.foliekniven.dk/folie_meter.php?type=1

Hvis du skal lave en hurtig prøve, så ved jeg at Bilka også har forhandlet folie.

• #8   21. jan 2013 tusind tak.. det vil jeg da bestemt overveje..
    du har tilfældigvis ingen billeder af det gamle køkken.. så man kunne se før og efter ?
    smiley
    vi skal også have en ny bordplade og håndtag smiley

• #9   21. jan 2013 Hvorfor vil du male selve skabet, er det ikke bare hvid laminat.

Men husk få det vasket godt ned, og slib alle glatte flader, så hænger maligen bedre ved.
    Jeg har selv engang malet et gl. fyrretræs køkken, låger og udvendige flader blev malet, med en lysegrå lak maling, der var en stor fyldning i hver låge, de fik tapet, som blev lakeret, det holdt flot i mange år.

• #10   21. jan 2013 Nogen der har billeder af et resultat med et ny malet køkken eller folie?

• #11   21. jan 2013 nej det er desværre ikke bare hvid laminat.. det er sådan en fesen træfarve som var moderne i 60/70'erne.. med hvide håndtag, mærkelig farvet/prikket bordplade og klinkerne er en røget hvid med ænder og grene..

• X3M X
    X3M X Tilmeldt:
    jan 2012

#12   22. jan 2013 Jeg ville som sagt ligge en folie på. Det er SÅ nemt at arbejde med.
    Skulle man ud i at male dem, så ville jeg slibe dem ned. Rense dem godt af med floren 37, og give dem en grunder, for så at male dem.

I dette tilfælde ville jeg forsøge mig med en lak-rulle i stedet for pensel.

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #13   22. jan 2013 Er det skabslåger med fyldning?

Hvis i vælger at male det, så ville jeg vaske det godt ned og slibe det ned, grunde det og så vil jeg anbefale dig at male det med pensel fremfor rulle. Det bliver det pæneste resultat!
    Tynd malingen, så kan du vælge at fordele malingen med en lille lak rulle, så det får et jævnt lag over det hele, og derefter trække igennem med en pensel...

God arbejdslyst..
    // Maleren smiley

• #14   22. jan 2013 skabslåger med fyldning ?

okay tak... det var også sådan jeg havde nogenlunde fundet ud af det skulle gøres smiley

• #15   22. jan 2013 Har du ikke nogle billeder af køkkenet, Majbrit ?

• Mia A
    Mia A Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #16   22. jan 2013 Er det bare helt glatte skabslåger, eller er der sådan en rille i hele vejen rundt, altså en fyldning? smiley

• #17   23. jan 2013 jeg får lige taget billeder og lagt det ind smiley

• #18   23. jan 2013 har lavet et album smiley
    og af hvad jeg kan se er de helt glatte

http://www.boliggalleri.dk/fotoalbum/koekken/1648-mit_koekken_som_jeg_skal_have_shinet_op?status=1

• Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #19   27. feb 2013 har du overvejet at finde et brugt køkken har set dem fra et par tusinde og op med hårde hvidevare
    jeg kender godt den tybe køkken hvor korpus er spånplade med en træliste som front og derefter malet det kan du bare male med en rulle/pensel
    hvis du fik en ny bordplade på og nogle smartere håndtag vil det hjælpe gevaldigt

man kan også få noget maling der hedder plastik dip det er meget nemt at male med lidt ala flydende folie det skal ikke slibes bare sprøjte det på
    det er noget man bruger til biler

det ser iøvrigt ud til at være et gammelt HTH køkken :O)

du kan også købe noget maling der hedder lady maling det flyder så godt at det ser ud som det er sprøjtet på når man stryger det på med en pensel

• #20   28. feb 2013 vi fandt også ud af det var et ældre HTH køkken.. men da vi havde den store skuffe med ud til HTH da vi flyttede ind (fordi der manglede en dims for at den kunne køre ind og ud) fik vi at vide det absolut ikke var et HTH køkken..

men vi valgte at brække køkken øen ned og så til sommer skal jeg male resten af køkkenet, købe ny bordplade, håndvask og håndtag smiley

• MALERFIRMAET DAN-PAINT L
    MALERFIRMAET DAN-PAINT L Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 3 Svar: 15
    #21   5. mar 2013 Hvis det er glatte låger kan du med fordel bruge en rulle og en prof. maling.
    Eksempel Sigma S2U Nova Satin. Hvis du maler dine låger vandret har du mulighed
    for at opnå et super resultat.
    Mvh
    DAN-PAINT

Kommentér på:
At male sit køkken.

Annonce