6.298 visninger
|
Oprettet:
Åhh hjælp:-( Efeu {{forumTopicSubject}}
Ja, en eller anden (/&%¤"##¤&/( har i tidernes morgen været så "rar" at plante efeu i det meste af min have. Jeg har nu fået fjernet det hele fra huset af, men nu sidder der alle de der "hår" fra den møg plante. Jeg skal have malet mit hus, og tvivler desværre på at jeg bare kan male det over som det er nu ( kan man det??????). Det betyder så at jeg skal have renset den facade for efeu´ens "efterladenskaber". Er der ikke godt nogen herinde der kan komme med den gyldne løsning????
Hilsen hende der snart opgiver sit hus/have:-(((((((((
jul 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 37
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 4 Svar: 41
Ingen grund til at opgive,
Jeg vil anbefale at du prøver med en højtryks-renser, ser om den kan spule det af.
Hvis ikke er der ikke andet at gøre end skrubbe dem af.
Med venlig hilsen
Kenni Jensen,
(PS. Min farmor og farfar havde også efeu over hele deres væg, men da de klippede det hele ned og fik det fjernet gik der kun ganske få uger så tørrede "hårene" ind og forsvandt af sig selv.)
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 56
Mursten suger vand og ånder derfor skaller malingen af efter et års tid ca
jun 2008
Følger: 1 Svar: 102
jun 2008
jun 2008
så du mener det er bedre at pudse - altså i farve så???....eller skal vi alle så bare ha´grå huse?????????
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er 1 år siden jeg fik fjernet alt efeuen og det hele er der stadig og sidder lige så godt fast som altid. Har bare altid hørt at man ikke må bruge en højtryksrenser da det vil skade facaden.
Det er Beton jeg har på huset.
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Altså hvis du vil have dit hus filset i en anden farve er jeg sikker på at man laver et nyt lag fils oven på..
jun 2008
jun 2008
jun 2008
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Det tror jeg er lettest at filse væk =)
jun 2008
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 55
jun 2008
Charlotte P: Vent til det dør(snart) Kan man vel koste det af eller frem med højtrykrenser på det...
jun 2008
jun 2008
Følger: 1 Svar: 4
Hvis du har oplevet at malet puds flader skaller af er det fordi grundarbejdet ikke er gjort godt nok... En facade maling har en leve tid på 5-7år.. Selvfølgelig afhængig af malingens kvalitet. Og nej en facade lukker ikk til så væggen/facaden ikk kan ånde. Det må den simpelthen ikke. ALLE malinger til udendørs SKAL være difusionsåbne/åndebar...
Og en anden ting farvefils kan ikk raperes.. Der vil være farveforskel fra gang til gang... Derfor er det osse vigtigt at når man som proff arbejder med det ,gør en hel side færdig..Ellers vil du tydelig kunne se en forskel...
Charlotte: ang. din "efue".. ikk noget med at højtrykspule
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 85
Jeg kan sletter ikke følge din tankegang, med at du ikke vil male huset, jeg kender mange og her i blandt malere som har et pudset hus som er malet, OG DER ER INGENTING der skaller af .....
Så det er sku en gang værre sluder du kommer med der......
F.eks har mine de gamle pudset et rødstenshus for cA 4 ÅR siden og malet det , og det holder rigtig fint maleren har endda givet 10 års garanti på det
jun 2008
Og har set mange malede huse hvor det krakalere
jun 2008
Tumling, tror stadig bare ikke på at alle med pudsede hus, skal filtse om..endda med farve - når huset skal "males"...lyder lidt for vildt;-)
jun 2008
jun 2008
Følger: 1 Svar: 4
jun 2008
aug 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 4
Det jeg har erfaret, er at den maling, som jeg nu har fundet frem til på gl. kalkede mm overflader, er jem og fix`s murmaling. ar prøvet alt fra dyrt til billigt, til cempexo og cornermurmaling..Jem og fixs, det holder..
Og koster minimalt. Bare mal løs, men hvis pudset falder af, gør malingen selvfølgelig også..
Åhh hjælp:-( Efeu