{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.298 visninger | Oprettet:

Charlotte P
Charlotte P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Åhh hjælp:-( Efeu {{forumTopicSubject}}

Ja, en eller anden (/&%¤"##¤&/( har i tidernes morgen været så "rar" at plante efeu i det meste af min have. Jeg har nu fået fjernet det hele fra huset af, men nu sidder der alle de der "hår" fra den møg plante. Jeg skal have malet mit hus, og tvivler desværre på at jeg bare kan male det over som det er nu ( kan man det??????). Det betyder så at jeg skal have renset den facade for efeu´ens "efterladenskaber". Er der ikke godt nogen herinde der kan komme med den gyldne løsning????

Hilsen hende der snart opgiver sit hus/have:-(((((((((

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åhh hjælp:-( Efeu
  • #1   28. jul 2008 Jo... du bliver nok nødt til at vaske det ned :o/ inden du maler.

• #2   28. jul 2008 Hej Charlotte, smiley

Ingen grund til at opgive, smiley

Jeg vil anbefale at du prøver med en højtryks-renser, ser om den kan spule det af.

Hvis ikke er der ikke andet at gøre end skrubbe dem af.

Med venlig hilsen
    Kenni Jensen, smiley

(PS. Min farmor og farfar havde også efeu over hele deres væg, men da de klippede det hele ned og fik det fjernet gik der kun ganske få uger så tørrede "hårene" ind og forsvandt af sig selv.)

• #3   28. jul 2008 Det er ik sundt at male ens hus.. Det ska males om så tit... Det ka bedre betale sig at få det pudses selvom det koster det mere..
    Mursten suger vand og ånder derfor skaller malingen af efter et års tid ca

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 102
    #4   28. jul 2008 Tumling???????? - og hvad så hvis du HAR et pudset hus, som bare trænger................vil du så pudse det igen??? -her står jo ikke noget om at det er et murstenshus:-)

• #5   28. jul 2008 Hvis dit hus er filset så ryger det jo af i flager og det ka repares bedre end det ka males da det er to vidt forskellige ting

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#6   28. jul 2008 jeg forstår bare ikke hvad du mener?? - der er da masser af mennesker der maler på deres pudsede huse - uden det ligefrem ryger af?? Mit hus er stænk-pudset - hvad skal jeg så gøre, når det trænger til en opfriskning???...og det sidder altså godt fast, har aldrig pillet noget af i flager eller lign:-)

så du mener det er bedre at pudse - altså i farve så???....eller skal vi alle så bare ha´grå huse?????????

• Charlotte P
    Charlotte P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   28. jul 2008 Tusind tak for svar alle sammen. Hmm det lyder som om jeg hellere må igang med noget drastisk for at få det fjernet :-(((( Jeg hader det møg.

Det er 1 år siden jeg fik fjernet alt efeuen og det hele er der stadig og sidder lige så godt fast som altid. Har bare altid hørt at man ikke må bruge en højtryksrenser da det vil skade facaden.

Det er Beton jeg har på huset.

• #8   28. jul 2008 Rikke: Du kan sagtens få filset dit hus i en farve.. Når man maler ens hus med maling så kan murstene ik ånde og derfor krakkelere malingen..

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#9   28. jul 2008 Tumling, den er jeg med på:-) - men forstod bare ikke dit svar - hvis nu ønsker at skifte farve på sit hus - så mener du at man skal filtse det i en anden farve, eller??????????????????? - og jeg mangler stadig lige du tænker over den der med mit stænkpudsede hus;-);-);-)...........hehe

• #10   28. jul 2008 Ah nu er kæresten der jo ik lige til at forklare det med dit hus =D
    Altså hvis du vil have dit hus filset i en anden farve er jeg sikker på at man laver et nyt lag fils oven på..

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#11   28. jul 2008 Så ved du vist ikke hvad stænkpuds er;-);-)..jeg vil sgu nødig filtse på det:-)................Pyt også - skulle bare lige høre forklaringen på det med at filtse hver gang man vil skifte farve, for der er jeg ski´ikk enig:-)

• #12   28. jul 2008 men man skifter vel heller ik farve hvert år.. Man vælger vel en farve som ska blive

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#13   28. jul 2008 Forhåbentlig ikke da:-):-)-) - det jo et møgarbejde................som jeg så lige skal igang med;-)

• #14   28. jul 2008 Okay forklar mig lige hva stænk puds er.. Har ik kæresten til at forklare

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#15   28. jul 2008 uhhh, det blir svært at forklare....jamn, det er sådan noget groft noget, det "sprøjtes" på med sådan en "mølle" man kører rundt, som nærmest stænker det på;-)...så bliver det sådan noget ruflet noget....vist ikke noget man gør meget i nu om dage, I hope;-)(link fjernet)

• #16   28. jul 2008 okay så var det det jeg tænkte på..
    Det tror jeg er lettest at filse væk =)

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#17   28. jul 2008 nej, det mener du da ikke;-/.?? Jeg vil såmænd heller ikke ha´det væk - skal jo bare male....men jeg tvivler altså på du kan filtse det "væk"....eller dvs, det har en murer nu fortalt mig, at jeg skal ha´det hele blæst af, før det kan glat-pudses...........

• #18   28. jul 2008 Stænkpudt...Det bare dejligt at lave reprationer på jaa eller NOT...Men min tidliger makker og mig fik det lige fikset uden hjælpe fra maskine eller noget.

• #19   28. jul 2008 "Stingpuds" kalder vi det hvis...

Charlotte P: Vent til det dør(snart) Kan man vel koste det af eller frem med højtrykrenser på det...

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#20   28. jul 2008 Kim K, det er noget skrammel;-);-).........men små rep kan vist fikses ved et klaske på, og så "støde" i det med en kost:-)............det har jeg ihvertfald fået af vide, så det skal da prøves:-)

• *Pernille *
    *Pernille * Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 4
    #21   29. jul 2008 *Tumling* Hvor har du hørt den søforklaring henne??? -smiler-

Hvis du har oplevet at malet puds flader skaller af er det fordi grundarbejdet ikke er gjort godt nok... En facade maling har en leve tid på 5-7år.. Selvfølgelig afhængig af malingens kvalitet. Og nej en facade lukker ikk til så væggen/facaden ikk kan ånde. Det må den simpelthen ikke. ALLE malinger til udendørs SKAL være difusionsåbne/åndebar...

Og en anden ting farvefils kan ikk raperes.. Der vil være farveforskel fra gang til gang... Derfor er det osse vigtigt at når man som proff arbejder med det ,gør en hel side færdig..Ellers vil du tydelig kunne se en forskel...

Charlotte: ang. din "efue".. ikk noget med at højtrykspule smiley Du ta´r en stiv kost og en spartle og så hedder resten knofedt...

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#22   29. jul 2008 Tak, Pernille - så er vi da enige:-)

• #23   29. jul 2008 Rikke M: Det med kosten virker...Eller kan man købe et kyllingeNet,Lave en ramme og så kaste det igemmen der,kræver bare man lige prøver sig frem...tykkelse på net og afstand af mur...

• #24   29. jul 2008 Tumling * det er da vist godt du ikke er blevet maler eller mure`:=)

Jeg kan sletter ikke følge din tankegang, med at du ikke vil male huset, jeg kender mange og her i blandt malere som har et pudset hus som er malet, OG DER ER INGENTING der skaller af .....

Så det er sku en gang værre sluder du kommer med der......

F.eks har mine de gamle pudset et rødstenshus for cA 4 ÅR siden og malet det , og det holder rigtig fint maleren har endda givet 10 års garanti på det

• #25   29. jul 2008 NEj det er jeg sjovt nok ik.. Min kæreste er murer og jeg fortæller bare hva jeg har fået afvide hva der ik er godt at gøre..
    Og har set mange malede huse hvor det krakalere

• Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

#26   29. jul 2008 Kim K, det lyder..............hmm, sgu for kompliceret;-);-)...men syns også jeg har hørt før...skidt, har bare et hul fra tørretumbler-udluftningen, jeg skal ha´lukket - det kan jeg vel klare med kosten så:-)

Tumling, tror stadig bare ikke på at alle med pudsede hus, skal filtse om..endda med farve - når huset skal "males"...lyder lidt for vildt;-)

• #27   29. jul 2008 Okay tror bare i har misforstået mig..

• *Pernille *
    *Pernille * Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 4
    #28   30. jul 2008 Tumling: Jeg vil gi dig ret i at malet falder på pudset huse kan skalle af, men så er det simpelthen fordi grund arbejdet ikk er gjort ordenligt... smiley

• #29   30. jul 2008 Pernille: Okay.. SÅ har jeg kun set hvor det er lavet skod =D

• winnie s
    winnie s Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 4
    #30   6. sep 2008 Vi har nu haft 3 huse/ejendomme, ikke under 100år. Vores nuværensen er fra 1777.
    Det jeg har erfaret, er at den maling, som jeg nu har fundet frem til på gl. kalkede mm overflader, er jem og fix`s murmaling. ar prøvet alt fra dyrt til billigt, til cempexo og cornermurmaling..Jem og fixs, det holder..
    Og koster minimalt. Bare mal løs, men hvis pudset falder af, gør malingen selvfølgelig også..

Kommentér på:
Åhh hjælp:-( Efeu

Annonce