{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.968 visninger | Oprettet:

kasper j
kasper j
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32

tilslutning af vaskemaskine hjælp? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har fået mig en vaskemaskine som jeg har tilsluttet. men jeg har hørt noget om at man skal have en kontraventil sat på der hvor vandet kommer fra. er det rigtigt?

og hvis man skal så er det vel bare sådan en hvor man kan puste den ene vej men ikke den anden? for nu er det sådan at jeg arbejder hos en hydraulik grossist og vi har alt sådan noget til hydraulik. og det burde man vel også godt at kunne bruge til det eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilslutning af vaskemaskine hjælp?
  • #1   7. jan 2011 Har jeg lige godt aldrig set før ???

  • kasper j
    kasper j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #2   7. jan 2011 jamen det er noget med så vandet ikke kan løbe tilbage hvis det skulle komme et vacum i systemet. men jeg ved ikke om det er en regl at det skal være sådan eller om det bare er en overflødig ting.
    men det kan vel aldrig skade at sætte en på


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   7. jan 2011 hej

    du kan finde dem hos mange hvidevare firmaer. Det er en ventil som sørger for at hvis du afkobler vandledningen mens der er vandtryk på (samme som sker hvis en slange sprænger eller muffen hopper af, så pisser der ikke mange liter vand ud... den stopper bare med at hælde vand ud hvis slangen tages af....tror de klader det en vand-stop-ventil...profferne har sikkert et rigtig ord for dem smiley


  • #4   7. jan 2011 arh ligesom på en opvasker ??

  • #5   7. jan 2011 Vil lige oplyse vi har ikke nogen ventil, hverken på vaskemaskine eller opvaske. det har de heller ikke i vaske rummet i min datter boligforening, de er bare koblet på vandhanen..

  • Evy og andreas n
    Evy og andreas n Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #6   7. jan 2011 jeg har forstået det sådan at det er en vacumventil du søger....

    den lader kun vand passere den ene vej og ikke tilbage..

    der er hvis der sker et vacum i systemet, at der ikke trækkes "forurenet" vand med ind i resten af systemet med fare for bakterier og lign..

    jeg er dog ikke sikker på at det er et egentlig krav...


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   7. jan 2011 søren B>> lige præcis....du sikrer derved at undgå en vandskade på gulv mv, hvis en slange går eller den springer læk....

  • #9   7. jan 2011 Præcis... har kun hørt krav om det i nogen boligforeninger... men det da en udemærket ide...

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #10   7. jan 2011 søren b>> men visse forsikringer skriver det i betingelserne da de prøver at løbe fra erstatning for vandskader.....

    /A


  • #11   7. jan 2011 Ja det sku ikke komme bag på mig...

  • nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #13   7. jan 2011 hej du har en kontra ventil på din vand måler enden indbygget eller efter den



  • simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #14   8. jan 2011 du skal ha en aqua stop på til vandtilslutning. den sikre som vævnt stor skade hvis maskinen sprænger læk. hvis du skal være helt efter bogen står der faktisk i DS at din opvaskemaskine og vaskemaskine skal stå i en bakke hvis der ikke er installeret et form for gulvafløb i rummet. ( dette er der self ingen der gør men det er faktisk en gældende lov).

    er vvs installatør / teknikker


Kommentér på:
tilslutning af vaskemaskine hjælp?

Annonce