{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.039 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
22. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38

Bruser-armatur-Bøvl! {{forumTopicSubject}}

Hey hey

Efter jeg har skiftet vandhane på mit badeværelse er mit bruser-armatur begyndt af dryppe (ud af hovedet). Da jeg ikke har forstand på at skifte ting inde i armaturer, har jeg blot købt mig et byt (Hans Grothe), men den drypper også!
- Desuden kan jeg ikke få den til at slutte ordentligt til (Der var ikke pakninger med, og der står ikke noget om at det er krævet....)

Hvad skal jeg gøre?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruser-armatur-Bøvl!
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   19. nov 2010 brug de gamle pakninger eller køb 2 nye 3/4 fiberpakninger i morgen,

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #2   19. nov 2010 De gamle pakninger er temmelig møre, så må hellere få fat i nogle nye, men det løser jo ikke problemet med at selve "hovedet" drypper konstant?

    Mvh


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   19. nov 2010 pil slangen af ,og se om der kommer vand ud , eller det kun er overskudsvand.

  • #4   20. nov 2010 Og du husker selvfølgelig at tænde for vandet, LANGSOMT når du har monteret nyt blandingsbatteri ?

    Ellers så skal du prøve at lade hovede "hænge" ned af når du er færdig med at bade.
    Så er du nemlig sikker på, at det overskydene vand løber ud med det samme og når du så har fået dig tørret osv, kan du vippe hovedet på plads igen.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   20. nov 2010 hvorfor skal han åbne langsomt ?

  • #6   20. nov 2010 Fordi, at hvis man åbner for vandet til et nyt armatur, så kan man godt ødelægge blandingsbatteriet, når trykket kommer pludselig for fuld skrald.

    En typisk fejl de fleste gør, når de montere nyt.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   20. nov 2010 jeg har været uddannet vvs mand i 20 år nu , og har da aldrig hørt noget som det ! hvad så med 2nden og 3die gang ?? det er jo ikke fø-rste gang der kommer vand i batteriet !

  • #8   21. nov 2010 Kun første gang...

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #9   21. nov 2010 Jubas : du ser ikke batteriet de første 3 gange , der er vand på , der sker intet anderledes de første gange .

  • #10   21. nov 2010 Jeg kan bare sige hva MIN lokale VVS'er har fortalt. Og han er snart 65 og har været i faget lige siden han kom i lære, så han må da vide det med den erfaring !
    Og da er det en tommelfingerregel, at når man montere nyt blandingsbatteri, så må man ikke bare tænde for vandet, så det nye batteri får fuld tryk på 1sek.

    De fleste gør denne fejl, og tror også det er her fejlen ligger i dette forumemne, eftersom at den konstant drypper, og er utæt.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #11   21. nov 2010 nå , ! der er intet sagligt argument for din påstand , men forsæt du bare med det , der sker jo heller ingen skade ved det ! smiley

  • #12   21. nov 2010 Hmm.. garantien dækker ikke ved flere blandingsbatterier, hvis man ødelægger det pga forkert montering/tilslutning.
    Så jo... der sker noget ved, at man ikke følger instrukserne.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #13   21. nov 2010 nej selvfølgelig gør den ikke det ! men har du set en vejledning ,hvor der står man skal skrue langsomt op for vandet ??

  • #14   21. nov 2010 Jah... har jeg da læst på samtlige Grohe blandingsbatterier, som jeg har monteret de sidste 2år.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #15   21. nov 2010 har jeg aldrig set , har du mulighed for at lægge en kopi op ?

  • #16   21. nov 2010 Hvis jeg lige kan finde en gammel kasse, så jah smiley

  • #17   22. nov 2010 Den var ny for mig også! Snakkede lige med nogen af min vvs venner og de har godt nok heller ALDRIG hørt om den med at åbne for vandet langsomt.
    Når du skifter et blandingsbatteri og åbner for vandet igen efter mintering, så er der tryk på med det samme. Det lyder godt nok som en røver den der!


  • #18   22. nov 2010 Når du montere et nyt blandingsbatteri, så er der slukket for vandet.
    Når du så skal tænde for vandet igen til dit nye blandingsbatteri skal man enten åbne langsomt, eller lade "hanen" stå åben så der er frit løb igennem det nye blandingsbatteri.
    Og det er for at skåne pakninger, og for at undgå at den fremover vil dryppe og være utæt.

    Det er skam ingen skrøne, undre mig bare over, at i har aldrig har hørt om det, eller fået det at vide ?!


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #20   22. nov 2010 ja der står netop du skal tage sien af og åbne helt , inden du åbner vandet ,på nilhanen ?? og det er korrekt fremgansmåde , det andet med at åbne langsomt har jeg aldrig hørt .

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #21   22. nov 2010 Jubas : nu er det ikke for at køre på dig , men det hedder åbne/lukke når man taler om haner og lign og tænde/slukke når det er strøm og lign. bare til info.

  • #22   22. nov 2010 Michael det er ligemeget hva det hedder, når du forstår hva jeg mener !

    Der er jo ingen grund til at åbne helt, hvis der er utætheder i montagen ?
    Derudover så er der mange som montere nyt blandingsbatteri, og bare åbner for nilhanen uden at åbne op for vandet på blandingsbatteriet og derved ødelægges pakninger osv.
    Derfor kan man åbne langsomt for nilhanen, så der ikke er fuld kraft på med et sekund.

    Jeg har fået det at vide sådan af en gammel VVS'er, og synes det virker meget logisk at man ikke bare giver fuld skrald på et nymonteret blandingsbatteri.



  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #23   22. nov 2010 nu gik debatten jo ikke på hvad du synes var logisk , men på hvad du mente var den korrekte måde . Og det beviser bare at man ikke skal tro på alt hvad man hører.
    og ja jeg ved godt , hvad du mente ., og jeg retter normalt ikke andres sprog , men det her skurrer i mine ører , smiley men håber du så smiley også.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #24   22. nov 2010 Så boys, hehe...

    Fik fat i nye pakninger og noget af det der "lækre tape" - så nu funger' det smiley

    - den drypper af en eller anden grund heller ikke længere...

    Tak for hjælpen og god aften....

    Mvh


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #25   22. nov 2010 du har ikke brugt pakketape , på det gevind omløberne er skruet på vel ?

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #26   23. nov 2010 Hehe - nej, ikke pakke tape - sådan noget fint tyndt hvidt "tape" - skulle kunne gøre det lidt ud for det garn man kan få til at vikle om...



  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #27   23. nov 2010 det er pak tape , har du sat det rundt under omløberne ? det er ikke godt , hvor i landet bor du ?

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #28   23. nov 2010 midtjylland

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #29   24. nov 2010 ja det er lidt langt fra fyn smiley men det er pakningerne der skal slutte tæt , der skal ikke tape på gevind.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
    #30   26. nov 2010 Men det skader vel ikke? jeg skiftede også til nye pakninger, så nu burde det hele vel holde tæt smiley

    Men tak for hjælpen i hvert fald smiley


Kommentér på:
Bruser-armatur-Bøvl!

Annonce