{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.114 visninger | Oprettet:

Ubudne gæster i haven.... {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så har vi jævnligt ubudne gæster i vores have.

Haven er lukket, og der er et plankeværk på 1,60 m højde, hvor der er påmonteret et kraftigt hængelås. Men det afholder ikke visse personer i, at de kravler over.

I en lang periode var det vores bøgetræ, personen(erne) var ude efter, men nu er det også byggematerialer, som vi har liggende i et udhus, da vi har et gammelt hus, der er under renovering.

Og for nogle dage siden havde der atter været en forbi, denne gang for at se om vores bagdør var åben, så han/de kunne komme ind. Heldigvis har vi en hund, der nok skal holde dem ude.

Hvad kan man gøre for enten at forhindre dem i at komme ind i haven, eller at optage hvem der går ind i den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubudne gæster i haven....
  • #1   29. mar 2010 Smæk en stor halogen lampe op som tænder via sensor..

• #2   29. mar 2010 Vi har en lampe oppe, som tænder ved hjælp af en sensor, det hjælper bare ikke.

• #3   29. mar 2010 Sæt sådan et her op, så kan du da finde ud af hvem det er også give politiet optagelsen så de kan få det stoppet

http://www.el-sale.dk/?id=230121&catalogue_selected=72943_11220

• #4   29. mar 2010 Tak "Who Am I?" det var lige sådan noget i den stil, jeg havde tænkt på :o)

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #5   29. mar 2010 Når nu du er ret sikker på at de kommer igen, så vent på dem med et bat, hav også noget havesnor klippet i længder, klar til at binde et par håndled og ankler sammen.
    Når du så har fanget dem, så slæber du dem ud på vejen og ringer til naboerne, så de kan se aberne.

Jeg havde en kammerat der fangede en tyv, bandt ham til en flagstang og fik fat i alle på beboerne på den vej, så stod de og kiggede på ham, til han sked og pissede i bukserne, de har aldrig set ham siden.

• #6   29. mar 2010 Ja, det ville jo være fint og godt, men nu venter "gæsten" eller "gæsterne" med at komme, til vi enten ikke er hjemme, eller at vi ligger i vores senge og sover.

Vi ville skam gerne have fat på den/de ubudne gæst(er).

• Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #7   29. mar 2010 ville sætte et kamera op som de andre siger:) hos min far var det dog nok med et "her vogter jeg" skilt med et billede af en stor hund:)

• #8   29. mar 2010 Vi har en hund, men de har fundet ud af, at han er indendøre, når vi ikke er hjemme, så det er de ret ligeglade med. Dog den ene gang havde vi glemt at lukke bagdøren, det kunne også ses i haven og ved plankeværket, for vedkommende havde haft meget travlt med at kravle over og der var kastet ting efter vores hund. :o)

• #9   29. mar 2010 ville sætte cam op som who am i siger
    og så et par rækker pigtråd på plankeværket
    ikke oven på men ind ad i haven så det blir en overaskelse for den/de uindbudne

• #10   29. mar 2010 Vi havde tænkt på at trække noget strøm langs plankeværket ;o)

• Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 31
    #11   29. mar 2010 Og hvad sker der så når din hund går hen til plankeværket ???

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #12   29. mar 2010 (link fjernet)

her er der også et par løsninger..

• #13   29. mar 2010 Vores hund er ikke 1,6 cm høj ;o)

Tak for linket :o)

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

#14   29. mar 2010 Ja, en kombination af pigtråd og strøm, også strøm i dørhåndtag.
    Træk også noget havesnor 10-13 cm over jorden, på kryds og tværs i haven, få også spredt en masse hestemøg, til at falde i. Køb så nogen almindelige tynde bræder og nogen lange tynde søm, resten siger sig selv.
    Så venter du bare på at der kommer røvhuller.
    Husk videoovervågning, resultatet lægger du ud på Youtube.

• #15   29. mar 2010 LOOOOOOOOOOOOOOOOOL

• Simon L
    Simon L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Svar: 16
    #16   30. mar 2010 Jeg er ved at sætte plankeværk op. Når det er færdigt kommer der en blikkant på som jeg sliber skarp, således at hænderne skæres hvis nogen vil over.

Vi har også haft ubudne gæster i haven mens vi er hjemme. Så nu bliver der monteret en trådløs dørklokke på havelågen, så vi kan høre når den åbnes.
    Derudover har vi et par halogenlamper der tænder ved bevægelse.

Vi har desværre en del indbrud i området, så jeg overvejer at lave flere forskellige anordninger der gør det træls at være ubuden gæst.

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

#17   30. mar 2010 Simon L
    Hvis du bare vil holde folk ude, så er det Nato pigtråd du skal bruge.

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #18   31. mar 2010 elefanthegn er ikke ret dyrt i haraldnyborg, ellers en stor elmotor med en wire der kapper benene via en sensor, smiley

spøg til side, hvis du skal kunne bruge din videoovervågning i retten skal det være godkendt, hvis det var mig selv ville jeg sætte en sensor op der aktiverede en klokke eller lign i mit soveværelse hvis de tør komme når i er hjemme.

• Louise j
    Louise j Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #19   31. mar 2010 syntes bare det er vildt at man skal binde hele haven ind med snor, og sætte camera op over alt.

kan ikke forstå at folk ikke kan kende forskel på dit og mit.

Kan de udbydende gæster finde på at komme om natten når i sover eller er det kun når I ikke er hjemme?

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

#20   31. mar 2010 Det er fuldt lovligt at videoovervåge sin egen grund, der skal bare være et skilt med det, men det sætter man først op når der er gået røvhuller i fælden.

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2010

#21   1. apr 2010 Pjosk

Det er vi helt enige om men for at du skal kunne bruge det i retten skal du bla. andet have et billed af deres ansigt der svarer til 25% af skærmen.

Men er vi ude i video overvågning er det jo bare at få den rigtige linse til kameraet, Enten det eller gå efter den præventive effekt som kan være overvågningklistermærker og evt. nogle dummy cams.

(link fjernet)

• #22   3. apr 2010 Den eller de kommer oftest, når vi ikke er hjemme. Vi har som sagt en hund, og han laver ballade, hvis de kommer for tæt på.

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2010

#23   3. apr 2010 alternativet kan være en hundelem.

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

#24   3. apr 2010 Prøv at parkere i en nabos garage, eller gem bilerne et stykke hjemmefra, så tror de at i ikke er hjemme, så kan de filmes med et alm. videokamera, det er en fordel at bruge et der brænder det direkte på en disk, da digitale billeder ikke er gyldigt bevis i retten.
    Et engangskamera kan også bruges.

• #25   4. apr 2010 Kasper, det er desværre ikke en mulighed, da vi også har katte, der ikke må komme ud.

• Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

#26   5. apr 2010 Kasper's ide er god, i har vel mulighed for at lukke kattene ude fra det rum hvor, hundelemmen skal være.

• #27   5. apr 2010 Nej, det har vi ikke, for så skal hunden gå på sølle 3 m2 og ligge på betongulv. Det er ikke godt for hans gigt.

• Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #28   5. apr 2010 ville altså heller aldrig lade min hund gå ud hvis sådan nogen brød ind i haven man ved jo aldrig hvad folk kan finde på....

• #29   5. apr 2010 Nej, og så frække de er i dag, da kan alt ske. Længere nede på vores gade, havde en ringet på en ældre mands dør. Da han langt om længe kommer ud til døren med sine to stokke, maser manden sig forbi ham, henter hans værdiboks og går så igen.

Kommentér på:
Ubudne gæster i haven....

Annonce