{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.517 visninger | Oprettet:

selvstændig kunstner, regler?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa vil høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt.. Har søgt på nettet og fundet ud af lidt..
Mit spørgsmål drejer som om hvilken regler der er hvis man vil starte op som selvstændig.. Det er kun i min fritid. Jeg laver børne billeder efter ønske og kan ud fra et lille billede lave det i stort på et børneværelse væg eller på et lærred, uden "hjælpemidler" Har lavet noget efterhåden for venner og bekendte.. Men synes det kunne være sjovt at komme til at lave noget mere:-) Har læst på skats hjemmeside at når det ikke er fuldtid og man laver noget som er ens hobby, så hedder det en hobbyvirksomhed? Og derved skal man ikke være moms registreret? Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Er først lige begyndt at undersøge det så skriv endelig..

Knus Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selvstændig kunstner, regler??
  • #1   6. mar 2010 Jah... hold for guds skyld orden i papirene, hvor du har tjent dine penge.
    SKAT vil gerne rode i sådanne hobby-virksomheder.
    Så gem ALT hva du kan, skriv hva du har brugt af materialer, præcist.


  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #2   6. mar 2010 Du må tjene op til 50000 uden at være moms registreret

  • #3   6. mar 2010 Tak for svarene(:
    Vil undersøge det noget mere inden jeg kaster mig ud i det:-) Det skal heller ikke være noget stort da der jo skal bruges noget tid på hver projekt.. smiley Men man ved jo aldrig hvad tiden bringer og om det overhovedet kan lade sig gøre..

    Heidi


  • #4   6. mar 2010 Du skal huske at betale B skat af dine indtægter lige meget om du tjener 1 kr eller 100000000, men du skal først momsregistreres når du regner med at tjene mere end 50000 pr. år... Altså du skal ikke vente til du rammer de 50000, men den dag du fornemmer du kommer over 50000...

    www.startvaekst.dk og www.amino.dk er alletiders steder at få gode råd og snakke med andre iværksættere

    Held og lykke...


  • Pind
    Pind Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #5   7. mar 2010 Du kan ligeså godt gå ned til skat, og blive registreret med det samme, så kan du modregne momsen for de materialer du skal købe for at starte op, husk at gemme faktura'er 5 år tilbage, og angive moms til tiden, det kan du vælge at få en mail om så du ikke glemmer det.

  • #6   7. mar 2010 Hejsa smiley

    Tusind tak for alle svarene:) Kan godt se at det vil være en fordel med at blive moms registreret og jeg derved kan trække momsen fra på de forskellige ting jeg køber.. smiley Hvordan forgår det? Men ved ikke om jeg overhoved kan få nok at lave til at jeg vil komme over de 50.000 smiley Så havde egentlig tænkt at starte ud uden moms reg. også få opbygget et kunde grundlag..

    Hilsen Heidi


  • #7   7. mar 2010 Efter hvad jeg kan læse her må jeg omsætte for 300000,- nu når det er mit eget kunst jeg skal sælge..
    http://momsregler.dk/moms-pa-kunst/
    Selvfølgelig skal jeg jo betale b-skat..
    Heidi


  • Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   7. mar 2010 Hej Heidi..

    Hvis du vil være helt sikker så ring til en revisor, kan se du bor i Tørring området, der ved jeg der ligger et revisionsfirma som yder gratis rådgivning, hvis du ønsker et nummer så smid mig en PM.. De kan give dig de helt korrekte oplysninger og praktiske information hvis du ønsker det smiley

    Anders


Kommentér på:
selvstændig kunstner, regler??

Annonce