{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

"Brand" pga. brændeovn {{forumTopicSubject}}

puha, skulle lige tjekke loftet her hjemme for fygesne,
men da jeg kommer op på lofet lugter der meget røget/brændt


SÅ SER JEG ET MEGET SVEDENT SPÆR ( ser ud som om der har været ild i det ) og det er lige over brændeovnen..
så beslutter jeg at afmontere brændeovnen for at se om det er iorden..
MEN NEJ, vi betalte et firma for at monteret ovnen sidste vinter, så gik da bestemt ud fra det var en iorden installation..

afgangsrøret fra brandeovnen skulle gå helt ud i skortenen, men det går kun 16 cm ind i vægen så stopper midt i hulmuren, det har resulteret i at meget røg samt gløder er fløjet igennem hulmuren og op på loftet,
samt vores hulmurs isolering er ødelagt..

Hva vil i mene firmaet skal gøre..??

Har ringet til dem, men først havde de først tid til at komme forbi mandag, men så blev jeg squ sur, så havde de en tid imorgen, så de kommer og kikker imorgen,

Men vil i ikke mene at de skal bringe hulmurs isolering iorden igen, samt udskifte det spær der har taget skade??
ja og så selvfølgelig sørge for ovnen er monteret korekt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Brand" pga. brændeovn
  • #2   3. feb 2010 Ja det er også mit spørgsmål.

    Da vi fik vores godkendt, fik vi besked på at isolere rigtig godt mellem skorsten og spær. Der var nok også 16 cm eller såen.
    For ellers ville han ikke godkende det, da det var en brandfare.


  • #4   3. feb 2010 den er godkendt..

  • #5   3. feb 2010 og har talt med skorstensfejeren, og han sagde at det ikke var hans job at afmontere en ovn for at gennemgå den,
    men gennemgå den synlige installation..

    og det er jo inde i væggen at fejlen ligger...:-(


  • #7   3. feb 2010 ja, blev squ også lidt "bange" da jeg så det, og er lykkelig for der ikke er sket mere...

    men er glad for jeg har mit iorden, har kvitteringen for monteringen osv..
    men er meget spændt på at høre hva firmaet siger når de ser hva de har lavet, fo ved at ham der monteret for hos ikke er montør der mere..


  • #9   3. feb 2010 ja, for pokker.. så nu har jeg været nødsaget til at tænde gulvarmen i stue samt køkken nu når vi ikke kan bruge brændeovnen... smiley


  • Michael T
    Michael T Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   3. feb 2010 Lad os endelig høre hvad sagen ender med!!!

  • Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 48
    #11   4. feb 2010 Ring til din forsiking med det samme. Du har en brandforsikring der dækker.

  • #12   4. feb 2010 først og fremmest, er det heldigt/uheldigt for dig, godt du opdagede det

    men jeg er RET sikker på at din brandskadeforsikring IKKE dækker, hvis det er noget fusk der er lavet

    men jeg ville først og fremest få firmaet til at dække alle de ting der har taget skade, bla at udskifte det spær og din hulmursisolering

    og vil de ikke det, jamen så må du trække dem hele den LANGE vej


  • #13   4. feb 2010 Louise og Ronnie - Tonny har jo regning på arbejdet, så mon ikke brandforsikringen dækker i første omgang, også klapper fælden om håndværkeren, der har lavet det, og skorstensfejeren, der har godtkendt arbejdet.

    Sur røv er det da, Tonny, men i dit tilfælde har sneen måske reddet jeres liv - hvis ikke det havde føget ind med sne, kunne det have haft katastrofale følger...
    Du SKAL bare sætte hele møllen i gang, med forsikring og hele baduljen - det kunne jo have kostet Jer livet..... !


  • #14   4. feb 2010 Start med at ringe til forbrugerrådet - de kan fortælle dig hvilke instanser du skal have fat i/sætte i gang....

  • #15   4. feb 2010 Kan du ikke ligge nogle billeder ind af det?? vil meget gerne se det.

  • #16   4. feb 2010 Hej igen alle sammen..
    I dag var der en montør fra firmaet og rette op på den fejl montering der var udført..
    hvor efter jeg tog billeder af skaderne, og tog ud i deres butik for at snakke med indehaveren af firmaet...
    og blev meget positiv, da de var meget forstålige og undskyldte meget..
    Ham der har monteret den er fyret..
    Men de kontakter deres forsikring, og sender en taksator ud, for at se på det..

    Oprettter et album nu så i kan se hva der der sket...c",)


  • #18   4. feb 2010 jeg er også rystet.. MEGET... tør ikke tænde op i ovnen..

    ringer til skorstensfejeren for at få ham til at GENNEMGÅ DEN 100%, før tør jeg ikke.. det har været tæt på at vi har mistet alt, så er squ blevet helt bange for at bruge den... smiley


  • #20   4. feb 2010 vi har røgalarmer.. tør ikke leve uden...
    men vi fik nye her til jul, og monterede dem, men de gik i gang et par gange uden vi kunne se røg, så afmonterede dem for nylig, fordi vi mente de var defekte, men det har de jo så nok ikke været, så de er kommet op igen...


  • #22   5. feb 2010 Jeg kan godt forstå I er rystede - hold da magle, der HAR jo været brand inde i hulmuren...... !!!!
    Godt at firmaet tager det alvorligt, og går ind i sagen - lad os endelig vide hvad deres taksator siger.


  • #23   8. feb 2010 ja, som skrevet den 4.feb, var montøren for firmaet ude for at montere ovnen igen.. og så kom dagen i dag hvor skorstensfejeren kom for at godkende den igen..

    Men nej, vi må stadig ikke bruge brændeovnen, der manglede en "bøsning", samt 16 cm rør for at nå helt ud i isokernen på skorstenen..
    plus at det rør han monterede var fyldt med beton..
    Så hvis vi brugte den nu, ville vi igen bruge hulmuren som skorsten..

    så igen, igen igen kommer de og montere den imorgen.. og skorstensfejeren kommer imorgen til middag og godkender den.. HÅBER VI..

    men jeg har lagt et billede ind af det arbejde de leverede 2. gang de var her..
    NOGET FUSK, er hva det er.. men billedet ligger i mit fotoalbum,..


  • #24   8. feb 2010 Det firma lyder sgutte meget bevendt, altså. Hvis skorstensfejeren ikke godkender det imorgen, så ville jeg nok overvej at få nogle andre til at lave det. Har du hørt mere fra deres forsikring ???
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage kontakt til mit eget forsikringsselskab, og tale med dem om situationen, således du er sikker på de dækker, HVIS der skulle blive noget på et andet tidspunkt, som ikke har med denne brændeovnsskade at gøre. Better safe than sorry ;o)


  • #25   8. feb 2010 har prøvet at ringe til dem i dag, men uden held.. vil nemlig også have min forsikring ud og kikke..
    men ja, hvis ikke det lykkedes for dem imorgen så finder jeg et andet firma..
    kan blive helt bekymret for alle de folk de har monteret brændeovne hos.. smiley


  • #26   9. feb 2010 men nej.. i dag var der en montør ude for 3. gang.. og skorstensfejren ville stadig ikke godkende det..

    nu møder direktøren for firmaet personligt imorgen tidlig..
    er spændt på at se hva han vil gøre ved det..


  • #28   9. feb 2010 ja, det er jo det.. er virkelig træt af det...
    Har virkelig lyst til at gøre ALT for at informere folk, som har fået monteret en ovn af det firma, så de kan få kontrolleret deres installation..
    ville få det helt skidt med mig selv hvis der skulle gå ild i nogle af folks huse, hvor jeg måske kunnet have advaret dem..
    men hvordan dælen skal man få informationen ud til folk??


  • #30   11. feb 2010 sidste jul, kom vi til at brænde, vores b&o anlæg af, pga en juledekoration.

    Mega nedern.

    men forsikringen dækkede heldigvis smiley


Kommentér på:
"Brand" pga. brændeovn

Annonce