{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

Anja S
Anja S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

økonomi, udeboende og su {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at flytte her den 1. august men alt det med økonomi har jeg lidt svært ved at finde rundt i.

Jeg ved at jeg får 4000 i su, og så tjener jeg omkring de 2500 og nogenganger sniger jeg mig op på de 3000 i løn.

Disse beløb er før skat. Det jeg så ikke kan finde ud af, er hvad jeg kan forvente at have tilbage? Kan ikke rigtig finde rundt i det med hovedkort og bikort.

Ved I hvad jeg kan forvente at have efter skat? Og hvad hoved/bikort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Limning af tremmestole 1.040 kr.
  • Græsslåning af ca. 300 m² plæne 300 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 850 kr.
  • vinduespudsning 530 kr.
  • Havehjælp til bekæmpelse af efeu og klargøring af to bede 1.000 kr.
  • Flytterengøring dødsbo 1.760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  økonomi, udeboende og su
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   25. jun 2012 hvis du regner med at have brutto 7000, så fratrækker du arb.m bidrag og derefter din skatteprocent, så har du stort set det beløb du ender med.

Hovedkort/bikort er ikke noget der bruges længere, det er fra dengang man afleverede sit skattekort. Idag er det elektronisk og på skat.dk kan du under borgerdelen se dit personlige fradrag. Dette beløb er det beløb du kan tjene iår uden at betale skat. Når du har tjent dette betaler du skat som beskrevet tidligere.
    Som hovedregel justere skat dog dit fradrag så du får 1/12 af fradraget pr. måned alle årets måneder.

Log på skat.dk og fat regnemaskinen....tallene kender du kun selv smiley

Mvh. Anders

• #3   26. jun 2012 Lige nu har jeg 4987 kr efter skat på SU, hvoraf over 700 kr er betalt i skat.

Er du under 20 siden du ikke får den højeste SU sats? :o)

• Anja S
    Anja S Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #4   26. jun 2012 Ja jeg er nemlig under 20. Men snakkede med en fra skat idag, og mit hovedkort går på min su hvor jeg får 4000, men egentlig må jeg tjene 4700 og noget uden at betale skat. Spørgsmålet er så bare om de trækker 700 kroner fra min løn hvoraf jeg ikke skal betale skat, eller om jeg får dem tilbage når der bliver afregnet skat?

- Tak for alle jeres svar smiley

• #5   13. nov 2012 Er jeg helt galt på den..
    Jeg er 17 år og flyttet hjemme fra. Har læst og hørt nogle steder fra, at man kan f få udeboende SU, når man er under 18 - Det ville være en kæmpe hjælp. Nogle der kan forklare mig, om man kan eller skal jeg tage en snak med min studievejleder?? smiley

Kommentér på:
økonomi, udeboende og su

Annonce