2.284 visninger
|
Oprettet:
økonomi, udeboende og su {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at flytte her den 1. august men alt det med økonomi har jeg lidt svært ved at finde rundt i.
Jeg ved at jeg får 4000 i su, og så tjener jeg omkring de 2500 og nogenganger sniger jeg mig op på de 3000 i løn.
Disse beløb er før skat. Det jeg så ikke kan finde ud af, er hvad jeg kan forvente at have tilbage? Kan ikke rigtig finde rundt i det med hovedkort og bikort.
Ved I hvad jeg kan forvente at have efter skat? Og hvad hoved/bikort?
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Hovedkort/bikort er ikke noget der bruges længere, det er fra dengang man afleverede sit skattekort. Idag er det elektronisk og på skat.dk kan du under borgerdelen se dit personlige fradrag. Dette beløb er det beløb du kan tjene iår uden at betale skat. Når du har tjent dette betaler du skat som beskrevet tidligere.
Som hovedregel justere skat dog dit fradrag så du får 1/12 af fradraget pr. måned alle årets måneder.
Log på skat.dk og fat regnemaskinen....tallene kender du kun selv
Mvh. Anders
sep 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 17
Er du under 20 siden du ikke får den højeste SU sats? :o)
okt 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
- Tak for alle jeres svar
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Jeg er 17 år og flyttet hjemme fra. Har læst og hørt nogle steder fra, at man kan f få udeboende SU, når man er under 18 - Det ville være en kæmpe hjælp. Nogle der kan forklare mig, om man kan eller skal jeg tage en snak med min studievejleder??
økonomi, udeboende og su