{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.052 visninger | Oprettet:

Sorte klinker? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg står i en her situation at vi skal have et helt nyt hus, og skal derfor op og have møde med HusCompaniet på Onsdag - hvor vi skal vælge hvordan vi gerne vil have tingene.

Vi går og drømmer om sorte klinker i køkken, bryggers og badeværelse - Men er det svært at holde? Jeg tænker i forhold til støv og sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sorte klinker?
  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #1   3. jan 2011 har haft sorte granit, det så super fedt ud med du kunne vaske dem altid... men ved ikke hvordan det er hvis man fx. vælger sort skiffer lytter med

• #2   3. jan 2011 Det er også min drøm, men jeg var ude og hjælpe en med at gøre rent som havde helt skinnende sorte klinker og de skulle vaskes rene morgen og aften for at se flotte ud sagde hun.

Jeg kender også en hvor hun har matte sorte klinker og de må kun vaskes med brun sæbe og spilder man noget der ikke bliver vasket af hurtigt laver det mærker og selv alm vand kan ses på dem..

så er der dem med effekter/revner i der ser men ikke så let at de beskidte men de så meget sværre at få rigtigt rene..

Så jeg selv er usikker på om jeg vil det..
    og kan bestemt ikke anbefales til bad og køkken.. det et helvede med vand/kalk osv..

• #3   3. jan 2011 det er ikk svært at holde. men man skal kunne li og gøre det rent hele tiden... ville vælge en mørk flise istedet for sort... og ikk en sort fuge og heller ikk en helt lys ...en lys fuge bliver hurtig mørk der hvor man går mest... men sorte fliser ser rigtig godt ud når der er ny vasket gulve..:)

• #4   4. jan 2011 Vi har sorte klinker med sorte fuger i entré og bad og jeg sunes det ser hammergodt ud, men for helvede hvor er det upraktisk. Vores klinker er med mat overflade og alt støv og skidt er at se på dem. Dog synes jeg det er nemmest at holde i badet hvor vi alligevel tører gulv og vægge af hver gang vi har været i bad, men i entréen må jeg indrømme det er et helvede at holde rent, jeg ville ikke vælge det igen, uanset hvor super smart jeg synes det ser ud.

MVH Frank

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   4. jan 2011 Jeg lavede det i badeværelset med sort granit i min gamle lejlighed. Det så pisse godt ud men ikke til at holde pga kalk pletter m.m. Det mindste snavs kan ses på dem..

I fugen brugte jeg en mørk fuge, ikke sort men nærmest koksgrå. Det så hammer godt ud.

Men alligevel er min kommende drøm i vores hus nu os sort granit i køkken og gang og entre.

Det er umuligt at få noget som ser pisse godt ud og som er nemt at holde smiley

• #6   4. jan 2011 Tænk over at selvom man vælger en lysere farve, så er skidtet der stadig, det ses bare ikke som på de sorte også så for man gjort noget ved det... FORDEL hehe....

Har selv sort laminat gulv (Flise wannerbe) i køkkenet og kan tit bare nøjes med at feje det og jeg har enda også hund...

• Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #7   4. jan 2011 Hvad med at mørkt gråt gulv istedet?

Jeg syntes selv at dette ser fedt ud: (link fjernet)

Det må da være nogenlunde at holde rent?

• #8   4. jan 2011 Vi har mørkegrå skifer fliser hjemme hos os, og det er rigtig nemt at holde.. Man støvsuger 1-2 gange i ugen, og ellers skal de bare vaskes med probatsæbevand 1-2 gange i måneden.. Tror sorte gør skidt og støv meget synlig.. Uden at vide det, da vi valgte netop dem fra smiley

Se evt under vores profil for at se gulsvet jeg snakker om!..

• jakob p
    jakob p Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #9   4. jan 2011 et sort gulv vil også suge alt lys til sig, f.eks. hvis i skal have spot kan rummene komme til at virke meget mørke selvom at lyset er tændt.

• #10   4. jan 2011 Vi har sorte skiffer / wannebe skiffer... og de er sku ikke svære at holde... og så ser det pisse godt ud...

• #11   4. jan 2011 Vi har også sorte flisermed mat flade og mørke fuger i badeværeslet, se evt. profil ; ) og synes ikk det er svært at holde. Der kommer hvertfald det samme i køkken og bryggers når det skal laves : )

• #12   4. jan 2011 Dejligt at høre så mange har gode erfaringer med de sorte/mørke fliser.. så kan det godt overvejes alligevel hihi smiley

• #13   4. jan 2011 Genkender hvertfald ikke problemet med støv osv. men synes godt sæberester og kalk kan ses tydeligere / hurtigere på det mørke gulv. Men så må man jo bare være over det : ) Synes hvertfald helt bestemt det er det værd : )

• #14   4. jan 2011 Det vel heller ikke en fordel at man ikke kan se skidtet hehe....

Kommentér på:
Sorte klinker?

Annonce