10.245 visninger
|
Oprettet:
Forslag til vinreol ? {{forumTopicSubject}}
Hejzan
Jeg har nu fået lavet det ene kælderrum, ca 8kvm, og vil nu have en vinreol på den ene side, hvor der er plads til ca 100flasker god vin.
Havde kigget meget på de her "weinstein" blokke, men de er jo nærmest umulige at købe nogle steder.
-Måske der er nogler herinde som har nogle liggende?
Derudover havde jeg tænkt mig at bygge en reol af træ, men det skal helst være så stabilt som muligt, og der må kun være huller, som vinen skal puttes ind i, så vinen ligger i mørke.
Nogle der har forslag til, hvordan det kan bygges så det også holder ?
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
Jeg tror bare der er for meget spilplads med disse tagrender.
-Ellers godt forslag !
Tror jeg vil købe en billig "stigereol" hos Jem&Fix, og så selv lave nogle lister, så vinen ligger på kanten er sådan en træliste, og så vil jeg derefter beklæde reolen, så den ser fin og ekslusiv ud.
Men er åben for andre ideer.
jun 2008
Det er faktisk samme stil... spørgsmålet er så, om det overhovedet kan betale sig at lave en helt fra bunden, når man kan bruge denne som skelet ?
jun 2008
Følger: 1 Svar: 22
Det blev rigtigt godt..
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 48 Svar: 244
har set rigtigt flotte reoler bygget ud af H+H plader.. dem kan man jo lave alt med. de voksnes lego klodser hehe
jun 2008
F.eks. espalier, hegn, vinreol, knagestativ til haveredskaber osv osv.
Så længe det laves ordentligt, kan det da være ligemeget hva det er lavet af
jul 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
nov 2010
Følger: 1 Svar: 1
Der findes både dyre, flotte og forkromede løsninger og så findes der lette elegante og billige løsninger
Jeg får selv de nye Cubique vinreoler hjem om en uges tid - de rummer 116 flasker og fås både i Skandinavisk pine og i rød-el - se dem her: http://www.klubvin.dk/pi/Cubique_vinreol_116_flasker_2509_.aspx
Ellers kan jeg anbefale vinskabe, men da du allerede har et rum der er godt køligt og med en ensartet temperatur året rundt, vil det nok være at skyde gråspurve med kanoner
Håber du finder en god løsning
Bo
jun 2008
Valget blev på denne reol.
Køber 2stk, så har jeg også plads til ca 180flasker
Vil gerne have at flaskerne skulle ligge "enkeltvis" dvs at man har muligheden for at tage hver enkelt flaske ud og kigge på den.
Har i forvejen i sinde at sætte små runde "0.5x0.5cm" mærkater på propenden med nummer, og så skal flaskerne skrives op i et hæfte.
På den måde undgår jeg at gæster osv piller alle flasker ud af reolen.
Jeg har KUN specielle årgangsvine, da de ingår i en samling, og derfor bliver der kun trukket en af de flasker frem ved særlige begivenheder.
-Var så heldig at jeg var ude som håndværker da Superbest i sin tid skulle bygges om, og der var VIRKELIG nogle sindsyge flasker imellem.
Frit valg 10kr pr flaske
Skal nok ligge billeder ind, når projektet er færdigt.
Møbler og diverse købes imorgen, så der er noget at lave i weekenden..
jun 2008
Er det bedre at det er lidt for koldt, end lidt for varmt ?
Tror rummet ligger på ca 6-13grader året rundt.
-Det er hvertfald hva mit thermometer siger, som måler max og minimum temp. Og de sidste 2år har det været rimelig stabilt. Sidste år med den hårde vinter, gik den lige 2grader længere ned, men ellers ligger den stabilt der omkring de 9grader.
Forslag til vinreol ?