{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.774 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 53

Ledningsføring bag gipsvæg {{forumTopicSubject}}

Mangler lige en fiks ide, til opsætning af ledninger.

Jeg vil gerne have et sæt lamper op på min væg ved siden af fladskærmen, men min kæreste er ikke meget for ledningerne. Nu ved jeg fra da jeg satte tvet op, og der er 2 lags gips og så et hulrum bagved.

Mit spørgsmål er så om der er en fiks ide til en måde hvor man bore 2 huller, og så trække ledningen inde bag ved væggen ?

Håber i forstår hvad der menes? Jeg tænker nemlig selv at det er en anelse uoverskueligt hvis man skal igang med ståltråd og tålmodighed. For ikke at sige umuligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledningsføring bag gipsvæg
  • #1   2. nov 2010 Du kan pille fodlisten af og lave et hul som den kan dække igen og det samme gør du hvor lampen skal sidde. Det bliver sikkert ikke nemt hvis det er isolering i væggen og det er faktisk umuligt hvis skellet til væggen også går vandret.
    Men ellers er det igang med at "fiske" med ståltråd osv.


  • #2   2. nov 2010 ståltråd og tålmodighed er den eneste måde jeg kender. Alternativ til ståltråd kan være en tynd træ eller plast liste, eller andet der er tyndt og stift.

    MVH Frank


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 53
    #3   2. nov 2010 Charlotte&Jesper
    Det lyder egentlig som en god ide. Jeg havde forestillet mig måske at bore et hul bag lampen, og så et bag tvet hvor jeg så ville trække det på tværs over til det, men det andet du nævner der er nok bedre. Formoder at det er nemmere at få det til at passe nedad, frem for sidelæns. Specielt hvis der er en lægte som du siger.

    Frank G
    Tror du har ret smiley


  • #4   2. nov 2010 Det er bare at sige held og lykke! Ved det kan lade sige gøre uden de store problemer hvis lægterne kun går lodret!

  • Mr.K
    Mr.K Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 7
    #5   3. nov 2010 Bare husk brug det rigtig kabel i ned til lampen, når du vil trække det i væggen.

Kommentér på:
Ledningsføring bag gipsvæg

Annonce