{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.206 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. sæbebehandlet egetræ {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt nogle møbler i sæbebehandlet egetræ,og det har jeg egentlig lidt fortrut, fordi jeg sys det er alt for modtageligt. Derfor er mit spørgsmål om der er nogen som ved om man kan oliebehandle det i stedet for??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af markise 1.200 kr.
  • Hængt lamper op 3.800 kr.
  • Pudse vinduer på stue lejlighed 500 kr.
  • Vinduespudser 2x2m vindue 205 kr.
  • 25 m2 gratis fliser + løn 1.600 kr.
  • Feje vægge/lofter og gulv i kælder på ca. 70 m2 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål ang. sæbebehandlet egetræ
  • #1   13. sep 2008 vi har olie behandlet vores og det har hjulpet en del smiley

• #2   13. sep 2008 okay... for jeg ved godt at træet så blir en del mørkere,men det gør egentlig heller ingenting smiley men jeg vil nok overveje det kraftigt, hvis det har fungeret fint for jer smiley tak tak

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #3   13. sep 2008 Kender en der har lakeret hans med succes.

• #4   13. sep 2008 ja som snedker skriver så vask sæben af først... gjorde vi jo os hehe... og derefter en gang olie... det bliver flot... er gladere for det nu end da det var sæbebehandlet i hver fald

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 301
    #5   14. sep 2008 hvad med at rense og så give det noget hvid matlak?

• tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 47
    #6   14. sep 2008 hej jeg har 2 sæbebehandlet spiseborde, og vi har 4 børn jeg giver dem en tur med sæbespåner en gang om måneden syntes de er nemme at holde, er der noget spildt der er trængt ned i træet tager man en svamp og sæbevand så kan man skruppe det af, det kan man ikke ved et olieret bord og sæbebehandlet har jo netop det lækker matte udsene, det mister man vis man behandler træet

• Frank K
    Frank K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #7   2. okt 2008 Et råd fra en møbelmand...
    Hvad folk desværre alt for ofte ikke får at vide ved køb af sæbebehandlet træ, er at det vand man pisker sæben ud i skal være afkogt. Ellers vil der lægge sig kalk ind i træets porer, og derfor ser det ikke ud som det skal. Eg bliver hurtigt kedeligt at se på.
    Og husk, at når træet rejser sig efter sæbebehandling, så puds med korn 240 sandpapir, i årenes retning.

Sæbehandlet eg er da flot... smiley

• Jeanette P
    Jeanette P Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   1. apr 2012 Kan se at det her er et gammelt indlæg, men måske disse kloge folk stadig er tilstede...??? smiley
    Har et modsat spørgsmål.....: altså, jeg overvejer at købe et brugt tvmøbel i oliebehandlet eg, men mit spisebord er sæbebehandlet eg, så kan jeg sæbebehandle tvmøblet, så det bliver lyst som mit spisebord..???

Kommentér på:
spørgsmål ang. sæbebehandlet egetræ

Annonce