{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.304 visninger | Oprettet:

hasse L
hasse L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31

Kan dør og karm skæres til i højden? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige pillet dørkarmen af og målet på mur hullet er 91cm bred og 207cm i højden... Jeg har været i byggemarkedet og deres standarde mål i højden er 210cm, hvilket er 3cm højere end murhullet... Hvis den skal bestilles hjem i special mål er det en del dyrere...
Så jeg tænkte på om man kan skære 3cm i bunden på døren og karmen??
Er der nogen som har prøvet kan det lad sig gøre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan dør og karm skæres til i højden?
  • hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#1   16. mar 2010 Forresten det er en indendørs stue dør......

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   16. mar 2010 ja det kan man godt har lige fået det gjort , det var en massiv dør som er lidt nemmere end ved en celledør ,da der i celledøren skal flyttes bundrammen

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#5   16. mar 2010 det er denne her dør fra swedoor som jeg vil ha...

(link fjernet)

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#6   16. mar 2010 det er en massivdør er jeg ret sikker på , så det er rimelig simpelt , jeg har en nabo der er tømrer af den gamle skole , han ridsede den og skar derefter med håndsav og man kan ikke se det.

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#7   17. mar 2010 ok tak for det...... Så må jeg lige finde en der kan fikse det for mig så smiley
    Man skal kun skære fra neden ikk??

• Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #8   17. mar 2010 køb en dør der passer, de er ikke meget dyrer i proff-byggemarkeder. Højden er jo i murermål og meget almindelig.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#9   17. mar 2010 når det kun er 3 cm ville jeg skære for neden , man skal bare huske at håndtaget kommer lidt længere ned .husk at ridse for .
    Monk : hvis du vil ha en ordentlig dør ,kan der være stor forskel på tilbudspris ,og en dør til normalpris i anden str , det er jo en operation der tager 10 min for en kyndig ,og det kan ikke ses.

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#10   17. mar 2010 det jo det det koster næsten dobbelt så meget plus jeg skal vente i næsten 3 uger.....

• #11   17. mar 2010 det kan man godt. min eks var tømrer og de havde sådan en snedker maskine på jobbet til sådan noget. og det blev super godt smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#12   17. mar 2010 Linda : en fuksvans ?

• #13   17. mar 2010 alt kan lade sig gøre, men hvis du skal betale dig fra at få den skåret til i højden, så er det billigere at købe en dør der passer.
    MVH Frank

• #14   17. mar 2010 kender du ikke en med en dyksav ? for så er det noget af det simpleste i verden... kør ned til den lokale tømrer med en kasse øl og spørg om de ik lige kan gøre det.. de har værktøjet til det.. jeg gør det tit i forbindelse med arbejde, når vi renovere, og lægger nyt gulv ovenpå det gamle (er tømrer

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #15   17. mar 2010 Det er ingen problem, en rundsav hen over døren (og husk at save i toppen smiley

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#16   17. mar 2010 Jamen så må jeg jo bare save det smiley

T.B. vil det nemmeste ikke være at skære i bunden???

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#17   17. mar 2010 du skal IKKe save i toppen så passer karmens overstykke jo ikke ! det eneste problem ved at save i bunden er at du sænker håndtaget, en rundsav flosser pladen . du skal ridse og derefter save roligt

• Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #18   17. mar 2010 Vi har netop det samme problem med at vores oprindelige døre kun er 200 cm (60'er hus), og dørene i dag er jo 204 cm.

Vi har en enkelt dør der skal skiftes, men Michael B du skrev at det var sværere at save en celledør til?

Hvordan kan man se om det er en celledør eller en massiv dør?

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#19   18. mar 2010 bank på den med knoerne , lyder den som om den er hul så er det en celledør hvis den lyder som en træplade så er det en massiv , alternativt løft den er den let =celle meget tung =massiv , man kan godt save af man skal bare lime det stk træ der er i bunden op igen ,

• Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

#20   18. mar 2010 Okay så må jeg banke lidt på dørene i byggemarkedet smiley

Hvis det er en celledør hvorfor er det så man skal lime bunden op igen?

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#21   18. mar 2010 en celledør består af en ramme med 2 tyndeplader på , og i midten bølget pap , og det er en god stærk konstruktion indtil man svækker den , og det gør man ved at skære det nederste af rammen af , så derfor skal den limes op igen

• #22   18. mar 2010 Herdis V: Du kan bestille dine nye døre i næsten lige præcis de mål du vil. Det gjorde vi, jeg mener at højden springer med 3-4 cm

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #23   18. mar 2010 En massiv dør på de mål vil koste ca. de dobbelte af en massiv dør i standard 2040

• Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

#24   18. mar 2010 Michael B - mange tak for svar - så blev jeg det klogere smiley

Frank G - hvor meget dyrere er det?
    For man kan jo nemt finde en dør på tilbud i f.eks silvan, så tror da det ville blive relativt dyrt med en dør i bestemte mål?

• #25   18. mar 2010 Hej Herdis

Jeg kender ikke priserne, men her på Swedoors hjemmeside kan du se at deres dørhøjder springer med 4-6 cm. De har bl.a. et standard mål der hedder 1989mm i højden, den må kunne klemmes i et murhul der er 2000mm i højden.

Det er klart at en dør fra Swedoor ikke kan konkurrere med prisen på en skrammeldør fra Silvan, men vil man have noget der er lækkert så koster det. Jeg har ihvertfald ikke fortrudt at vi har købt massive Swedoor døre til huset istedet for en celledør fra SIlvan, eller lign lavpris butik.

MVH Frank

• #26   18. mar 2010 Hov glemte da lige linket

(link fjernet)

MVH Frank

• #27   18. mar 2010 Hasse:
    Den ønskede dør fås også i 886 x 2049 mm = 9 x 20,5M

MVH Frank

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#28   18. mar 2010 Frank G

silvan og bauhaus osv er forhandlere af swedoor smiley så det da ikke skammel jo :-))
    Man kan ikke købe privat direkte fra swedoor så derfor skal det købes enten i silvan, bauhaus eller andre bygge forretninger.... Men jeg køber mit i bauhaus da det er billigere end silvan selvom det samme dør....

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#29   18. mar 2010 frank G

Ja jeg ved godt man kan få den størrelse men jeg synes bare de sagde det var special størrelse så det er en anden pris noget dyrere... Men det kan jeg faktisk ikke lige forstå, for det er jo standarte mål hos swedoor jeg må lige ned og snakke med dem engang til og høre

• #30   18. mar 2010 Nu var ordet Silvan blot ment som en massebetegnelse for lavpris byggemarkeder. Så længe det er et kvali mærke man køber, ja så kan selve butikken være underordnet, men "Silvan" sælger også andre typer billige døre og det er oftest noget skrammel. Jeg har monteret mange døre efterhånden og der er bare en verden til forskel på en dyr og en billig dør, selvom de ved første øjekast ser ens ud.

MVH Frank

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#31   18. mar 2010 Ja det skal nok passe... Kan du ikke montere et dør for mig når du ved hvordan det skal gøres, jeg bor i århus, kan se du bor i østjylland smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#32   18. mar 2010 lad nu være med at gøre det til raketvidenskab smiley det handler i bund grund om at save af en malet plade ! Hasse send mig en PB hvis du vil ha vejledning over tlf nu hopper jeg af.
    grunden til de bliver meget dyrere , er jo at de køber 800 døre i samme str derfor er det en anden pris

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#33   18. mar 2010 Hehe Michael

det var angående montering jeg spurgte ikke for at skære smiley

Jeg kan se at prisen for karm højde 206cm som vil passe uden at skære koster ca. 4600,-

Men hvis jeg køber en på 210 i højden så koster det ca 2600,-
    Men så skal der skæres i den...
    Så jeg tænker på om jeg bare skal købe den i 210cm og skære af neden også spare 2000,- jo smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#34   18. mar 2010 skriv en pb til mig så kan jeg evt tage et foto af min dør der er skåret af , så kan du vurdere om du vil spare 2000 , NU hopper jeg altså af den her tråd smiley

• #35   19. mar 2010 Ved en forskel på 2000,- ville jeg også skære af døren. Saven skal være 100% skarp og der kan med fordel sættes tape på pladen før du skærer, så flosser det mindre.

MVH Frank

• #36   19. mar 2010 eller brug en dyksav (som tidligere sagt) den flosser ikke på nogen af siderne, og man afrunder alligevel kanten i bunden af døren med et stykke sandpapir til sidst... det er altså ik så svært som mange herinde gerne vil gøre det til ?

• Mads W
    Mads W Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #37   19. mar 2010 Ved at være en lang tråd det her, så mistede overblikket i spørgsmålene. Men ville lige tilbyde min erfaring hvis du stadig er i tvivl.
    Jeg arbejder hos Jeld-Wen, og det er os som producere swedoor dørene. Står selv i produktionen, hvor vi har rigtig mange special mål på dørene, men er faktisk ikke klar over hvad et special mål koster.'

nu nævner du murhullet på 910 mm bred, og 2070 mm høj.
    et standard udvendig karmmål lyder på 886 mm og 2089 mm, men du kan jo vælge at få et udvendig karmmål på 886 mm og 1989 mm. så har du et dørmål der lyder på 825 mm. og 1940 mm.

Den dør du linker til ligner en celledør, men er ikke sikker. Hvis du har et navn, kan jeg fortælle dig det.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

#38   19. mar 2010 ja den er lang tråden smiley her er den dør Hasse vil have (link fjernet)

• hasse L
    hasse L Tilmeldt:
    okt 2009

#39   19. mar 2010 Michael tak for billederne den ser godt ud som en orginal smiley
    regner med at lave min dør engang i næste uge....

Mads W
    ja det findes i det størrelser, men dem man kan få i bygge markeder er alle i 210 i højden som standard.. Så hvis de skal bestille en i den størrelse jeg vil ha bliver det en del dyrere....
    Den hedder vist Compact SP12

• Mads W
    Mads W Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #40   20. mar 2010 Byggemarkederne burde også ha 1989 mm. som standard. Det er et standard mål som sælges rigtig meget. så burde ikke blive dyrere af den grund.
    og hvis mig der tog fejl. compact serien er massive døre. Klart bedre at foretrække frem for celledøre, hvis de skal ka holde til at blive smækket og banket lidt hårdt på engang imellem.

• Heine m
    Heine m Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 34
    #41   22. jun 2010 Fik du savet af døren, hvis du ikke har fået en løsning endnu vil jeg hvis det var mig købe sådan en skrub skive i jemogfix og høvle noget af din overliggeren så få en std dør i som du gerne vil have...

Kommentér på:
Kan dør og karm skæres til i højden?

Annonce