{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.582 visninger | Oprettet:

Skifte ledning i lampe? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser af og til nogle flotte "langarmede" genbrugs-væglamper (á la arkitektlampe/industrilampe) - har dog ikke købt nogen, for ofte er ledningen gammel og i tvivlsom stand, eller kappet af, så der bare er en stump tilbage.
Kræver det special-handy-evner at skifte ledning ud? Eller er det noget man selv (burde) kunne forsøge sig med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine fejl 1.000 kr.
  • Montering af ny IKEA opvaskemaskine 800 kr.
  • Vinduespudsning 300 kr.
  • rullegardin i stue 660 kr.
  • Havetraktor vil ikke starte 800 kr.
  • Justering/udskiftning af vinkelventil under vask 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte ledning i lampe?
  • #2   9. dec 2014 Aha. Det var nemlig det med at få ledningen igennem de lange smalle rør, jeg ikke lige kunne greje. Så tak for ideen med ståltråd.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   10. dec 2014 det store "problem" kan blive hvis ledningen er indsat i en støbt fatning (selve huset i lampen er på nyere lamper i plast og kan ikke adskilles)

Jeg har 2 nyere pendel lamper til mit stuebord hvor man ikke kan komme ind i selve fatningen for at tage ledningen af. Men på ældre lamper bør du kunne adskille fatningen og tage ledningen af og så er det egentlig bare at trække en ny igennem, evt. med hjælp fra ståltråd som foreslået af Mogens smiley

• #4   10. dec 2014 Ej, det er da noget makværk med nye lamper så. smiley
    Det kan da nemt ske, at man får brug for en ny ledning (pga. længde, stand eller farve). Men det lader sig så slet ikke gøre?....
    Eller man kan måske skifte både ledning og fatning?

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   10. dec 2014 Det kan være en udfordring hvis selve lampehus eller bare fatning er i plast og ikke kan adskilles så man kan afmontere ledningen. jeg turde ikke volde dem så jeg lod den originale ledning sidde men på ældre lamper er det som regel altid muligt at få åbnet fatningen og afmontere ledningen

Kommentér på:
Skifte ledning i lampe?

Annonce