{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.807 visninger | Oprettet:

pris ide, indkørsel {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har forstand på det, og kan give en ide om, hvor meget man tror det vil koste med følgende, uden fliser:

80kvm indkørsel, hvor fliser skal fjernes og køres væk. 20cm jord af og 20cm stabilgrus på. og arbejdet for at ligge fliser når resten er ordnet. Prisideen skal være inkl. arbejdet, grus, afgifter til losseplads.
Det er i Nordjylland - ved ikke om sted i landet har betydning.

Har fået et overslag, der siger 28.000kr ca. ("sort")

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris ide, indkørsel
  • sofie b
    sofie b Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   11. apr 2011 kan spørge min far han er brolægger skriv lige en pb

• nicolaj m
    nicolaj m Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 56
    #2   11. apr 2011 38000 kr

for fejning af gammel fliser . 20cm jord af. 20 cm grus på og stampe det. vil jeg sige uden have set det ..

hvor i nordjylland snakker vi om

• #3   11. apr 2011 20cm stabiltgrus er da ikke nok, nårder skal køres på fliserne - er det ? Det kommer da til at ligne kong Volmers r** i løbet af kort tid ;o))))

• #4   11. apr 2011 Mie R - hvis jeg var dig, ville jeg da indhente et regulært tilbud....

• #5   11. apr 2011 Det er et tilbud fra en brolægger, sort dog. og 20cm stabilgrus skulle være nok. Har set arbejde han har lavet og det ser fint ud, også efter nogen år.

• #6   11. apr 2011 Er fra en lilla by udenfor aalborg

• #8   11. apr 2011 Tak. Der skal selvfølgelig også sand på. Det er et alm.1-plans paracelhus

• #9   12. apr 2011 Syns bare man ser SÅ mange indkørsler, hvor folk har valgt at spare på grus og bundsikring - og få måneder efter ser indkørselen grim ud - med køre spor og fliser der er trykket ned....

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 89
    #10   12. apr 2011 20 cm stabil er rigeligt!! det kan kun bankes hårdt til et punkt, det er faktisk er det største problem er af hvis man ikke har fald nok på så vandet når at løbe ned i ens bærelag, sååå kommer der kørespor meget hurtigt!!! for når vandet står i stabilen, og bilen triller forbi, så kan underlaget arbejde, jeg siger til indkørsler, er det 20 promille fald som min. eller det hedder også 2 cm pr. løbende meter= er din indkørsel lad os sige 10 meter lang, så skal der være 20 cm fald fra den ene ende til den anden. hvis det skal falde den lange vej, det kan jo også falde ud til siderne. hilsen den GRÅ anlægsgartner.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#11   12. apr 2011 og husk jordlaget, og jeres stabil bund skal ha samme fald som jeres belægning kommer til at få. også skal det lægges jævnt ud, men hvis det er en brolægger du kender og har set arbejdet, på så er den en god pris.

• #12   12. apr 2011 Martin K - OK, i den vejledning jeg har linket til, står der så 25 promille ;o)))

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#13   12. apr 2011 ja men jeg skrev også mindst dog forkortet som min. men se hvad de skriver.

Belægningen og de underliggende
    lag skal have et godt fald, gerne 25
    ‰ (2,5 cm pr. m). Det er normalt
    tilstrækkeligt til, at der ikke samles
    vand på overfladen af de forskellige
    lag, også hvis der opstår mindre
    lunker og sporkøring. Laves mindre
    fald, skal udførelsen være meget
    omhyggelig hvis vandfyldte lunker
    skal undgås. Faldet skal være væk fra
    eventuelle bygninger. Der bør være
    samme fald på belægningen, bærelaget og bundsikringslaget.

så hvis man laver mindre skal man have styr på sit aftræks lag. jeg har erfaret at 20 promille er fint når jeg laver det, så er der rigeligt fald.

men der findes nomer for anlægsgartnere, og der er den kun på 10 promille for beton sten, og 20-25 for natur sten. som er brosten og chausse sten. men normerne laver de om hvert år, så den kan godt have sneget sig op på 20 som jeg mener er det rigtige fald til en indkørsel.

• #14   12. apr 2011 Tak for de mange råd smiley

• Janni N
    Janni N Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #15   12. apr 2011 Husk og få bundgrus/sand under stabilgrusen.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#16   12. apr 2011 janni n der skal IKKE grus under stabilen. der skal bundsikring som er nødesten eller singels, de skal kun lægges hvis bunden er frosttvivlsom. altså risiko for vand ophobning, så der kan komme frost skader til vinter. singels modvirker frostskader da vandet vil lægge sig i de hulrum som de danner når man lægger det ud.

• Janni N
    Janni N Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #17   13. apr 2011 Martin K.
    Du kan sagtens bruge bundgrus til bundsikring, ellers er undervisning på gartnerskolen da helt væk. Men du har da helt ret i at det kun er hvis det er på en frosttvivlsom bund, der skal bundsikringsgrus på.

• jacob f
    jacob f Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 10
    #18   13. apr 2011 hmm ang dit spørgsmål så siger de nye normer at der skal være 25 promille pr meter..
    og ang hvor meget stabil du skal have på ja så kan folk her ind skrive at det er lidt eller det er meget det kommet sku helt and på hvor langt nede er der fast grund og det er rå jord eller det kan jo også være du har meget kalk i jord også behøver du sku ikke så meget på....
    så alt e de kommet med at det er for lidt kan man ikke sige eller jo man tager altid udgangs punkt i at der skal 20 cm meter på men igen hvordan er din jord nede under.... og hvis den gamle belægning ligger der ligger der nok noget der nede under...
    mvh... jc entreprise

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#19   13. apr 2011 så har de undskyld sproget kraft..... lavet meget om på nomerne siden jeg blev udlært. puha, men nu har jeg også kun nova 06. og den er trods alt også 5 år gammel.

men bundgrus hvad består den så af? 0-4? 0-8 eller hvad? smiley
    eller er den 32-64 som de bare har lavet navnet om på?

• #20   13. apr 2011 Jeg vil lige nævne, at det ikke er en diskussion af, hvad der skal til. Men at jeg forhørte mig om prisen, på at få det lavet.
    Men hold venligst tonen pæn smiley Jeg har ikke selv forstand på det, af nogen art. Derfor jeg skal have andre til at lave det.

• #21   14. apr 2011 Mie R - det er jo vigtigt for den endelige pris, at vide hvad der skal til. Bliver du forvirret af svarene herinde, så indhent et konkret tilbud, så kan du ud fra det, beslutte dig for hvad du vil.

Det er gratis og uforbindende at få et tilbud

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#22   14. apr 2011 mie r den holdes også pæn smiley :D det kommer kun an på hvordan man selv læser det op inde i sig selv. det er jo svært lige at utrykke sig helt sådan ja kan man sige føleses messigt, når man skriver det ned.

• #23   15. apr 2011 Helt enig. Men jeg har også fået nogen svar med pris. Og ville jo bare gerne vide ca. pris ideen, ´for de 0cm stabil grus og 5-10cm sand, som jeg har skrevet i teksten.

• #24   24. sep 2013 Jesper L - tråden her er ca. 2½ år gammel smiley

Kommentér på:
pris ide, indkørsel

Annonce