{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.943 visninger | Oprettet:

Sokkel til drivhus ? {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg lidt i et dilemma.

Jeg har købt sådan et rigtig fint drivhus, fra et restlager.
Drivhuset er ca 7.5kvm.
Sidehøjden er ikke så høj kun 1.24m.

Men i og med at jeg vil lave en sokkel af Jernbanesveller, og fastgøre drivhuset dertil, så vil sidehøjden stige med ca 30cm.

Problemet i denne sammenhæng er så, at selve "trinnet" ind i drivhuset vil jo også blive omkring 30cm.
Er her nogle som har et godt tips til, hvordan jeg kan undgå at jeg skal over det trin ?
Selvfølgelig kan jeg grave svellerne ned, og så grave ud inde i drivhuset.
Men så kommer drivhuset for langt ned, i forhold til geometrien i haven.
-Der kommer en hæk op, som skal være præcis 1.5m, og det passer fint med at den så vil flugte med kanten på drivhuset.

Anyway... kan drivhuset holde til, hvis man skærer bunden ud af drivhuset, der hvor man går ind?
-Altså skære den der halve meter væk, så man ikke skal træde over den ?
Og så eventuelt forlænge døren på en pæn måde, så den går ned forbi svellerne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sokkel til drivhus ?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   2. feb 2011 hvis du fixerer siden ved siden hvor du skærer kan det ikke rokke sig og så skulle der ikke ske noget MEN jernbanesveller og grøntsager er en rigtig dårlig kombination , de er så fyldt med giftstoffer.

• #2   2. feb 2011 Det er rigtigt smiley
    De er fyldt med giftstoffer... men i og med at der ikke skal planter i jorden, og de udelukkende skal i kapillærkasser og plantekasser, hvor jeg selv kan udskifte jorden, jamen så kommer planterne slet ikke i nærheden af de sveller.
    Og eftersom at svellerne ikke forurener luften, men kun det de kommer i berøring med, så kan jeg slet ikke se problemet i at bruge sveller.
    De ser godt ud, nemme at arbejde med, og de er fantastiske som sokler og fundament smiley

Drivhuset blive skruet fast i soklen hele vejen rundt, så det burde ikke kunne vælte nogle steder smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   2. feb 2011 planter du i kasser ville jeg godt ´turde bruge dem , så ja kan ikke se forhindringer så , god arbejdsyst smiley

• #4   2. feb 2011 Ja... jorden herude dur ikke til at plante noget som helst i. Så det bliver med "højbede" inde i drivhuset, og så kapillærkasser smiley
    Og så skal der selvfølgelig et cafebord og stole derind smiley

• #5   2. feb 2011 vil selvfølgelig også gerne høre andres input... jo flere på banen, desto bedre smiley

• #7   3. feb 2011 Hej Jubas, det kan godt være at dine grøntsager ikke kommer i berøring med giftstsofferne i svellerne, så du ikke bliver syg af dem, men til gengæld får de næste mange generationer glæde af giftstofferne, når de om 50-100år tænder for vandhanen ;0)

Fortsat god dag - Franke

• #8   3. feb 2011 Frank G, det er jo noget vås !
    -Medmindre at du kan se ind i fremtiden.
    Når vi endelig snakker om 50-100år, så er der MANGE andre faktorer som spiller ind, og de par jernbanesveller som ligger i haverne rundt omkring udgør en så lille andel, at det slet ikke ville kunne måles.

• #9   3. feb 2011 Mogens s smiley
    Fordi jeg helst ikke vil have trin.
    Skal være sådan at selvom man har hænderne fulde, så skal man ikke op eller ned af nogle trin smiley

Har lige været ude at se nogle forskellige løsninger på sokler, og kan se at der er mange som har et stykker tykt gummi til at sidde på det nederste stykke på døren. Samme gummi som bruges til gardin i frysehuse.
    Så tror det bliver løsningen...
    Skærer bunden ud ved døren, og montere sådan noget gummi for enden af døren, så den dækker hele hullet smiley

• #11   3. feb 2011 Det er en skydedør smiley
    Drivhuset kommer til at stå helt ude til kanten foran. Og de 3andre sider vil drivhuset stå på midten smiley

• #12   3. feb 2011 Det er jo ikke vås. For mange år siden sagde man også at Round up var uskadeligt, men nu er det sørnme ved at være nede ved grundvandet og kan i visse egne af landet måles i drikkevandet. Ja de par sveller du har i haven er en dråbe i havet, det kan vi hurtigt blive enig om, men hvor går grænsen for hvornår det er acceptabelt og hvornår det er tåbeligt?

Nå, men hvis du skruer din bundramme godt fast i din sokkel af sveller, så kan jeg ikke se noget problem i at du saver dørtrinnet væk. Det lyder som en god idé med tykke plaststrimler forneden, det er umiddelbart også den eneste løsning jeg lige kan se for mig, med mindre du har nogle aluprofiler af en art som du kan forlænge døren med, hvori der sp kan monteres glas eller en plade.

Held og lykke med drivhuset - Frank

• #13   3. feb 2011 Selvfølgelig FrankG, men i mine øjne, da synes jeg der er LANGT større problemer, end at "genbruge" gamle materialer.
    f.eks.
    Dem der lader deres bil stå i tomgang i op til en halv time.
    Dem der UHÆMMET bruger sprøjtemidler.
    Dem der kværner aspestplader, og bruger dem som enten køreunderlag til grusveje, eller graver dem ned i haven.
    Dem der brænder affald af i haven, og bare graver affaldet ned.
    osv osv

Det er godtnok langt større problemer, end et par jernbanesveller, som ALTID har været her, også de sidste 50år ;o)

Anyway... skal ud og hente svellerne idag, frygter at de er voldtunge efter det regnvejr vi har haft de sidste par dage smiley

• #14   3. feb 2011 Jeg går såmænd også ind for genbrug af materialer, bare ikke dem der forurener naturen, de bør destrueres eller deponeres, et sted hvor de ikke gør skade. Sveller og telefonpæle er i min verden det samme som at bruge sprøjtegift og brænde affald af i haven.

MVH Franke

• #15   3. feb 2011 Da bliver vi aldrig enige Frank smiley
    -Det er også godtnok.

Jeg har det sådan, at ALT kan gebruges, det skal bare gøres med måde og opmærksomhed.
    F.eks. skal man ikke bygge sandkasser eller klatrestativer af Jernbanesveller.

• simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #16   5. feb 2011 JUBAS smiley nu blander jeg mig bare lige kort hehe. du siger selv du ikke villi i "berøring" med svellerne smiley men du skider højt og flot på om vores næste generation kommer i "berøring" af svellerne men bare i drikke vandet smiley Jeg skal ikk snakke for højt hasr selv højbede med sveller i min gård. rigtig nydeligt faktisk. men kan kun give frank ret. hvor går gransen. godt nok er hans sveller en dråbe i vandet. men hva så med dig og mig? det var 3 hvor mange tror du så der har brugt dem på landsplan. smiley

fortsat dejlig lørdag

• #17   5. feb 2011 Simon P... det er fint... men jeg tror ikke så meget på, at det er os "normale" borgere, som er skyld i alt det her forurening.

Det er i allerhøjeste grad bønderne, som bruger roundup, som var det vand.
    Det er dem som graver altmuligt ned i haven, uden at tænke på at det med tiden forurener.
    osv osv

Et par jernbanesveller, som bliver flyttet, fra togskinnerne og hjem i min have, det er 1:10000000000000000000000000000000000 af forurening i forhold til alt andet.

Synes ikke man skal være så overkritisk, men istedet passe på andre steder. F.eks. spare på varmen, på strøm, på sprøjtemiddel, på brændstof osv.
    Et par jernbanesveller... herregud... så små sko går jeg altså ikke i smiley

Selvfølgelig skal vi passe på vores verden og tænke på vores næste generation.
    Men hvis jeg ikke kan nyde mit liv nu, fordi at jeg skal gemme til de næste generationer. Tjaaa... jeg lever livet, og mener absolut ikke et par Jernbanesveller kan udgøre noget som helst.

Kommentér på:
Sokkel til drivhus ?

Annonce