{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.352 visninger | Oprettet:

Dennis H
Dennis H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Fjerne træ stubbe i haven? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan fjerne træ stubbe fra haven? det er ikke de helt store stubbe men alligevel store nok til at være SINDSYG hårde at grave helt op. så jeg tænkte på om der var en gylden mellemvej smiley der hvor der er stubbe nu skal der være græsplæne fremover så jeg tænkte på om man bare kan grave rundt om stubben og så save den over under jord overfladen og så derefter dække resten af stubben med jord.. tror i det holder? eller har i andre ideer? smiley jeg har ingen maskiner og ikke mulighed for at leje eller låne div. maskiner smiley har i nogle forslag så høre jeg dem gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af persienner 625 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 850 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskine 700 kr.
  • Opvaskemaskinen tømmer ikke vand ud 940 kr.
  • Reparation af Siemens KG39NVI45 hvor kølesektionen er blevet alt for kold 2.680 kr.
  • Skiftet vandhane i badeværelse 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne træ stubbe i haven?
  • Simon .
    Simon . Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
    #1   19. aug 2010 Har fjernet en som stod i min have hvor tidligere ejer havde hældt saltsyre i roden. Derefter gravede jeg en rende rundt om stubben, og tog en gammel fuksvans og savede rødderne over. Så var den sådan set lige til at rokke fri.

• Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #2   19. aug 2010 Stubfræsser... Klart det nemmeste..
    Har selv fjernet 3 store rødder (stammen ved jorden +50cm) og en del små ca 10 stykker.. Manuelt det er fanme hårdt arbejder. Du kan sages gøre som du selv forslår.

• #3   19. aug 2010 tag en motorsav, og skær en masse snit ned i stammen, så rådner den hrutigtm ider den får større flade råd og svamp kan tage fat i, så er den væk på et par år

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   19. aug 2010 som Bo siger , en stubfræser på .

• Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #5   19. aug 2010 dynamit er vejen frem.. XD
    ej, vi har lånt minigraver når der skal rykkes træ rødder op.

• Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #6   20. aug 2010 Bare vær opmærkstom at det slider helt vildt på kæde til motorsaven når du saver så langt nede da jord og sten sidder i bakken.. Evt køb en Haral skarld kædesav til projektet og en fil til at slibe kæden med

• thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #7   20. aug 2010 grav en rende om rode og sæt derefter en tajle fast på rode og et andet træ og træk den så op

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    jul 2008

#8   20. aug 2010 Nu kan jeg lige skrive igen. jeghar ingen mulighed for maskiner så det skal gøres med rugbrøds motoren smiley

Jeg har ikke tid til at vente et par år på at de rådner smiley

• #9   20. aug 2010 En motorsav smiley
    Køb en af de billige hos JemOgFix, og så bare lad den arbejde, og smid den ud bagefter smiley

• #10   20. aug 2010 vi har snart gravet allt træer op i vores have og hold op et knokle arbejde, det er bar igang med håndkraft.. og en sav, økse ,skovle osv.. det tager sin tid men er man stædig nok lykkeds det til sids.. vi mangler kun et træ med kæmpe mange rødder nu, men det tager sin tid og kræfter. men det skal nok komme væk- uden maskiner..

• #11   20. aug 2010 Jeg lejede en lille gravemaskine ved en materieludlejning. Det var effektivt og ikke mindst særdeles underholdende smiley

• #12   20. aug 2010 grav en rende om den væd den med benzin og diesel og brand af.. sikkert ikke hverken lovligt eller miljø venlig men effektivt..

• #13   20. aug 2010 og sjovt

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    jul 2008

#14   20. aug 2010 der må ikke laves bål i haverne så den går nok ikke smiley

• #15   20. aug 2010 er det en lukket have...... ring til den nærmeste maskinstation om de har en minigraver eller rendegraver som de kan komme med og grave den op...... det ville være den hurtigste og nemmeste for dig.... men nok ikke den mest billige

• #16   20. aug 2010 hvad hjælper alle rådene om maskiner osv når der allerede i første indlæg står tydeligt:

jeg har ingen maskiner og ikke mulighed for at leje eller låne div. maskiner smiley har i nogle forslag så høre jeg dem gerne smiley

Håber du finder en løsning, men ellers så det bar igang med håndkraft og nogle gode venner smiley

• #17   21. aug 2010 det er fordi du skal have noget og komentere på.......

1 stort set alle maskinstaioner lejer ikke bare deres maskiner ud....

og de låner dem slet ikke ud..... ringer man til d em kan man hurtig får et svart på om de skal have en plovmand for og hjerne dem alle sammen eller et par hundrede

• #18   21. aug 2010 Ja hvis du ikke har penge til at leje noget grej, så der kun en vej og det igang med med skovl og spade......

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #19   21. aug 2010 du har ikke adgang til maskine, vil ikke vente, ingen bål og det skal være gratis.....den er alligevel svær hvis du mener det er for hårdt at grave dem op.

Ideen med benzin og ild er sjov men virker desværre ikke....du skal virkelig lave bål lang tid rundtom en stub før den er væk.

Jeg har fjernet 200++ stubbe i hånden og de store af dem klares ved at grave fri rundt om dem, bruge en grovtakket buesav + økse og hugge 5 cm. rod væk hele vejen rundt så de store rødder er blotlagt. Derefter spænder du en talje i stubben og trækker skidtet op mens du liker med en spade/jernstang under dens center....afgjort nemmest hvis du har enten en stump stub eller en stor frigjort rod på stubben du kan trække i....

det er hårdt men med dine kriterier er det nok vejen frem.

Personligt havde jeg nok valgt at bestille en stubfræser men det er jo en prioriteringssag smiley

/A

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    jul 2008

#20   21. aug 2010 Jeg har lige hørt rundt og fundet ud af at min gamle onkel har et stub fræser så prøver jeg sku lige at ringe til ham og høre ad smiley tak for de svar jeg kunne bruge smiley

• #21   21. aug 2010 Hej Dennis H.
    Det som mit anlægsgartnerfirma ville gøre, er at grave omkring og så skære toppen af sådan 5 - 10 cm under færdig plænehøjde. Kædesaven tager ingen skade af det, men det kan være, at det slider på kæden. En kæde koster ca 250 kr. Hvis ikke du er fortrolig med at bruge kædesav, bør du få een til det, som er.
    Så lægger du muld over såret, og anlæger græs idet, nemmere bliver det nok ikke....

• #22   21. aug 2010 Det er da rimeligt billigt at leje minigravere og alt andet maskineri sådan et sted som det her: http://www.do-ma.dk/

Der er med garanti noget lignende i alle danske byer.

• #23   21. aug 2010 Mere præcist: (link fjernet)

800 kr for en dag, så kan man da lige få gået hele haven efter. Det er da ikke dyrt?

• #24   21. aug 2010 Husk lige det er plus moms 800kr = 1000kr men det nu stadig ik galt

• thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #25   23. aug 2010 og så er der nok og + levring af maskinen

• #26   23. aug 2010 Nej ikke for levering. De står på en trailer man bare kommer og sætter bag på bilen.

• #27   24. aug 2010 Det kræver jo så også en bil af en hvis str og E kort...

• #28   16. sep 2010 Hvis du bor på sjælland så kig her
    www.alejendomsservice.dk

Han kan helt klart anbefaldes! OG prisen er god smiley

Kommentér på:
Fjerne træ stubbe i haven?

Annonce