{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.267 visninger | Oprettet:

Rhododendron {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi havde den flotteste rhododendron stående i gårdhaven, sådan en rigtig gammel tæt en, der altid var flot at se på.....

Nu er vi så ved at gøre plads for hundegårde, og havemanden har haft skyklapper på og jævnet den med jorden!

den er skåret af ved jorden, så roden er endnu ikke revet op......
Er det muligt at redde den?
Eller kan det ikke betale sige?
Nogen der har et godt bud på hvor længe den skal ha for at blive så stor igen, er godt klar over vi snakker år....
men et bud er meget velkommen c",)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rhododendron
  • #1   18. sep 2008 der er et billede af den på profilen......

• #2   18. sep 2008 hvis den er savet væk helt til roden er det vidst bare bedst at købe en ny

• #3   18. sep 2008 øv......

men tror du ikke den kan komme igen?????

• #4   18. sep 2008 nej det tror jeg ikke, og tror slet ikke den bliver pæn, hvis den kommer, og det vil gå lang tid før den er pæn. Men de kan jo købes til ikke så mange penge, måske vil jeres havemand give lidt til den, da det ikke var aftalen den skulle ned.

• #5   18. sep 2008 altså de tager 10 år om at fo en fin størrelse igen. Hvis jeg kal være helt ærligt så tror jeg ikke den kommer igen da den ikke har godt af at blive beskæret så meget

• tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 49
    #6   18. sep 2008 hejsa vi bor på en går fra 1858 hvor der stod nogle KÆMPE ROHEDENDRON DER VAR BLEVET LIDT TRISTE DEM SAVEDE VI HELT NED OG ALEREDE I ÅR ER DE BLEVET STORE TÆTTE OG FLOTTE , VI HAR OGSÅ FLYTTET NOGLE AF VORES SÅ DET KAN SAGTENS LADE SIG GØRE HELD OG LYKKE

• #7   18. sep 2008 tinna: er du helt sikker på det er rhododendron? det er nemlig en langsomt voksende busk

• #8   19. sep 2008 okay det lyder jo ikke just sjovt :((

tinna: har i gødet dem meget så?

Ja så ingen er i tvivl..... jeg er ikke have menneske...G
    men kan godt li det ser pænt ud, så var noget stille da jeg så min skamferede gårdhave......

• #9   19. sep 2008 Tinna har i købt gård i haveland, det lyder nærmest som en af de historier hvor man er lam hele livet, og pludselig kan gå... ;D
    Hvis de er savet af helt nede ved roden, så vil jeg næsten mene det løb er kørt......

• tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

#10   19. sep 2008 ja selvføldig er det rhododendron, og vores er 3 meter høje og det kan godt være at en ny er lansomvoksene men på gamle skud går det stærkt, og vi har aldrig gødet dem før her i foråret hvor de fik hestemøg, det var også en satsning at skære dem så langt tilbage for vi er vildt glade for dem, men greneene var blevet så tunge at de knækkede og den var meget bar indvendig,, i år var den bare så flot med masser af blomster finder lige et billede fra vores datters konfirmation så kan i se den ene af dem, lægger dem på min side

• #11   19. sep 2008 heste møg.... det kan klares... ;))

• tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

#12   19. sep 2008 billedet kommer i løbet af i morgen skal lige have dem sendt fra en , havde slettet dem på min pc

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #13   19. sep 2008 det kan godt klare sig. grunden til at tinnas har skudt så meget er at planten er blevet "stresset" til at lave nye blade da den skal lave fotosyntese for at kunne leve så og så når den har et så veletableret rodnet så går det meget hurtigere end hvis du køber en ny da den har et net der er MGETE mindre plus den skal "vænne" sig til det nye sted den bliver plantet.

VH anlægsgartnermester mick.

• #14   19. sep 2008 så det kan godt betale sig at plante 3 styks rundt om den gamle rod?

• Penelope -
    Penelope - Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #15   20. sep 2008 Jeg ville fjerne roden og plante 2-3 samme alt efter hvor store du ønsker dem og hvor hurtigt de vokser.. Du ved ikke om den der stod der er lagsomt voksende eller ej. Dem du køber på planteskole er oftest 2-3 år gamle endda op til 5 år...

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

#16   20. sep 2008 lad roden stå. planten er jo stresset så den vokser hurtigere end normalt. jo du kan da godt plante 2-3 styks. ville nok selv kun sætte 1.

• #17   20. sep 2008 men så ser det jo så tomt ud, har nemlig fået fjernet alt det "snulder" der var rundt om den......

tror i det ville se for voldsomt ud hvis man plantede flere farver?

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

#18   21. sep 2008 maks 2 forskellige blomster oven i hinanden. 3 ser for flippet ud. men hvis det nu er en rød, lilla eller anden farve den har af blomster så passer en med hvide blomster rigtig godt til den. men husk at kigge på bladene da det er dem du skal kigge på for det meste. f.eks. garden director er en flot rhodo med røde blade små blomster og rødlige grene.

• mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

#19   21. sep 2008 rettelse. den har ikke røde bladfe men små flotte grønne blade og rødlige grene smiley
    Det er efter min mening den flotteste rhododendron på det danske markede. er man til store rhododendroner så er rhododendron rex en god løsning da den i dk bliver 10 meter og har meget store hvide blomster. husk at der findes rhododendroner der er 3cm høje og 30m høje. og så er der de lepidote og elepidote hvilket betyder om den har "hår" på bladene hvor den lepidote er mere fin at se på.
    Skrev om rhododendron/alperose da jeg læste til anlægsgartner så burde da vide en del om dem smiley

• #20   23. sep 2008 huh skal vidst lige ind og google lidt inden jeg besøger gartnerhuset så...G

• Camilla k
    Camilla k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 11
    #21   24. sep 2008 En lille rhododendon historie fra rhododendonernes land Nepal.
    I Nepal vokser disse planter som bøgeskove gør i Damnark, de blomster i ca. marts mdr og det er SUUUPER flot - smiler

Kommentér på:
Rhododendron

Annonce