{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40

anlægning af have, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en rimelig stor have, ca. 1000 m2 måske lidt mere, har ikke fået den målt op endnu.
Jeg har fået den fræst ned i ca. 30cm dybde. harvet den ca. 4 gange med en harve til havetraktor som går ca. 10-15cm ned, og nu er jeg ved at rive den fri for gammelt dødt græs ulrudt sten osv. Og bagefter vil jeg jævne haven med en palle på hovedet som jeg trækker hen over jorden med havetraktoren.

Men hvad nu? en som kan komme med hvad jeg mere skal gøre? skal jeg bare kaste græsfrø på bagefter eller? og hvad efter at græsset er sået?

tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  anlægning af have, hvordan?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   18. jun 2010 når du har trukket pallen henover , spreder du græsfrø (køb ikke for billigt) så river du og tromler den og så kommer græsset op hvis der kommer meget tørke er du nødt til at vande, det er ikke det bedste tidspunkt at så på det er faktisk 3 mnd for sent eller tidligt. men det kan nok gå

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

#2   18. jun 2010 okay, det lyder jo meget nemt.
    Jeg har læst mig til at jorden ikke må være for hård, som den jo godt kan være når jeg har kørt med byggemaskiner deromme, så er det tilrådeligt at grube jorden med en gruber som går 40-50 cm i jorden? vil helst ikke for så kan jeg starte helt forfra, men hellere gøre det rigtigt end gå og ærge sig hvis det bliver et problem. Jeg lagde mærke til at da det rigtigt regnede sidste dag stod der lidt vand på jorden, som først var rigtigt tør efter 2 dage med sol og blæst.

Hvad ville i gøre?

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

#4   19. jun 2010 havde godt læst det et andet sted, men havde håbet en af jer kunne sige, at det ikke var nødvendigt... men tak for hjælpen, nu ved jeg at der kun er en vej, og det er forfra smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   19. jun 2010 der kan godt lægge sig vand ovenpå jorden selv om den ikke er for hård, hvis du har løsnet jorden i 30 cm dybde. tror jeg at jeg ville forsætte ,uden at starte forfra.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

#8   19. jun 2010 jeg vil se om jeg kan få fat i en gruber, og hvis ikke så tager jeg chancen. jorden var jo meget hård inden vi startede godtnok.

Kommentér på:
anlægning af have, hvordan?

Annonce