2.860 visninger
|
Oprettet:
anlægning af have, hvordan? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en rimelig stor have, ca. 1000 m2 måske lidt mere, har ikke fået den målt op endnu.
Jeg har fået den fræst ned i ca. 30cm dybde. harvet den ca. 4 gange med en harve til havetraktor som går ca. 10-15cm ned, og nu er jeg ved at rive den fri for gammelt dødt græs ulrudt sten osv. Og bagefter vil jeg jævne haven med en palle på hovedet som jeg trækker hen over jorden med havetraktoren.
Men hvad nu? en som kan komme med hvad jeg mere skal gøre? skal jeg bare kaste græsfrø på bagefter eller? og hvad efter at græsset er sået?
tak for hjælpen.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
jan 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
Jeg har læst mig til at jorden ikke må være for hård, som den jo godt kan være når jeg har kørt med byggemaskiner deromme, så er det tilrådeligt at grube jorden med en gruber som går 40-50 cm i jorden? vil helst ikke for så kan jeg starte helt forfra, men hellere gøre det rigtigt end gå og ærge sig hvis det bliver et problem. Jeg lagde mærke til at da det rigtigt regnede sidste dag stod der lidt vand på jorden, som først var rigtigt tør efter 2 dage med sol og blæst.
Hvad ville i gøre?
jan 2010
jan 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
jan 2010
anlægning af have, hvordan?