{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsætning af plankeværk
  • #2   12. jun 2010 Hej tak for dit svar, vil støbe selve stolpen ned, elefantfødder vil blive alt alt for dyrt når vi snakker omkring 60 stolper smiley

• Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 86
    #4   12. jun 2010 Hvad skal der bruge som hegn på stolperne.. Det har jo også lidt at gøre med afstanden?

• #5   12. jun 2010 Det er jo trykimpreneret, så der går sgu mange år inden det rådnår smiley

Der skal bruges hegsbræder smiley

• #6   13. jun 2010 om du sætter det i beton eller ej. så vil det rådne. og hvis du vil have 3 meter mellem stolperne skal det være nogen rimelig store " vanger " du skal bruge. hvis dit beklædning skal være lodret

• #7   13. jun 2010 Mit beklædning skal være vandret smiley

• bjarke t
    bjarke t Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 46
    #8   13. jun 2010 1/3 af højden skal i jorden. og 2- max 2,40 m mellem stolperne er at anbefale med hensyn til stabiliteten.

• Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 86
    #9   13. jun 2010 Jeg mener slet ikke du kan få "hegnsbræder (16*100mm)" på 3 meter. Og hvis man kan ville jeg maks vælge 1,8 - 2 meter mellem stolperne..

• #10   14. jun 2010 Har du overvejet at bruge lærkestolper? De rådner langsommere end trykimprægneret træ.

Hvis du alligevel vælger trykimprægnerede stolper så gør dig selv den tjeneste at købe nogle dyre stolper af god kvalitet, for der ER forskel på trykimprægnering. De billige stolper fra Jem&fix og andre lavprisvarehuse er bare ikke så holdbare. Når du så graver stolperne ned, så undgå at save i den ende som du graver ned i jorden, for beskyttelsen er bedst i udkanten af træet og de første par cm i enden af træet.

Du kan også overveje at smøre dine stolper ind i tjære inden du graver dem ned, det har vi gjort ved vores lærkestolper for at forlænge holdbarheden.

Generelt er det ikke godt for holdbarheden at støbe en stolpe fast i jorden, det er bedre at staampe med sand rundt omkring stolpen, da beton holder på fugten og stolpen derved rådner hurtigere, da den konstant er fugtig. Hvis du bruger sand siver vandet hurtigere væk fra stolpen, men stolpen står til gengæld ikke så stabilt fast, ved at stampe med sand.

Hvis du støber stolpen fast med beton, så undgå at få beton ned under stolpen, så er der en mulighed for at vandet stadigt kan sive ned i jorden og ikke bliver stoppet af betonen.

Det blev en længere smøre, jeg håber du kan brug det til noget.

MVH Frank

• #11   14. jun 2010 Jeg ville nok ikke have længere afstand end 2 - 2,4m mellem stolperne og jeg ville grave stolperne min 90cm i jorden, da der trods alt er en del vindpres på sådan et plankeværk.

God arbejdslyst - Frank

Kommentér på:
Opsætning af plankeværk

Annonce