{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.704 visninger | Oprettet:

J L
J L
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 122

Opsætning af hegn - regler? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en grim hæk i skellet til 3 af vores naboer. Vi vil gerne have et lukket hegn op. Naboerne vil gerne beholde deres hæk. Derfor skal vi sætte hegn op på vores side af hækken. Vi forstår dog ikke helt reglerne. Hvordan vil I tolke denne regel:

"Egne hegn, som står i skellet i en afstand af optil 1,75 m. Egne hegn må være 1,80 m højt plus afstand til skel. Det skal dog stå i en afstand, så det ikke generer evt. fælleshegn og vedligeholdelse af fælleshegn"

Hvor langt fra hækken skal vi sætte hegnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Limning af tremmestole 1.040 kr.
  • Græsslåning af ca. 300 m² plæne 300 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 850 kr.
  • vinduespudsning 530 kr.
  • Havehjælp til bekæmpelse af efeu og klargøring af to bede 1.000 kr.
  • Flytterengøring dødsbo 1.760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsætning af hegn - regler?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   22. maj 2010 du må sætte det så tæt at det ikke ødelægger hækken og rødder . hvis du fx sætter det 50 cm fra må du bygge det 230cm højt .
    20cm fra, må det være 200cm osv

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #2   22. maj 2010 Jeg har lige været inde og kigge i hegnsloven, og tolker den som at du ska lægge de to tal sammen, og det er højden du må ha.
    Det vil sige 3,55 m.

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #3   22. maj 2010 Jeg forstår det sådan....Hvis du feks vælger at sætte hegnet 1,5 m inde på din egen grund, så må du lægge de 1,80m til, som skelhækken udgør, og denne højde må du så ha på dit hegn.

Egne hegn må ikke påføre naboen større ulemper end fælleshegn.

• #4   23. maj 2010 ja det er os sånt jeg forstår det... men de vil bare slippe for at betale så snart du har sat dit hegn op måske 50 cm inde på din grund så vil de os ha dig til at passe de 50 cm "inde" ved dem... forstår ikk hvorfor folk ikk bare kan blive enig om sånt noget...

• #5   23. maj 2010 Jeg forstår det ligesom Michael B. Men så er det op til os selv at vurdere hvor langt væk fra hækken det skal være for at den ikke bliver ødelagt?

Michelle og Brian:
    Jeg forstår godt hvorfor naboerne ikke vil have hegn op over til os. De har hæk hele vejen rundt om deres grund. Det vil se dumt ud fra deres side, hvis der er hegn i 5 meter af haven og resten er hæk.

• #6   24. maj 2010 ja okay det ku jeg jo ikk se hehe... men der er mange der har det sånt kender selv 2..
    men du skrev grim hæk... smiley
    men hvis man snakker fint sammen så er det da bare finde ud af det så han os kan holde sin hæk elles gror den jo ind i din hegn..:)

• #7   24. maj 2010 husk på at det ikke er sikket hækken står i skel.... Reglerne tager altid udgangspunkt i skel....
    Men det er da meget nemmere og bedre at lave en aftale med naboen... Du skal jo vedligeholde stakit og hækken på din side...

Kommentér på:
Opsætning af hegn - regler?

Annonce