{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assembling TV stand and placing TV, as well as removing boxes 900 kr.
  • Oprydning og rengøring 1.500 kr.
  • Gartner 2.200 kr.
  • Grave jord og smide ud 500 kr.
  • Skift af hængsel i loftslem 1.500 kr.
  • Ukrudtsfjernelse indkørsel samt ved terrassen 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Round up vs hæk vs skvalderkål ??
  • #1   5. maj 2010 tror ikke der er andre måder end ned på knæ og fjerne dem.... har ihvertfald ikke turde sprøjte mit skvalderkål i hækken af frygt for hækken går ud

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #2   5. maj 2010 Der findes ikke mange midler mod skvalderkål....Desværre smiley
    Hvis du kan få det op med rod, og det er absolut alt, som næsten er umuligt i forvejen, så kan du få bugt med det.
    Nogen har skiftet jorden ud......
    Round Up fjerner det ikke.......Men hvis du vil prøve, så må du ikke ramme hækken!!!

• #3   6. maj 2010 Sort plastik... det er vejen frem smiley

• #4   6. maj 2010 Vi gør ligesom nicolai.. ned på knæ og grave dem op med rødder. Håber at vinde over den dumme plante engang i fremtiden smiley

• #5   6. maj 2010 Jeg ved ikke om Round Up kan tage skvalderkål. Men hvis du alligevel prøver så skal du undgå at ramme bladene på din hæk, da round up virker ved at trænge igennem bladet og derfra ned i roden. Der sker ikke noget ved at der kommer lidt round up på selve stammen på din hæk.

MVH Frank

• #6   6. maj 2010 Hej Rasmus

Du kan godt bruge round-up under din hæk, hvis du rammer hækken på de nederste blade gør det ikke noget, man skal ramme min 1/3 af plantens fulde omfang for at slå den ihjel. Jeg sprøjtede min have med round-up flere gange sidste år for skvalderkål, start nu hvor planten er lille, der går godt en uge, så kan du se om planten er ramt, bliv ved med at sprøjte indtil der ikke kommer flere nye blade, det gjorde jeg og i år har jeg faktisk ingen skvalderkål, og dem der er kommet op har igen fået round-up.
    Held og lykke med bekæmpelsen.

• #7   6. maj 2010 Meget delte meninger !? smiley

• #8   6. maj 2010 ja

• allan n
    allan n Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 19
    #9   7. maj 2010 NEJ lad nu være med at bruge gift, ned på knæ og luge alt det grønne væk, problemet er hvis din nabo ikke gør noget på ders side af hække så bliver problemt aldrig løst.
    gør det igen & igen & igen & lad det ikke gå forlang tid i mellem ca hver uge til 14 dage så gør det igen & igen.

• tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 47
    #11   9. maj 2010 round up fjerner ikke skvalderkål du skal have fat i et hormon middel som landmænd sprøjter med det slår alt bredbladet ihjel, og tro mig det virker vi havde også prøvet lt andet inden, men nu får det bare lidt hormoner hver forår så er det væk

Kommentér på:
Round up vs hæk vs skvalderkål ??

Annonce