{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Martin K
Martin K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 89

botaniker søges :S {{forumTopicSubject}}

jeg som anlægsgartner (grå) ved selvfølgelig ikke alt om planter derfor spørg jeg nu. jeg laver nogle bonsai på hoppy plan! men vil gerne ha en hvidbarket fyr som hedder (Pinus heldreichii var. leucodermis) i følge biopix.dk men når jeg søger på det botaniske navn så kommer slangehams fyr frem! som jeg også gerne ville lave noget bonsai ud af. men er slangehams fyr og hvidbarket fyr den samme?? hvis ikke hvad hedder hvidbarket fyr så på latin?? håber der er nogle som kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  botaniker søges :S
  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #1   27. apr 2010 hvis man søger på hvidbarket fyr kommer samme navn op, så ja de må jo så være de samme smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#2   27. apr 2010 ja jeg har dog lige fundet en side hvor den hedder Pinus heldreichii compact gem håber der er nogle som kan bekræfte det? det ville være surt og bestille de forkerte frø smiley

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #3   27. apr 2010 men ellers så prøv at ringe til en planteskole , de burde vide det/kunne finde ud af det

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

#4   27. apr 2010 ja kan godt være jeg bliver nød til at ringe til en planteskole som har fyr trær i speciele. men har en kollega der går ret meget op i planter i sær bonsai og japansk stil, han har aldrig set dem her hjemme, på div planteskole som har mange fyr trær, så tror sku jeg skal ha nogle frøformeret hos en privat eller frø fra udlandet smiley

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #5   30. apr 2010 Er både biolog og botaniker, men kan desværre ikke hjælpe. (japansk havekunst er ikke just mit område)
    Biopix plejer at have godt styr på nomenclaturen- du kan som udgangspunkt godt stole på hvad de navngiver til.

Kommentér på:
botaniker søges :S

Annonce