{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Græs i mosplænen ? :) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et stort problem, min græspæne består 70% af mos..
Jeg bor ca 300 meter fra havet og derfor er jorden MEGET sandet

Jeg har forsøgt at fjerne mosen med en fræser med mosrive, (dog uden det store resultat) Det bliver ved med at komme igen !
Jeg giver min plæne kalk, gødning, nye græsfrø og vand om sommeren

Så har i nogle gode fif til hvordan jeg lettest kommer af med det ?

Jernvitriol ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græs i mosplænen ? :)
  • #2   21. apr 2010 Mogens S - Okay, Men så må jeg prøve at fjerne det igen, og så bruge noget kalk,gødning og jernvitriol, og så se om det kan holde det på væk.. ellers må jeg fortsætte med at kigge over hækken og nyde naboens flotte grønne plæne smiley hehe

• #3   21. apr 2010 Rasmus - jeg har netop idag givet min plæne med jernvitriol (opslæmmet i vand og sprøjtet ud). Min venindes far er greenkeeper, og han siger det er det eneste rigtige at give plænen, når den er fyldt med mos. Efter et stykke tid, bliver mosen sort og dør. Efter GKerens bedste overbevisning, skulle det ikke være nødvendigt at smide nyt græsfrø ud HVIS der stadig er græs i mosen. Så skal den bare have noget gødning.

Jeg er tilbøjelig til at stole på ham, for sidste år havde min veninde den flotteset grønne plæne ;o)

• #4   21. apr 2010 * Smydi * - Tak for hjælpen smiley Jeg har efterhånden hørt ordet Jernvitriol et par gange smiley Så det vil jeg helt sikkert prøve smiley

• #5   22. apr 2010 Du kunne jo også snakke med naboen hvis han har en flot, grøn plæne.

Måske han har et par fiduser ;O)

• #6   22. apr 2010 Rasmus - allerede idag, er det synligt på min plæne, at den blev sprøjtet igår. Så jernvitriol må da siges at være effektivt :o) Det virker hurtigere når man vander/sprøjter det ud.....

Kommentér på:
Græs i mosplænen ? :)

Annonce