overdækket terrasse??? Regler??? {{forumTopicSubject}}
Hej.. Jeg vil godt lave en slags overdækket terrasse i den anden ende af haven som et supplement til den allerede eksisterende terrasse jeg har ved mit hus..
Det blir dog ikke en terrasse med gulv i men dog bare en stor overdækning hvor jeg så vil lave siderne med støbenet så der kan gro klatre roser, Klematis, og vindruer op af dette net og til sidst danne hele vægge inden under overdækningen...
Nåe men spørgsmålet er så om jeg skal ansøge kommunen om at bygge denne overdækning af ca 20 kvm af min græsplæne og/eller om jeg skal søge om naboers samtykke til dette???
Jeg har altid hørt at vis noget et større end 9.9 kvm skal der ansøges om det ene og det andet men når det jo ikke er en lukket bygning skal man så også???
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
RIng til "teknisk Forvirring" i den kommune hvor du bor
MVH Frank
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
Så længe den er overdækket, og du man ikke kan se din grund fra luften, så udgør sådan en ulukket terrasse en del af bebygget grund
Så den skal du enten anmelde, eller søge byggetilladelse til, alt efter hvor stor den bliver
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 140
men det ville jeg nok ikke gøre byg den på 9.9kvm og dagen efter laver du en tilbygning.
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 15 Svar: 70
dec 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 76
det er der mange der gør..
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Boliger: 1 Emner: 109 Svar: 869
jun 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 140
jun 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
jun 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
jul 2009
Følger: 1 Svar: 1
Anmeldelsen skal være skriftlig og skal bl.a. indeholde tegninger og beskrivelse, som viser bygningens beliggenhed på grunden, dens højde, længde og bredde, dens afstand til skel og valg af ydre materialer.
Småbygninger under 10 kvadratmeter kan du opføre uden tilladelse eller anmeldelse. Dog må du ikke opføre mere end to bygninger af denne størrelse på grunden. Desuden gælder en række højde- og afstandskrav.
Hvis der er kan jeg godt lave den for dig for en lille sum.
maj 2012
Følger: 1 Svar: 1
Kan nogen hjælpe mig med gode råd evt henvisning til BR for at undgå en byggesag hos kommunen, med dertil hørende byggesagsgebyr.
overdækket terrasse??? Regler???