{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.017 visninger | Oprettet:

Martin L
Martin L
Tilmeldt:
8. feb 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Håndværkerfradrag {{forumTopicSubject}}

Vi har fået lagt nyt tag på, er rimelig meget med på hvordan det skal gøres.. MEN når arbejds lønnen skal tastes ind som er 52.910 + moms skal vi så vær taste dette beløb ind eller skal det deles i to, så vi vær skal taste 26.455.- ind.. Kan ikke rigtig finde et præsis svar på dette nogen steder, eller skal man bare taste 15.000 som er grænsen når beløbet for arbejds løn er over..

På Forhånd Tak..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndværkerfradrag
  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   22. feb 2012 ja men vi er ikke gift, men vi ejer og 50/50

  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   22. feb 2012 Så langt er jeg med men hvad beløb skal vi taste hver især: Skal vi begge indberette det fulde beløb, eller skal vi selv dele det i to, eller skal vi taste de 15.000 som er max, når beløbet i forvejen overstigere det maximale fradrag pr. person..

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #6   22. feb 2012 1) Du indberetter beløbet UDEN moms. Skat regner selv ud hvad momsen er.

    Husk det er KUN arbejdslønnen der kan opnås fradrag for.

    2) Husk at betalingen skal ske elektronisk

    3) Når i ikke er gifte, ville det være en ide at i begge betaler hver jeres andel af regningen for at undgå senere bøvl med skat

    4) I skal taste hver især 15.000 kr da det er det maksimale beløb i kan opnår fradrag for


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #7   22. feb 2012 Mr. B

    Alt rigtigt, undtagen punkt 4.

    I skal indberette den samlede lønudgift eks moms. Skat trækker selv det maksimale fradrag.

    Det er underordnet om i betaler regningen hver for sig eller samlet. SKAT kan hente fakturaen elektronisk hos det pågældende håndværkerfirma efterfølgende.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #8   22. feb 2012 Og i skal begge indtaste det fulde beløb eks moms. SKAT skal udelukkende kunne se hvor stor en del af regningen, lønudgiften udgør.

  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   22. feb 2012 Tak for alle svar..

    Dog kun vandet. som svarede på det jeg spurgte om..!


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #11   22. feb 2012 Jeg har tastet for min farmor og farfar og har nok gjort forkert.

    Jeg tastede 12.000 ex. moms ved min farfar, som så gav de 15 i fradrag, de resterende 3500 ex. moms tastede jeg ved min farmor. Som så fik 4375 i fradrag

    Så i følge Vandet burde jeg bare have skrevet 15.500 begge steder?


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #12   22. feb 2012 T B

    Jeg er ærlig talt ikke sikker på dit eksempel - Jeg mente ikke at der var kolonner til at kunne indtaste andet end den samlede lønudgift eks og inkl. moms.

    SKAT's vejledning når man skal indtaste er som regel forholdsvis lige til. Er man i tvivl, vil jeg som Mogens S siger, kontakte SKAT og få det helt afklaret.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #13   23. feb 2012 Jeg fandt dette på SKATS hjemmeside, så tror jeg har gjort det rigtigt:

    "Ægtefæller kan dog som de eneste dele, som de har lyst, og fratrække hver deres del af en regning, selvom den ene har betalt hele regningen."


Kommentér på:
Håndværkerfradrag

Annonce