4.123 visninger
|
Oprettet:
isolering af lofte {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg overvejre at smide helt nyt isolering på mit loft da det jeg har på nu er helt trykke sammen.
mit plan var at lægge 300 mm på.
Mit spørmål er hvad ville være bedst at lægge 2 bath på 150 mm for skydt af hinanden eller 3 bath forskydt at hinanden bare på 100 mm
eller andre forslag ?? har ikke så maget forstand på hverken tybe rockwool da er bedst og hvor mange lag det er bedst at lægge det i.
på forhånd tak
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
3 bats á 100mm ville nok være ideelt men du kommer til at bruge en del tid på at lægge det på da der er mange bats at skære til og tilpasning mv...
idag er det langt mere anvendt at få blæst papirsmuld på loftet direkte ovenpå den gamle isolering....at fjerne den gamle og lægge helt nyt er en nem men stor opgave og det støver af H til....idag sætter man typisk vindpap på undersiden af spærene, hæver gangbro (hvis du har sådan en) og loftlem med 30cm og derefter blæses papirsmuld ind som selv sætter sig og isolerer ligeså godt eller faktisk måske bedre da det efter lidt tid bliver helt "tæt"....
Mvh. Anders
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Held og lykke med projektet, godt det ikke er mig ;o)
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
Isoleringstykkelserne kommer nok mere an på hvor høj spærfoden er...
Husk vindspærre ude ved udhænget og husk ventilation af taget...
jan 2012
Følger: 1 Svar: 12
jul 2008
- Frank
aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
jul 2008
papirisolering har næsten de samme egenskaber som mineraluld.
MVH Frank
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
jun 2008
Følger: 1 Svar: 2
dec 2010
Følger: 1 Svar: 25
jul 2008
- MVH Frank
dec 2010
dec 2009
dec 2010
Det er kommet nye regler pr 1/1 2012 på området det er blevet klarlagt ved den lokale stark da jeg har talt med en energirådgive. Jeg har tømrerfirma jeg skal nu ved tagrenoveringer af gamle huse isolere op til gældende krav og ved dette skal dampspærren ilægges jeg synes det er lige så dumt som i synes men det er altså den korrekte fremgangsmåde. Dette gælder også ved facaderenoveringer hvor mere end 25 procent facaden. Det er jo de skærpede energikrav
dec 2010
nov 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
en dampspærrer SKAL ikke ligge 1/3 inde i konstruktionen fra den varme side. grunden til at man anbefaler at den ligger derinde er fordi man derved undgår at lave en masse gennemføringer i denne, når elektrikeren fx skal føre strøm osv rundt i huset, men ved efterisolering af et gammelt hus er dette ikke lige så aktuelt som ved et nybyggeri, derfor kan man sagtens sætte dampspærren helt nede på den varme side af isoleringen hvis man har lyst.
nov 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 42
dec 2010
jul 2008
At ligge en dampspærre ud på det gamle rockwool på et loft med gitterspær, giver ingen mening, det vil aldrig blive tæt, og hvis den ikke er tæt, så er den værdiløs.
MVH Frank
dec 2009
MEN alt andet er da også for dumt... Man har da for mange penge hvis man ikke vil spare på varmen, det er da helt vandvittigt ikke at isolere og lave en tæt dampspærre med de varmepriser... Du skal da netop renovere dit tag fordi du så kan få isoleret og gjort huset tæt så du kan spare penge som du kan bruge til at afbetale lånet til dit nye tegltag f.eks. Det vil da helt klart gøre det mere rentabelt at lave forbedringer på sin bolig hvis man samtidig spare på den DYRE varme.
Desuden står der også at du skal kun isolere osv hvis besparelsen kan tjene sig ind på tagets eller facadens eller andets levetid.
dec 2010
Frederik nu er det jo ikke stark der siger noget men en energikonsulent der har været på kursus i nyeste regler og jeh synes heller ikke de er for smarte men faktum er at hvis jeg laver noget på regning som f.eks tag skal jeh få det til at opfylde fældede krav og vil kunden ikke det skal jeh lade sagen være da det er mit ansvar og kan senere blive stillet til ansvar for det. Og reglerne rammer Jo primart mig da alle mindre byggesager pludselig bliver noget mere omfattende Og dyrer end normalt. Det vil få jo betale. Laver man det derimod selv er jo noget nemmere at komme om ved
jul 2008
- Frank
dec 2010
jul 2008
dec 2009
isolering af lofte