{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.109 visninger | Oprettet:

fugt på tapet {{forumTopicSubject}}

ja i dag har vi været ude og kigge på et meget billigt hus... det er fra 1880.... det er en rødstens villa som slet ikke ligner noget fra den gang.... men inde i soveværelset i stueetagen er der et stort fugtskjold.... lagde hånden på for at mærke om det var koldt eller vådt eller hvad det nu kunne være...... men ingen af delene.... samme problem oven på.... der er på loftet og der er træ plader under tapetet og de var hverken våde eller noget..... så er mit spørgsmål bare om det kan være ved varende fugt eller fordi huset kan være dårligt udluftet og det så er gået i sig selv igen uden tage mere skade.... der var heller ikke løst puds bagved eller noget.....


står lige forvirrende og det ved jeg godt.... skriv hvis jeg skal skrive noget om.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fugt på tapet
  • Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Svar: 22
    #1   13. nov 2008 Hej
    morten M

    Det kan skyldes en del ting.
    dårlig udluftning - utætheder fra tag - utæt vandrør. ikke at jeg tror det det sidste.

    Du siger der er træplader på væggene oven på. det kan være et problem da man ikke rigtig kan bedømme selve indervæggene. men et godt redskab er og starte med en fugtmåler.

    Skal man helt ibund for og undersøge det vil det kræve en lidt større omgang. men du skriver samtidige at det ikke føles koldt eller vådt så udfra det vil jeg konkludere at det stille er trukket i sig selv.

    Vis i evt køber huset og det skal males. så start med og give pletforsegler på alle skjolder da det så vil hindre dem i og komme igen. og så efter følgende male væggene.

    Vh
    Casper

    Malermester



  • #2   13. nov 2008 hej kasper... i dag fik jeg tilstands rapporten..... der er målt 50% fugt i væggen i under etagen.... og taget viste sig så at være utæt nogle steder..... men har regnet i 3 dage og intet var vådt..... men nu skal jeg lige se hvordan det hele skal komme til at hænge sammen.... bankmanden var ikke så vild med det tag må man sige.....

  • Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Svar: 22
    #3   14. nov 2008 morten M

    Hej morten.

    Umildbart kal fugten fra taget være små problemer så som at par tegl der er knækket og blottet fra vind ig vejr det kan også skyldtes fugningen i tegl stene som skal skiftes. Og af hensyn til du siger det har været dårligt vejer 3 dage. så tager det som rel noget tid før man kan se tydelig tegn på fugt skader da det ikke er noget der kommer over natten.
    fugt kan generelt være et mindre problem med det kan hurtig blive til et stort vis ikke man opdager det i et stykke tid.

    Vælger i og købe huset så taget nok en forste priotet i skal kigge på. det en dyr omkostning vis den er helt gal. så overvej også om det nok i har lyst til og begi jer ud i.

    Fugt i vægge kan bekæmpes på mange måder. fugt maskine på som trække kondens ud af væggene kan være en lagsom proces. en enden måde er og pille hele lortet ned og så rigtig få kigget væggene igennem og eller starte op fra ny. generelt heller ikke en helt billig måde.

    Men det jo som sagt kun jer der kan bedømme det og selvf jeres bank rådgiver.


  • #4   14. nov 2008 hej igen casper

    ja taget skal skiftes inden for kort tid.... om ikke andet må lave et par lappe løsninger så det lige holder vinteren over og så skifte når det bliver lidt varmere.... min kammerat siger det er så dejlig nemt at skifte tag selv.... men hensyn til fugten er det ca ca 1½ meter bredt og max 1 meter op af væggen.... ja fugt maskine vil tage 100 år og få til at fjerne det så det ville være bedst at få en ren væg frem og se skaden og evt få taget nogle sten ud.... ejendomsmægleren snakkede om at man i nogle huse skubbe noget lignende tagpap ind under væggen for at tørlægge den men syntes det lyder som endnu en lappe løsning.... når nu huset er fra 1880 så er det jo nok ikke fuldstøbt under gulvet og dermed med jorden direkte under gulvet og så kommet fugten jo let......


  • Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Svar: 22
    #5   14. nov 2008 Hej Morten.

    Ja det nok det mest fornuftige evt og rive det tapet ned som nu sidder på de vægge som fugten er komme på og rigtig få set hvad det drejer sig.

    Citer lige:
    ejendomsmægleren snakkede om at man i nogle huse skubbe noget lignende tagpap ind under væggen for at tørlægge den.

    Den har jeg godt nok aldrig hørt før så den skal jeg melde svar skyldig omkring.


  • #6   14. nov 2008 tom

    du har helt sikkert ret.... men det er jo dyrt at få et tag lagt på..... specielt når man er fattig hehe


  • #7   14. nov 2008 og ja frygter det skimmelsvamp..... søger efter tømmer lige nu til at tage med derud og kigge det igennem


  • #8   16. nov 2008 hej tom..... nu er du jo tømrer.... vi har været ude og kigge det hus igen i dag og sammen med en tømrer som ikke mente at tag spær havde nogen skader og sagtens kunne bruges igen.... men til 1000 får vi squ ikke meget tag hehe... men jeg aner ikke hvilke matriealer man skal bruge til et tag..... det er så mit spørgsmål til dig..... ved godt du lige har skrevet lidt af det ned..... men ville være rigtig dejligt hvis du gad at skrive alt hvad du kan komme i tanke om.....

Kommentér på:
fugt på tapet

Annonce