{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.788 visninger | Oprettet:

Rie Hallgreen J
Rie Hallgreen J
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68

Håndværkerhjælp -køkken {{forumTopicSubject}}

ER der nogen, der har et fornuftigt bud på, hvad det koster at få monteret et køkken på 4.30 X 2.20 - med elementer på begge de lange sider - og også vitrineskabe, bordplader etc?

Kan det koste 18.000?

Jeg har fået et tilbud fra et køkkenfirma om at købe køkkenet til håndværkerpris - med 25% rabat - men så skal det gå udenom håndværkeren, som ville have fået det til den samme pris.... - Hvis jeg køber det gennem håndværkeren skal jeg betale fuld pris - men så bliver det også monteret - men synes det lyder voldsomt....

-har fra andre hørt om en langt billigere montering af samme størrelse køkken - og hvis jeg kan spare 8-10000 ville jeg da være glad....

Det hele er en forsikringssag, hvilket fastlåser os ret meget...

Kan det passe - 18.000???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af spejl 20.500 kr.
  • Help with lifting a tumbler dryer 80.000 kr.
  • Græsslåning 20.500 kr.
  • Græsklipning 55.000 kr.
  • Skiftning af brændeovn 350.000 kr.
  • Fældning af lille kirsebærtræ 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håndværkerhjælp -køkken
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   24. jan 2012 der er for mange ubekendte ?
    hvor meget skal der skæres ordnes ved sokkel ?
    er skabe samlet ?
    skal der undersænkes vask o .lign
    skal der skæres smig i bordplade ?
    etc etc

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 12
    #2   24. jan 2012 Hej
    Jeg vil tro at en pris på 180-200 kr pr element hvis elementerne er samlet er meget realistisk.

• #3   24. jan 2012 Sokler skal der ikke laves meget ved - og ej heller bordplade og vask - det hele kommer udskåret og alle elementer er samlet...

• #4   24. jan 2012 12 elementer i form af skabe (både skuffeskabe og skabe med hylder) samt vitrineskabe - derudover montering af 2 bordplader og vask... - og der skal sættes spot i vitrineskabene og under

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #5   24. jan 2012 omkring 10000,- fuldt monteret , ekcl el . og vand

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jan 2012

#6   24. jan 2012 For at montere sådan et køkken skal der da ikke gå mere end en dags arbejde hvis det ellers er lige til at gå til,så 10000,- er da nok lige i overkanten,så har man da en god timeløn ihvertifald,,,,,

• #8   24. jan 2012 Synes også selv de 180000 lyder af ret meget... - og jeg synes det er tosset, at havde jeg købt det samme køkken med dyrere låger eksempelvis til 100000, skulle håndværkeren have 25000 for at montere det samme - blot med dyrere låger...

Jeg fatter det virkelig ikke - og jeg er også edderspændt rasende over at tømreren siger, at han ikke vil montere noget, når han ikke kan købe det til håndværkerpriser... Forstår godt at han gerne vil have en indtjening - men føler mig lettere røvrendt, når jeg ved, at jeg kan spare nogle tusind kroner på at købe køkkenet billigt, og få det monteret af en anden...

Problemet er bare, at vi er nødt til at bruge denne håndværker, da det er ham, der har lavet tilbuddet, som vores forsikring har godkendt (det er en kæmpe forsikringssag, men de betaler kun en del af udgifterne til køkken - resten skal vi selv stå for...

-Vi står med et halvt hus, hvor gulvene er brudt op i køkken og andre steder, hvor der skal skiftes rør, laves kloak, støbes gulv, renses for skimmel, lægges gulv og monteret køkken - samt lavet gang, stue og værelses gulv inden d. 1. marts, hvor vores genhusning stopper..

Så vi har ikke så meget tid at løbe på, og må sikkert finde os i at blive lettere røvrendt...

Jeg ved slet ikke om

• #11   24. jan 2012 og ikke 180000, men 18000:-) - Ellers havde jeg nok sat hælene i for længst....

• #12   25. jan 2012 Jeg forstår da godt at håndværkeren ikke vil montere noget du selv leverer for en slik. Alle hpåndværkere skal da tjene på materialerne ellers kommer timelønnen da til at stige drastisk.

Det er tømreren der står med risikoen ved montagen og en ny bordplade koster kassen, så derfor er det da logisk at han skal have et dækningsbidrag på køkkenet, du vil jo stadig have retten til at have tingene lavet om hvis det ikke er monteret flot og hvis en låge bliver skæv om et par måneder så vil du også have retten til at ringe til håndværkeren og få lågen rettet uden beregning ikke?

Hvis du skal levere køkkenet selv uden om tømreren skal du da også have en større rabat end 25%. Da jeg var i branchen fik jeg 40% rabat ved en af de store køkkenforhandlere.

Om det så er fair at han skal have 18.000,- for montage kan vi diskutere, men at han skal montere det til spotpris uden at tjene på køkkenet og samtidigt stå med risikoen ved montagen og efterfølgende garanti og service på opsætningen, det mener jeg ikke er rimeligt.

Du kan jo foreslå tømreren at I deler de 25% rabat i porten ;o)
    MVH Frank

• simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #13   25. jan 2012 Fran g.

så ganske enig med dig.

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jan 2012

#14   25. jan 2012 Til kenneth P: 6500Kr for en 8 timers dags arbejde er da meget,syntes jeg da.

Til Frank G: Jeg kan ikke forstå at du mener at man som håndværker ikke skulle kunne montere noget kunden selv har købt,hvis håndværkeren ødelægger noget har han vel en forsikring der dækker,det skal en ublu høj pris/tilbud vel ikke dække.
    18000kr er da en meget høj pris for at få monteret det køkken,men det kan vi jo diskutere meget om hvad der er rimeligt,vi har jo hver vores mening.Og Rie i kunne jo evt.tage en snak med jeres forsikringsselskalb og foreligge dem sagen.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    jan 2012

#15   25. jan 2012 såsnart tømreren er igang med matrialer som er købt af kunden hæfter tømmeren for fejl og mangler på køkkenet i min 5 år .
    det kan godt koste kr. derfor vil vi helst købe det selv, da vi skal dække evt fejl.
    mhs til opsætning. så skal masn regne med ca 2 dage, ved godt at man siger det burde kunne lade sig gøre på en lang dag , men der mangler altid noget. of så der kørsel samt alle fastgørelses- midler
    de er ikke inc i køkkenet, samt evt opretning mm.
    så 10000,- passer meget godt, det vil ikke blive dyrere

• Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #16   25. jan 2012 Skriv hvis du vil have et tilbud på monteringen smiley

• #17   25. jan 2012 Søren A: Ja håndværkere har forsikringer, men de dækker da ikke småting, der er selvrisiko og en præmie der skal betales.

Nu skriver jeg også at man kan diskutere om 18.000,- er rimeligt og foreslår at Rie skal forhandle prisen ned og dele rabatten med tømreren i porten.

MVH Frank

• #18   26. jan 2012 Hvis vi betaler 51000 for køkkenet i stedet for 69000 - og betaler montering for omkring de 10000, er det heller ikke noget problem - og er helt enig i, at håndværkeren da selvfølgelig skal tjene på det, og forstår også de andre argumenter, der bliver fremlagt - det er blot de resterende 8000 kr, jeg sådan set hellere vil have, end at håndværkeren får dem... - eller sige vi deler de 25%, så jeg får omkring 4500 - Jeg vil bare ikke røvrendes...

Vi har haft kontaktet taksator som ringer i eftermiddag, og hjælper os med sagen.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    jan 2012

#19   26. jan 2012 lidt reklame , hvis det er her på øen, så er jeg frisk på et tilbud

Kommentér på:
Håndværkerhjælp -køkken

Annonce