{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulvvarme vs. Radiatore ?
  • #1   20. jan 2012 Jeg har Gulvvarme, og det er reagere utrolig dårligt, .. f.eks, hvis du vågner en morgen, og det er rimelig fodkoldt, tager det ca 12 timer fra du skruer op til du kan mærke en forskel, det samme er det hvis det er for varmt, .. Men når det er indstillet kører det rigtig godt, .. og om det udnytter varmen bedre ved jeg ikke, men jeg tror det er en smule dyrer og kører med, men tilgengæld har du ingen radiatorer der står i vejen for din indretning

Jeg er glad for gulvvarmen, men grundet at det er så svært og indstille gir jeg er det kun 3 ud af 5 stjerner

• #2   20. jan 2012 Vi har gulvvarme i det meste af huset, undtaget stuen.
    Og der er klart, bedre varme og miljø der hvor der er gulvarme,
    i stuen er der tendens til fodkoldt.
    Varmen i gulvet holder også længer, men nu har vi også pexrør støbt med i beton, og når først betonen er varmet op, holder den jo på varmen længere en en radiator, som er kold med det samme..
    At det skulle være svært at styre, tja vi rør aldrig ved styringen, der er varme på gulvet hele tide i den periode vi fyre.

• #3   20. jan 2012 Mest økonmisk er Gulvvarme .. meeen gulvvarme med rumtermostater.. Hvis du styre det via en Retur termostat eller lign, er det dyre.

Køb dig et komplet gulvarme system med shunt og styring. det betaler sig. Iøvrigt kan du derved komme ned på en fremløbs temp der ligger under 40 grader.

radiator skal du op omkring 60-65 grader (ved godt nogen køre med 50) men hvis dine radiator er dim. ordenlig. er de efter 60-65 grader. De er klart dyre at køre med, men danfoss er kommet med en lille smart finte idag som kan spare lidt. det er de "nye "her:
    (link fjernet)

Jeg ville personligt vælge gulvarme i køkken , bad og gang og radiator alle andre steder...

• #4   20. jan 2012 Hvis man skal ha jordvarme så anbefaler de jo gulvvarme. Da fremløbstempraturen er lav. Fladen er jo større så du udnytter varmen bedre. Så vil tro det er mest økonomisk.

• #5   20. jan 2012 Tak for de gode svar smiley Jeg er klar over at gulvarme har en lang reaktions tid, men det syntes jeg ikke har den store betydning smiley jeg spørg fordi jeg forventer at skulle igang med et større ombygnings projekt evt til næste år smiley Hvor det er planen jeg vil have gulvvarme og granitfliser over hele huset og der skal selvfølgelig være gulvvarme under smiley
    Kasper - Jeg skal have en prof til at lave alle de der installationer osv, men hvilke "Typer" gulvvarme findes der ? og hvilken skal jeg bruge ? smiley
    Rumtermostater, returtermostater :S :S :S :S :S ? smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   20. jan 2012 Hej Rasmus
    Der er en masse forskellige meninger omkring hvad der er godt og bruge, personligt sætter jeg selv Danfoss eller Roth eller Wavin der går du ikke galt i byen. Har du andre spørgsmål kan du bare spørge arbejder som sagt som Vvs - Blikkenslager til hverdag

• #7   21. jan 2012 jeg har elektroniske termostater i grundplan, det eneste sted der ikk er gulvvarme er badværelset, .. sjovt nok, ... det er så også noget af det eneste som ikk er renoveret, det er jo et gammelt hus jeg har

• #8   21. jan 2012 Jeg ville vælge Wirsbo. syntes deres produkt er virkelig godt. Eller Roth som der blev skrevet længere oppe...

Danfoss er jeg ikke den store tilhænger af.

Men mange af de billige systemer er altså ganske udemærket. du kan jo få et komplet til næsten ingen penge

• #9   21. jan 2012 Jeg takker for de gode svar smiley

Men hvor meget må man give for et komplet gulvvarme system sat op med arbejdsløn osv osv smiley Sådan at det er klar til at støbe på ? smiley
    Bare en sådan ca pris ? smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   22. jan 2012 Du kan skrive en pb til mig så gir jeg gerne en pris på det hvis det var noget??

• #11   22. jan 2012 jeg har et Wirsbo anlæg sat op her hos mig, og det er deres ældre 24volt system, min vvs mand siger at det er bedst og ha 220 modellerne

Kommentér på:
Gulvvarme vs. Radiatore ?

Annonce