2.672 visninger
|
Oprettet:
Gulvvarme vs. Radiatore ? {{forumTopicSubject}}
Hvad er mest økonomisk ?
Folk jeg har spurgt har haft delte meninger, nogle siger at gulvvarme udnytter varmen bedre. Andre siger radiatore er bedst !
jan 2012
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Jeg er glad for gulvvarmen, men grundet at det er så svært og indstille gir jeg er det kun 3 ud af 5 stjerner
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 427
Og der er klart, bedre varme og miljø der hvor der er gulvarme,
i stuen er der tendens til fodkoldt.
Varmen i gulvet holder også længer, men nu har vi også pexrør støbt med i beton, og når først betonen er varmet op, holder den jo på varmen længere en en radiator, som er kold med det samme..
At det skulle være svært at styre, tja vi rør aldrig ved styringen, der er varme på gulvet hele tide i den periode vi fyre.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 50 Svar: 203
Køb dig et komplet gulvarme system med shunt og styring. det betaler sig. Iøvrigt kan du derved komme ned på en fremløbs temp der ligger under 40 grader.
radiator skal du op omkring 60-65 grader (ved godt nogen køre med 50) men hvis dine radiator er dim. ordenlig. er de efter 60-65 grader. De er klart dyre at køre med, men danfoss er kommet med en lille smart finte idag som kan spare lidt. det er de "nye "her:
(link fjernet)
Jeg ville personligt vælge gulvarme i køkken , bad og gang og radiator alle andre steder...
sep 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 6 Svar: 193
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 337
Kasper - Jeg skal have en prof til at lave alle de der installationer osv, men hvilke "Typer" gulvvarme findes der ? og hvilken skal jeg bruge ?
Rumtermostater, returtermostater :S :S :S :S :S ?
jun 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Der er en masse forskellige meninger omkring hvad der er godt og bruge, personligt sætter jeg selv Danfoss eller Roth eller Wavin der går du ikke galt i byen. Har du andre spørgsmål kan du bare spørge arbejder som sagt som Vvs - Blikkenslager til hverdag
jan 2012
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 50 Svar: 203
Danfoss er jeg ikke den store tilhænger af.
Men mange af de billige systemer er altså ganske udemærket. du kan jo få et komplet til næsten ingen penge
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 337
Men hvor meget må man give for et komplet gulvvarme system sat op med arbejdsløn osv osv
Bare en sådan ca pris ?
jun 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jan 2012
Gulvvarme vs. Radiatore ?