ElSpareskinne {{forumTopicSubject}}
Ja, som jeg skrev i mit tidligere indlæg har jeg lige aflæst vand og el
Mit el forbrug ser nu ganske godt ud, men jeg er selvfølgelig altid interesseret i at spare yderligere.. Derfor har jeg fundet en elspareskinne frem som jeg har købt for ca et halvt år siden
Det er sådan en fætter her det drejer sig om http://tinypic.com/r/4v49ac/5 Mærket så vidt jeg husker er Jo-El (der er ikke angivet noget på den foruden BH0311DL)
Men jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere sammen med mit Hifi !
"Master" er et 52" LCD Samsung tv fra 2009 ??
Nogle som har nogle ider til hvordan jeg gør ?
På forhånd tak !
dec 2010
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 428
Selv har vi bare alm elskinner og slukker så på væg kontakten, vores tv tv boks dvd osv. er slukket fra vi går i seng ind til næste eftermiddag/ aften når vi tænder.
Dette og så at vaske på et hurtigere program, har sparet os over 20 % på elregningen.
dec 2010
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Har solgt hvidevarer i 7 år, så tag det fra en der er inde i det...
Det andet, med at slukke for kontakterne når man ikke bruger det, gør vi det samme... Der er alligevel en smule at spare på lang sigt...
dec 2010
Helt konkret sparede vi 3500 på el regningen..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Vi vakser det meste tøj ved 30gr og kort program. Nu skal vi så til at lære at slukke lydet efter os....
MVH Frank
mar 2011
Frank, netop. Vil man gøre noget aktivt for at spare penge på vaskemaskinen skal man sætte temperaturen ned til 30 grader istedet for 40 grader. Det giver samme resultat.
Stortset alle vaskemaskiner har vaskeevne A ved 60gr, ikke 40 & 30. så det er ligefør man bare kunne vaske kold vask, ved det tøj man plejer at vaske ved 40gr.
Men husk nu man først opløser sved ved 60gr og derover, og at maskinen skal have en 90-95gr vask en gang eller 2 om måneden, så den ikke går til, i bakterier...
dec 2010
Min ret nye maskine, vasker altså en forvask, hvis man ikke selv slår den fra og tror faktisk ikke der er ret mange som tjekker dette.
Nu skal ens tøj jo også være rent, så alt senge tøj og håndklæder får ikke under 60 g. alt andet 40.
Det er vist flere år siden jeg har vasket en koge vask.
De fleste bakterier dør ved 60 g.
mar 2011
De fleste oplever på et tidspunkt at der kommer sæbeslam, og sort snask ved lugebælgen. Inde i tromlen er det også, der kan man bare ikke se det... Derfor skal man op på de 90-95 grader for at holde det væk... Desuden er det langtfra alle maskiner som faktisk opnår 60gr på en 60gr vask... De fleste opnår kun 50-55 grader... F.eks miele... Google det evt...
Kald mig en nørd inden for den verden, det er nok ikke helt ved siden af... ;-P
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Sæt alle kontakterne i skinnen, incl master. Tænd for kontakten til skinnen.
Nu skal du være Helt sikker på at din master i er i standby !!! Tryk og hold den knap inde på skinnen som hedder 'learning' indtil den blinker. Slip knappen og tryk en gang til på knappen.
Nu har skinnen fundet standby strømmen,som den skal slukke/tænde på.
Gi lige lyd om det virker for dig.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 338
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Boliger: 1 Emner: 76 Svar: 338
Men jeg tror simpelthen at mit problem er at mit tv ligger måske ligger under minimums forbruget på standby, altså jeg mener det er opgivet til <1 watt og maximum 200watt når de køre
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Håber du får den til at virke. Den er virkelig god
ElSpareskinne