{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 600 kr.
  • Græsslåmaskine der ikke vil starte 700 kr.
  • Fjernet trærødder og haveaffald 3.500 kr.
  • Sætte loft lamper op 940 kr.
  • Samle garderobeskab 1.200 kr.
  • Udkiftning af blandingsbatteri / armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne Tapet ?
  • #1   6. dec 2011 Tja jeg har altidm førs rykket så maget af jeg kunne, så har jeg gjort Resten af tapetet vådt med en kalk kost, en bane af gangen og skrabet det våde af med en spartel.. Det har altid kunne lade sig gøre selv om det er gl huse fra 30'er med masser af lag,
    Nogen gange får man kun et lag af , af gangen. andre gange går den nemmere..

• #2   6. dec 2011 når vi fjerne tapet kan man maler det direkte på vægene.. eller vi skal gøre en eller anden efter fjernelse af tapet

• #3   6. dec 2011 om I skal gøre noget ved væggene efter fjernelse af tapet og før I maler kan vingen svare på, da der ikke er nogen der ved hvaordan væggene ser ud bag tapeten. I skal formentligt spartle og slibe, måske endnda banke al pudsen af og så vandskure? Det er op til jer hvilket look I vil have.

MVH frank

• #4   6. dec 2011 Nå ok, ja det kommer jo så an på hvordan væggene ser ud og hvor jævnt og fint det skal være.
    Men er det bare glat pudsede vægge, ja så kommer det altså til at se lidt kedeligt ud, efter min mening..

• #5   6. dec 2011 skal vi slibe hele vægene eller kun de steder hvor vi spartle...

vi skal komme i gang i næsten ugen at fjerne tapet og vi ved ikke endnu hvordan ser ud vægene..

det er stadig tapet på..

• #6   6. dec 2011 Hej Elmedin, det må I afgøre når I har fået tapetet ned, vi ved jo heller ikke hvordan væggen ser ud bag ved tapetet. Men hvis I begynder at spartle, så vil jeg mene I skal fuldspartle hele/alle væggene, for at opnå et ensartet resultat, da en pudset overflade ikke har samme struktur som en spartlet overflade.

mvh Frank

• #7   6. dec 2011 ja det er rigtig .

keneder du nogen god kvalitet vare til vægene

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 20
    #8   6. dec 2011 Ned med gammel tapet (Fandens til arbejde), fuldspartle væggene (gerne over 2-3 gange), glasfilt op og mal bagefter. Så får i det "glatte" look, som er meget in for tiden...

• #9   7. dec 2011 hej

kan se at glasfilt er dyrt så det blive billigere at sætte tapet igen..

• #10   7. dec 2011 Husk at glasæv er 1 m bred og der er op til 50 m på en rulle, dette fås til 350 kr. Det svare til 10 ruller tapet, og man får ikke 10 ruller tapet til 350 kr.

• #11   7. dec 2011 synes bestemt heller ikke at glasfilt er en dyr løsning, til gengæld er det det flotteste, man kan så sætte farverig tapet på udvalgte vægge i hytten

MVH Frank

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    nov 2011

#12   7. dec 2011 Dyrt?? 25 meter glasfilt koster 130 kr. i Silvan, hvis man selv gider grunde filten og slibe den. Så dyrt er det bestemt ikke smiley

• #13   8. dec 2011 den er også dyrt.

tapet i tyskland 25 metar 53 cm. brede koster 4.5 euro ca. 31 kr. pr role

kan kobes 3 rule for 100 kr.

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    nov 2011

#14   10. dec 2011 Hvis man kanne tapetsere en gennemsnitlig stue for under 500 kr. kan det altså ikke kaldes dyrt...

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    nov 2011

#15   10. dec 2011 I øvrigt er det "danske" også 1 meter bredt

• #16   10. dec 2011 René Ø hvad for noget dansk er 1 m bredt?? Normalt tapet er ca 53 cm bredt og der er nornalt 10 m på en rulle... Har tapeseret rigtit meget de sidste 30 år.

Hvor imod glas filt og væv er 1 m bredt og få i ca 25 m ruller og opad.

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    nov 2011

#17   10. dec 2011 Anne K, de sidste 6 indlæg før dit handler om glasvæv/filt (?)

• #18   11. dec 2011 Nix.

• #19   14. dec 2011 vi er i gang at fjerne tappet og det er rigtig meget svært ..

der er 3 stk forskellige tapet over hinanden og de er svært at fjerne..

har købt noget oplosning i jemfix men den hjælper ikke så meget..

nogen god råd ?

• #20   14. dec 2011 lej en tapetdamper (eller køb en billig i Harald nyborg) Der skal laves godt med huller/ridser i tapeten for at det trænger igennem, især hvis der har været malet på tapeten. Der skal også laves huller/ridser hvis du bruger tapet opløsermidlet fra Jem & Fix. Men ja det er et stort arbejde du er gået i gang med, det er ikke noget man bare lige gør, men sådan er det at være husejer.

MVH frank

• #21   14. dec 2011 vi har dæmper.. ja vi bruge opløser fra jem og fix jeg lavede ille huller i tapet så jeg skal prøve at lave huller så bruge opløser..

det er rigtig det er stor arbejde ikke let smiley

• #22   15. dec 2011 man kan få sådan en rulle med en masse skarpe pigge på, som perforerer din tapet, så fugten kan trænge godt igennem tapeten

god arbejdslyst

Kommentér på:
Fjerne Tapet ?

Annonce