3.516 visninger
|
Oprettet:
Gulvvarme {{forumTopicSubject}}
Skal ha lagt gulvvarme i hele stueplanen og har tænkt på varmefordelingplader i stedet for trationel vand gulvvarme.
Men er der nogle som har erfaring med dem og er prisen så meget dyrrer end alm. gulvvarme?
Mvh
nov 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 158
dog er prisen jo også en del dyre regn med ca 100-125 kr pr m2 for varmefordeling inkl spånplader med fræstspor, alu varmefordeling + slanger.
Casper.
jan 2011
så er spørgsmålet så bare om det er så meget dyrere fordi du skal jo ikke ud og købe rionet og beton??
Har nok omkring 90 m2 som skal deles ud på 5 blandesløjfer
feb 2009
Følger: 1 Svar: 19
vi købte plader og slanger ved (grønsted) nu heder det www.fixdithus.dk
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Ja du sparer beton, rionet og polystyren, men tilgengæld skal du have en komplet gulvkonstruktion i træ, bjælker, isolering, forskalling, varmefordelingsplader. Og jeg vil vove den påstand at det er nemmere og hurtigere at udføre et betongulv med gulvvarme fremfor et gulv i let konstruktion, der er ihvertfald færre håndværker timer i et støbt betongulv og materiale prisen er ca det samme.
MVH frank
feb 2009
Følger: 1 Svar: 19
jan 2011
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Ved min ombygning har jeg brugt flere forskellige metoder:
1) Massivt fritspændende betondæk støbt på stedet med gulvvarme i badeværelset. (klinkegulv)
2) Betondæk med gulvvarme på svalehaleplader og forstærket bjælkelag. (klinkegulv)
3) Plankegulv med gulvvarme på forskalling og varmefordelingsplader på eksisterende bjælkelag.
Alle 3 metoder virker rigtigt godt og de er hver i sær valgt ud fra forskellige krav og ikke ud fra prisen.
Løsning 2 og 3 er næsten lige hurtige i varmereguleringen, hvorimod løsning 1 er lanmgsom som et traditionelt betongulv. Dog er løsning 3 den hurtigst regulerende. Løsning 2 var den nemmeste at udføre og arbejde med synes jeg.
MVH frank
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Gulvvarme