{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Frederikke H
Frederikke H
Tilmeldt:
11. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

hælp ang ny lejer. {{forumTopicSubject}}

hej, jeg bor i en lejlighed som jeg skal fra flytte her d. 15 dec. havde spurgt udlejer om jeg selv kunne finde en ny lejer da det var nemmest for mig. samme dag jeg ligger den ud får jeg rigtig mange hendvendelser. den første som kommer og ser den er en rigtig underlig type, de blev her i 2 timer og jeg kunne næsten ikke få dem til og gå. hun siger så ja til lejligheden med det samme. men nu vil hun herned og se den igen med noget af sin famile. jeg skriver til hende at det kan ikke lade sig gøre før jeg fraflytter den da jeg ikke har tid før. det udvikler sig så til en masse grimme sms'r fra hendes side. så ringer min vicecært idag og siger at hun SKAL ind og se den igen ellers lejer de den ikke ud før d.1-2-11. jeg syntes hun var rigtig ubehagelig og har ikke lyst til at hun skal herind mens jeg stadig bor her. og da der var stor interesse for lejligheden siger jeg at hvis hun ikke vil flytte ind der alligevel så har jeg en anden som vil. men det vil han ikke høre tale om. så er mit spørgsmål nu. kan han godt holde lejligheden tilbage eller skal han ikke leje den ud til den som hurtigst kan flytte ind i følge reglerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hælp ang ny lejer.
  • Joachim E
    Joachim E Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   11. nov 2011 Han har pligt til at leje den ud hurtigst muligt.

    Men hvis du synes det er et problem, så kan du da bare bede viceværten om at fremvise lijligheden når du ikke er hjemme. Så slipper du for de ubehagelige typer. Plus så gider din vicevært ikke at fremvise lejlighed i 2 timer, så han skal jo nok få læsset dem hurtigt ud.


  • #2   11. nov 2011 jeg vil af princip ikke have hende i min lejlighed mens jeg bor her. men er der nogle som har et link til hvor det står i reglerne at han skal leje den ud hurtigst muligt?

  • #4   11. nov 2011 ja det er jo også det jeg mener.

  • #5   14. nov 2011 Udlejer har som udgangspunkt fremvisningsret, MEN Alt efter hvordan smserne ser ud, så kan du gå til politiet med det, og gøre krav på at denne person ikke kommer ind i din lejlighed mens du har den..
    Viceværten må heller ikke på nogen måde lukke sig ind i din lejlighed uden din viden, for så er det indbrud (taler af erfaring)
    Og for at tviste den lidt mere: udlejer kan godt tilbage holde sin lejlighed de næste 20 års hvis han vil det. Du er bare ikke tvunget til at betale husleje hvis du kan bevise at du kender en som kan og vil flytte ind inden lejeperioden (på 3 måneder elller hvad i har aftalt) Udløber..

    Der er nogle indviklede regler omkring det her med at fremleje.. Alt efter hvor aggrasiv du er, kan du kontakte en advokat (Der findes FREMRAGENDE gratis advokater hvis du som jeg er studerende eller bare ikke tjener nok)
    Og bare for at komme mere brænde på bålet: Ved privat fremleje er der specifikke regler for hvor meget man må tage i leje, samt at kontrakten skal være helt korrekt udført smiley (beløb for fremleje er utroligt lille)


  • Thomas Andy A
    Thomas Andy A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   14. nov 2011 Joachim, nej. Det er ikke korrekt.
    Han skal leje den ud hurtigst muligt, hvis det er aftalt i kontrakten.
    Derudover er det som udgangspunkt altid udlejer frit for at vaelge hvem man vil leje til.

    Det eneste der goer sig gaeldende, er at Frederikke ikek skal betale for 3 maaneder, hvis hun har en der vil flytte ind efter 2 maaneder. Det er dog ikke altid tilfaeldet, da der kan vaere forhold der taeller negativt ifht. udlejning, som fx om personen er ryger eller ej og lejligheden er moebleret.


  • #7   14. nov 2011 Eller gør som jeg plejer at gøre: "Ved du hvad. Jeg synes det her er ved at kører af sporet, så jeg vil kontakte en advokat så jeg ikke gør noget galt.."

    Har folk ikke rent mel i posen, så trækker de gerne i land. Kender de ikke reglerne, så begynder de at svede lidt og kommer gerne med en kommentar om at de allerede har en advokat eller også vil skaffe en smiley


  • Thomas Andy A
    Thomas Andy A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   14. nov 2011 Mogens,
    Vicevaerten har *ALDRIG* ret til din lejlighed.
    Ejer/Udlejer har krav paa adgang ifbm. fremvisning, men det har vicevaerten, din mor eller dronningen IKKE krav paa.

    Det er *KUN* udlejer der har denne ret.

    Samtidig er det noget uklart om fremvisningsretten frafalder ved accept af bolig. Umiddelbart forstaar jeg det ikke saadan, men det kan sagtens vaere.


  • Thomas Andy A
    Thomas Andy A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   14. nov 2011 Frederikke,

    Jeg formoder at du staar i en situation hvor du gerne vil slippe for huslejen i noget af den reelle opsigelsesperiode?
    I den forstand saa vil udlejer stort set altid kunne goere krav paa at du betaler for hele perioden.

    Du har som udgangspunkt selv accepteret at have "x" maaneders opsigelse, at du muligvis kan slippe for noget af dette, er kun en bonus.
    MEN! Naar de accepterer at "moegkost" kan flytte ind 1 Januar, fx, saa accepterer de ogsaa noedvendigvis at "Nice person A" kan flytte ind 1 Januar.
    Hvis de samtidig har udliciteret til dig, at du finder den nye lejer, saa er det ligemeget om de kan godkende personen eller ej, hvis du har paa skrift at du gerne maa finde en.

    Jeg kan kun anbefale at du holder 100% fast i at vicevaerten ikke faar adgang og saa husk at "DET SKAL SKE I DAG!" ikke er langt nok varsel.
    Jeg kan ikke huske praecis hvor lang tid du skal have, men jeg ved at 24 timer ikke er nok smiley


Kommentér på:
hælp ang ny lejer.

Annonce